Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMia Říhová
1
Systémy hospodaření s dopravní infrastrukturou Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta stavební, VŠB-TU Ostrava
2
Rekonstrukce asfaltových vozovek s opětovným použitím materiálu Materiály nebo stavební směsi použité v jednotlivých vrstvách vozovek jsou recyklovatelné. Při splnění pevnostních a deformačních parametrů (laboratorních zkoušky) a technologie je možné je znovu použít. Výběr pojiva rozhoduje o technologii recyklování základní směsi. Technologie recyklace podle druhu pojiva
3
Způsoby získávání materiálů z vozovek - Vybourání celé konstrukce vozovky nebo jejích vrstev (stmelené – bagr, nakladač, rozpojovací kladivo) - Frézování – jednotlivé vrstvy (za studena, za tepla), odvoz na deponii, do obalovny Skladování R-materiálu Skladovaná původní asfaltová směs (4,5-7 % hmotnosti asf. pojiva.). Je nutno ji chránit proti vlhkosti (pevný podklad, zastřešení), před účinkem slunečních paprsků (postřik nebo posyp vápnem, pískem). Výška do 4 m – zabrání se samozhutňování. Skladování zvlášť vybourané předrcené směsi a zvlášť vyfrézované.
4
Recyklace v obalovacích soupravách Vybouraná a upravená asfaltová směs nesmí obsahovat částice ≤ 32 mm. Vlhkost vyžaduje zvýšení teploty základní směsi u nového kameniva. Zpracování za horka v obalovacích soupravách: -s přerušovaným cyklem míchání -s kontinuálním mícháním -s paralelním vyhřívacím bubnem
5
Obsah původní asfaltové směsi v % v základní směsi
6
Recyklace na místě za tepla
7
Recyklace na místě za studena
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.