Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Etický kodex Komory auditorů
Pojem etika, morálka, chování Kodexy chování
2
Definice Veřejný zájem Cíle Základní principy Kodex Přílohy
3
Definice Auditorský klient (Audit client)
Klient, u něhož se provádí ověřování (Assurance client) Tým provádějící ověřování (Assurance team) Blízcí/nejbližší rodinní příslušníci (Close /Immediate family)
4
Definice (pokr.) Finanční podíl (Financial interest)
Subjekt registrovaný na veřejném trhu (Listed entity) Firma patřící do skupiny firem (Network firm) Auditor (Professional accountant)
5
Veřejný zájem Kolektivní prospěch společenství lidí a institucí, kterým profese auditorů slouží.
6
Cíle Věrohodnost Profesionalita Kvalita služeb Důvěra
7
Základní principy Bezúhonnost Objektivita
Odborná způsobilost a řádná péče Respektování důvěrného charakteru informací Profesionální jednání Technické standardy
8
Kodex Kodex je vodítkem k praktickému uplatňování cílů a základních principů
9
Kodex (pokr.) Bezúhonnost a objektivita: tlak na osobu auditora
přijímání a nabízení darů nebo pohostinnosti
10
Kodex (pokr.) Řešení etických konfliktů:
jednání v rozporu s technickými či profesními standardy chování auditora podřízeného jinému pracovníkovi (auditorovi)
11
Kodex (pokr.) Odborná způsobilost:
nesmí uvádět o sobě odborné znalosti a zkušenosti, které nemá dosažení a udržení odborné způsobilosti program kontroly kvality
12
Kodex (pokr.) Důvěrný charakter informací: mlčenlivost
zveřejnění schválené klientem zveřejnění ze zákona
13
Kodex (pokr.) Daňová praxe:
v dílčím rozporu s právní praxí v ČR (existence profese daňových poradců a navazující úprava jejich činnosti) písemná sdělení řešení závažných chyb a opomenutí
14
Kodex (pokr.) Propagace:
(sdělení určená pro veřejnost, která obsahují skutečnosti týkající se auditora, ale nemají charakter reklamy v jeho prospěch) zveličování nabízených služeb, kvalifikace, praxe snižování práce jiných auditorů
15
Kodex (pokr.) Přeshraniční činnost:
ustanovení v zákoně (hostující a usazený auditor v oblasti etiky postupuje auditor vždy dle přísnějších pravidel (IFAC/lokální úprava)
16
Kodex (pokr.) Nezávislost při ověřování:
Členové týmů provádějících ověřování, firem, případně firem patřících do skupiny firem musí být nezávislí na klientech, u nichž se provádí ověřování.
17
Nezávislost při ověřování
Nezávislost mysli Nezávislost zdání Existence zabezpečovacích prvků
18
Nezávislost Hrozba vlastní zainteresovanosti
Hrozba kontroly po sobě samém Hrozba protekčního vztahu Hrozba spřízněnost Hrozba vydíratelnosti
19
Nezávislost Zabezpečovací prvky: v rámci profese/legislativou
u klienta v rámci vlastních firemních systémů a procesů
20
Kodex (pokr.) Odborná způsobilost a odpovědnost při využití práce osob, které nejsou auditory
21
Kodex (pokr.) Honoráře a provize
22
Kodex (pokr.) Činnosti neslučitelné s výkonem práce auditora
23
Kodex (pokr.) Vztahy s jinými auditory: přijímání nových zakázek
nahrazení jiného auditora
24
Kodex (pokr.) Reklama a získávání klientů
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.