Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:"— Transkript prezentace:

1 Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: KONSTRUKČNÍ ÚLOHA NA OSOVOU SOUMĚRNOST Označení DUM: VY_32_INOVACE_02_1_17 Autor: Mgr. Helena Šenkeříková Datum: 15. 7. 2012 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Matematika Tematický okruh: PLANIMETRIE Ročník: 2. ročník Anotace: Názorné řešení konstrukční úlohy na osovou souměrnost Použitá literatura: Planimetrie, učebnice pro gymnázia, autor RNDr. Eva Pomykalová, vydalo nakladatelství PROMETHEUS www.zlinskedumy.cz

2 OSOVÁ SOUMĚRNOST Sestrojte Δ ABC, je-li b = 7 cm, v a = 5 cm, a+c = 12 cm

3 I.Náčrt a rozbor Umíme sestrojit Δ ADC. Bod B leží v průsečíku osy strany AD a přímky DC, protože Δ ADB je rovnoramenný

4 Sestrojte Δ ABC, je-li b = 7 cm, v a = 5 cm, a+c = 12 cm II. Konstrukce

5 Sestrojte Δ ABC, je-li b = 7 cm, v a = 5 cm, a+c = 12 cm Úloha má dvě řešení

6 ÚKOL Sestrojte trojúhelník ABC, je-li c = 4cm,  = 60°, a - b = 1 cm

7 NÁČRT A ROZBOR: Umíme narýsovat trojúhelník ABX, kde známe 2 strany a úhel, osa strany AX je osou rovnoramenného trojúhelníka AXC, Bod C je tedy průnikem osy a přímky, na které leží strana a.

8 KONSTRUKCE:


Stáhnout ppt "Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:"

Podobné prezentace


Reklamy Google