Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVladimír Konečný
1
VY_32_INOVACE_08/3/3 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Test z ekonomiky Mgr. Luboš Horký Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Luboš Horký ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Anotace Žáci si ověří své znalosti z tematického celku stát a hospodářství Vypracoval Mgr. Luboš Horký Oblast Člověk a společnost
2
Podepiš se, otázky neopisuj, pořadí odpovědí můžeš měnit 1. Vysvětli rozdíl mezi ekonomikou a ekonomií. 2. Jaké 3 funkce mají peníze? 3. Vysvětli rozdíl mezi tržní a centrálně plánovanou ekonomikou. 4. Vysvětli pojmy konkurence a monopol 5. Rozhodni, jestli je monopol pro zákazníka dobrý nebo špatný a zdůvodni odpověď. 6. Uveď 3 položky příjmů a 3 položky výdajů státního rozpočtu. Bonus: Co je inflace?
3
1. Vysvětli rozdíl mezi ekonomikou a ekonomií. Ekonomika – hospodářství, praxe Ekonomie – teorie o hospodářství 2. Jaké 3 funkce mají peníze? Platidlo Míra hodnot Uchovatel hodnot 3. Vysvětli rozdíl mezi tržní a centrálně plánovanou ekonomikou. Tržní – o cenách množství a druhu zboží rozhoduje trh (zákazníci a prodejci) C. plánovaná – o cenách atd. rozhoduje stát pomocí plánů
4
4. Vysvětli pojmy konkurence a monopol Konkurence – soutěž firem „o zákazníka“ Monopol – firma, která má většinový podíl na trhu v určitém oboru 5. Rozhodni, jestli je monopol pro zákazníka dobrý nebo špatný a zdůvodni odpověď. Špatný, firma s m. postavením si může diktovat ceny 6. Uveď 3 položky příjmů a 3 položky výdajů státního rozpočtu. Příjmy – daně, clo, pojistné soc. zabezpečení, poplatky Výdaje – důchody, veřejná spotřeba státu, dotace Bonus: Co je inflace? Snižování kupní síly peněz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.