Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAlex Liška
1
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases
2
Sledovaná kritéria Cena [k 1 ] Jakost [k 2 ] Značka [k 3 ] Propagace [k 4 ] Propagace [k 4 ] (n = 1-4)
3
Metodika výzkumu Východiska výzkumu trhu a obchodu SPOTŘEBITEL, ZÁKAZNÍK SPOTŘEBITEL, ZÁKAZNÍK OKOLÍ PRODUKT OKOLÍ PRODUKT chování podnikatelských subjektů se svými produkty s aktivovanými užitnými vlastnostmi chování spotřebitele se svými potřebami, motivačními strukturami, zvyklostmi, sociálním prostředí tržní okolí, které je představováno zpravidla ekonomickými, právními, sociologickými, technickými a kulturními aspekty
4
Průzkum poptávkové strany (D k ) 150 náhodně vybraných respondentů + BONUS ODPOVĚDI: BONUS ODPOVĚDI: Četnost nákupů Preference jednotlivých aspektů nákupů Preferované typy prodejen Spotřební chování mužů Spotřební chování žen
5
Kriteriální preference před rokem 2000
6
Kriteriální preference po roce 2000
7
Kriteriální preference spotřebitelů před rokem 2000 po roce 2000 před rokem 2000 po roce 2000 k x p 1,…..n m 1- 4 k j cena 1203,471. jakost 1193,452. značka 992,874. propagace 1123,253. p max.: 138 k x p 1,…..n m 1- 4 k j cena 1043,712. jakost 1053,751. značka 993,534. propagace 1013,613. p max.: 112
8
ČETNOST NÁKUPŮ
9
PREFERENCE JEDNOTLIVÝCH ASPEKTŮ
10
PREFEROVANÉ TYPY PRODEJEN
11
SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ MUŽŮ
12
SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ ŽEN
13
Doporučení - výběr 1. Vytváření proexportní strategie získávání konkurenčních výhod českých subjektů v rámci podpory výroby a obchodu kvalitních potravin. 2. Zvýšení znalostí o nástrojích marketingového mixu a podpořit jejich používání, zejména značku domácí produkce /regionální KlasA/. 3. Invence nového výrobku odvodit ze znalosti motivačních struktur spotřebitele ještě před započetím výrobního procesu. 4. Demonstrace vlastností výrobku a jejich ověření marketingovým výzkumem - dotazníky, testy. 5. Vytváření kladného emočního vztahu spotřebitele k domácímu výrobku – např. zavedením CRM systému. 6. Odstranit nevyváženost rozvoje obchodních sítí s potravinami v městských centrech a venkovských regionech – podpora regionálních sítí.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.