Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Komunikace v obchodním styku – nabídka
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Střední odborná škola stavební a Střední odborné učiliště stavební, Kolín II, Pražská 112 Označení materiálu 4/LI/PEK/3/7 Tematický okruh Komunikace v obchodním styku - nabídka Cílová skupina Žáci nástavbového oboru Podnikání Předmět/ročník Písemná a elektronická komunikace/2. ročník Autor/ datum vytvoření Ing. Lindnerová Šárka/leden 2013 Anotace Učební materiál je zaměřen na písemnou komunikaci v obchodním styku. Seznamuje žáky s náležitostmi obchodního dopisu – nabídkou. Dále seznamuje žáky se základním dělením nabídek a s nejčastěji používanými výrazy při psaní nabídky. Klíčová slova Nabídka, nabídka vyžádaná, nabídka nevyžádaná, frazeologický minislovník Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora
2
Komunikace v obchodním styku – nabídka
č. 1
3
Nabídka Jednostranný právní úkon Přijetím vznikne smlouva
Adresovaná případnému zájemci Nabídka zboží či služby Obsahuje popis zboží, množství, cenu, dodací, přepravní a platební podmínky Na závěr – výzva k objednávce č. 2
4
A) Vyžádaná nabídka Odpověď na poptávku Zasíláme nejčastěji elektronickou poštou nebo faxem V úvodní větě poděkujeme za poptávku Popíšeme požadované zboží či službu Uvedeme termín, do kdy je nabídka závazná
5
B) Nevyžádaná nabídka Bez předchozí poptávky
Širokému okruhu možných zájemců Forma individuální dopis inzerát propagační písemnosti
6
Příklad nevyžádané nabídky
7
Frazeologický slovník
1) Nabídka vyžádaná - S radostí jsme uvítali Váš zájem o naši nabídku. - Děkujeme za Váš zájem o naše zboží. - Vaše poptávka nás potěšila… 2) Nabídka nevyžádaná - Od našeho ob. zástupce jsme se dověděli, že máte… - V příloze Vám posíláme nový ceník přístrojů. - Odpovídáme na Váš inzerát v deníku MF DNES.
8
Závěrečné procvičování
Napište vyžádanou nabídku na základě poptávky, kterou jste psali minulou hodinu. Použijte předtisk se svislými odvolacími údaji, vypracovaný úkol odešlete na vyučujícího. Vytvořte propagační písemnost Vaší firmy např: propagační leták. Nezapomeňte uvést všechny podstatné informace. Pozor na správnou formulaci u! Dbejte na přesnost, výstižnost, poutavost a vkusnost!
9
Použité zdroje Obrázky
č.1 - AUTOR NEUVEDEN. google.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: /nazory.aspx?c=A110617_152903_ln_nazory_glu č.2 – AUTOR NEUVEDEN. google.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: vzpominka-na-detstvi/ Text FLEISCHMANNOVÁ, Emílie. Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2005, 151 s. ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.