Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Žák. Osobnost určitý člověk, individuum odlišné od ostatních ve vlastnostech, zkušenostech atd.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Žák. Osobnost určitý člověk, individuum odlišné od ostatních ve vlastnostech, zkušenostech atd."— Transkript prezentace:

1 Žák

2 Osobnost určitý člověk, individuum odlišné od ostatních ve vlastnostech, zkušenostech atd.

3 Typologie žáků podle vybraných složek osobnosti „Problémový“ žák Problémovým jedincem se stává ten, kdo reaguje v daném prostředí odlišně, než je běžně zvykem či normou. Jeho okolí hodnotí pouze výsledky, tj. jeho projevy, skutky a problémy, jež s ním mají. Vnímavost týká se vnímání a uvědomování si okolního světa, např. žáci si všimnou, že máte nový účes, chybí vám knoflík a jiné drobnosti, které ostatním žákům uniknou

4 Emocionálnost umožňuje prožívat hloubku emocí, vždy jde o reakce výrazné a silné Žáci vběhnou do třídy s křikem, smíchem, výskáním a netrvá dlouho a bouřlivě se pohádají a vybíhají z místnosti rozčílení. Vytrvalost někteří žáci když se rozhodnou něco dělat, tak to chtějí dělat teď hned a po svém, jdou vytrvale a neústupně za svým cílem

5 Přizpůsobivost ne každý jedinec má rád změnu, nedokáže snadno přecházet od jedné činnosti ke druhé, není flexibilní Extrovert jedinci rádi komunikují s lidmi, sdělují zážitky, myšlenky, vyhledávají lidskou společnost, pokud tuto možnost mají, jsou příjemní a milí Introvert komunikují spíš se sebou samým, vnitřně; přemýšlejí o tom, co se jim přihodilo, co zažili, co je napadá; nemají potřebu to sdělovat ostatním; využívají příležitostí být chvíli sami, pak jsou společenštější

6 Typologie žáků podle smyslového vnímání vizuál – vnímá očima, má rád schémata, barevné podtrhávání, často mluví o tom, co „vidí“, jak si něco „představuje“ … auditiv – vnímá sluchem, většinu toho, co učitel řekne, si zapamatuje, aniž by si musel psát učitelův výklad slovo od slova, vnímá barvu, dynamiku, rychlost řeči, často mluví o tom, co „slyšel“, jak něco „zní“ … kinestet – vnímá zážitky, prožitky, pocity, emoce, často mluví o tom, že to byl „super zážitek“, „to se musí zažít“ …

7 Styly učení žáků Styly učení = postupy při učení, které jedinec v daném období preferuje; postupy, které jsou svébytné svou orientovaností, motivovaností, strukturou, posloupností, hloubkou … povrchový – absolvovat daný předmět, vyhnout se neúspěchu, splnit požadavky reprodukováním učiva hloubkový – zájem o učivo, o obor; důležitost pro budoucí profesi, skutečně porozumět učivu strategický (utilitární) – získat co nejlepší známky, soutěžit s ostatními, uspět jakýmkoli způsobem


Stáhnout ppt "Žák. Osobnost určitý člověk, individuum odlišné od ostatních ve vlastnostech, zkušenostech atd."

Podobné prezentace


Reklamy Google