Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVojta Bařtipán
1
031122GKANALYTICS ANALYTIKA zdroj informací KACÍŘSTVÍ či PARADIGMA ? Jiří ŠEVČÍK
2
031122GKANALYTICS vývoj poslání vysokých škol
3
031122GKANALYTICS ANAL NEJROZŠÍŘENĚJŠÍ CHEMICKÝ OBOR JEDINÝ NORMATIVNĚ REGULOVANÝ OBSAH URČEN GLOBÁLNÍMI KRITERIEMI
4
031122GKANALYTICS REFLEXE Analytické Chemie FECS curriculum of Analytical Chemistry ČSN ISO EN 17025 European Higher Education Area
5
031122GKANALYTICS CÍLE Boloňské deklarace volný pohyb akademických pracovníků zaměstnatelnost v EU vzájemné porovnání a atraktivita vysokých škol v Evropě
6
031122GKANALYTICS Analytika = Total Analytical System VZORKOVÁNÍ ∑i MĚŘENÍ ∑y i VYHODNOCENÍ ∑x i f(Σy i ) = SDĚLENÍ(1) INTERPRETACE SDĚLENÍ(2) = f(Σx i ) SDĚLENÍ ZADÁNÍ
7
031122GKANALYTICS ANALYTIKA návazný systém postupů a metod za účelem zjištění identity a množství předmětu pozorování
8
031122GKANALYTICS co je zbytková NEJISTOTA kausalita zbytková nejistota doplňkovost pravděpodobnost
9
031122GKANALYTICS ULTIMATE UNCERTAINTY vs. REPRODUCIBILITY
10
031122GKANALYTICS VÝSTUPY ANALÝZY výsledky správné přesné informace komplexní a jednoznačné (I(S)) časově náročné (I(S)/t) finančně náročné (I(S)/$)
11
031122GKANALYTICS ANALYTIKA ? ANALYTICKÁ CHEMIE ANALYTICKÉ METODY
12
031122GKANALYTICS ANALYTICKÉ METODY MĚŘENÍ využití chemických reakcí v analytice ne příliš používané (15%) K – rychlost, kvantita, matrice, produkty, velký vzorek odpad - znečištění využití fyzikálně chemických vlastností látek v analytice velmi rozšířené (85%) rychlé, citlivé, uni- i selektivní, malý vzorek, málo odpadu
13
031122GKANALYTICS KAUSÁLNÍ VZTAHY POZNÁNÍ VLASTNOSTI LÁTEK METODY MĚŘENÍ
14
031122GKANALYTICS ANALYTICKÁ CHEMIE často redukována na metody měření historicky spojována s chemickou reakcí pouze dílčí články návazného systému analytického postupu NIKOLI ANALYTIKA
15
031122GKANALYTICS OBRAZ ANALYTICKÉ CHEMIE srážecí chemické reakce ? chromatografický postup rozluštění lidského genomu
16
031122GKANALYTICS OBRAZ ANALYTICKÉ CHEMIE CO UČIT ? -na gymnasiu -na VŠ
17
031122GKANALYTICS Kvantifikace analytického pozorování SIGNÁL
18
031122GKANALYTICS Kvantifikace analytického pozorování SIGNÁL ANALYTU
19
031122GKANALYTICS CHARAKTERIZACE organických látek
20
031122GKANALYTICS Elektromagnetické interakce využívané pro analytické měření 10^ [m] -12-10-8-6-4-202 X-rayUV. IR microwave EMR NMR electron inner outer molecule vibration rotation spin. 10^ [Hz] 20181614121086 ionization
21
031122GKANALYTICS ABSOLVENT VŠ odpovídá výuka analytické chemie požadavkům zaměstnavatelů vytváří absolvent přidanou hodnotu pro zaměstnavatele ?
22
031122GKANALYTICS ANALYTICKÁ CHEMIE PřF UK předmětykreditní body Instrumentální metody55 Vzorkování 9 Návrh experimentu a vyhodnocení 15 Řízení, TT a duševní vlastnictví 18 celkem112
23
031122GKANALYTICS EXPRESSING UU principle of additivity of partial probabilities
24
031122GKANALYTICS OBRAZ ANALYTICKÉ CHEMIE CO UČIT ? -na gymnasiu -na VŠ
25
031122GKANALYTICS ANALYTIKA na gymnasiu? chemická reakce je -chemická, ne analytická -demonstrativní, avšak komplexní, popisující makrosystém -levná, avšak s možným ekotoxickým dopadem přehled hofmano1@natur.cuni.czhofmano1@natur.cuni.cz
26
031122GKANALYTICS ANALYTIKA na gymnasiu? separační metody – TLC a papír -jsou analytické -demonstrativní, popisující systém interakcí probíhajících v živé tkáni -jsou svázány s molekulárními vlastnostmi látek -levné, avšak s možným ekotoxickým dopadem více fyziky
27
031122GKANALYTICS DĚKUJI za pozornost sevcik@natur.cuni.cz www.natur.cuni.cz/~sevcik
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.