Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Petr Štoček, SPZ, part 31 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Petr Štoček, SPZ, part 31 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3."— Transkript prezentace:

1 Petr Štoček, SPZ, part 31 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3

2 Petr Štoček, SPZ, part 32 Základní smlouvy 1.Kupní smlouva/ Rámcová kupní smlouva 2.Smlouva o zprostředkování 3.Smlouva o zřízení konsignačního skladu 4.Smlouva o výhradním prodeji 5.Smlouva barterová 6.Smlouva mandantní 7.Smlouva o komisním prodeji, atd.

3 Petr Štoček, SPZ, part 33 Náležitosti kupní smlouvy 1.Předmět plnění, dodací lhůta a kupní cena 2.Dodací podmínky-splnění povinnosti dodat 3.Platební podmínky 4.Odpovědnost za vady 5.Ostatní ustanovení – další ujednání 6.Závěrečná ustanovení - přílohy

4 Petr Štoček, SPZ, part 34 Obchodní dokumentace Objednávka – náležitosti objednávky Dodací list Faktura – náležitosti faktury Aviso o odeslání zboží Přepravní/ nákladový list Celní doklady – preference EUR 1, 2, osvědčení o původu zboží Osvědčení, certifikace, kvalitativní protokoly

5 Petr Štoček, SPZ, part 35 Plán prodeje Je třeba vycházet z vývoje v našem obchodním regionu. Lze ještě zvyšovat prodej? Ano či ne ? K tomu je třeba : - mít zákazníky rozčleněné do skupin A,B,C - vědět, které zákazníky a které obchody jsme ztratili a proč? - vědět, zda jsme získali nové zákazníky nebo obchody? - vědět zda nám nahradili tito noví zákazníci obrat, který jsme ztratili? - vědět, koho musíme získat zpátky a jak? - mít prodejní cíl rozpracovaný do dílčích kroků - být skutečnými pány času

6 Petr Štoček, SPZ, part 36 Plán prodeje Plán prodeje musí být v prvé řadě reálný. Je třeba vzít v úvahu několik ukazatelů: - obratové hledisko - kolik získáme nových zákazníků - kolik zákazníků typu B se stane zákazníky typu A, apod. typ C→B - kteří zákazníci jsou klíčoví a kteří jsou věrní - jakým způsobem opracovávat 20% klientů, kteří vytváří 80% obratu - jakým způsobem budeme prezentovat nové výrobky - jak pracovat s kontakty z veletrhů a výstav stocepe1:

7 Petr Štoček, SPZ, part 37 Plán prodeje Obchodník si musí stanovit priority a ty pak dodržovat. Základem je: - trvalá a individuální práce s klíčovými zákazníky - efektivní řízení času - pravidelné a cílevědomé sledování rozpracovaných úkolů

8 Petr Štoček, SPZ, part 38 Plán prodeje Obchodník by se měl stále zabývat sledováním svého regionu: - hrozí reálné nebezpečí nové konkurence? - jaké vnější (hospodářské, politické) faktory mohou zde působit? - kteří z mým zákazníků zůstanou věrni? - které zákazníky mohu ztratit? - kde bych si mohl vytvořit nová odbytiště? - jak zákazník hodnotí dosavadní spolupráci s naší firmou? - co bych mohl změnit a zlepšit a co k tomu potřebuji?


Stáhnout ppt "Petr Štoček, SPZ, part 31 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3."

Podobné prezentace


Reklamy Google