Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková
2
2 KMK/MARK1 Produkt = předměty, služby, myšlenky, informace, zkušenosti, události, osoby, místa, vlastnosti, organizace, … = cokoli, co lze na trhu nabídnout k upoutání pozornosti, ke koupi, k použití nebo ke spotřebě, co může uspokojit touhy, přání nebo potřeby DĚLENÍprodukthmotný nehmotný služba 2 Nové trendy v marketingu, 21. 11. 2007 6. prosince 200714. října 2008
3
3 KMK/MARK1 Služba = aktivity, výhody nebo uspokojení, které jsou na prodej v zásadě nehmotné nepřinášejí žádné vlastnictví 2 Nové trendy v marketingu, 21. 11. 2007 6. prosince 200714. října 2008
4
4 KMK/MARK1 Miniúkol Vymyslete příklady pro všechny typy produktu: 1.Předmět 2.Služba 3.Myšlenka 4.Informace 5.Zkušenost 6.Událost 7.Osoba 8.Místo 9.Vlastnosti 10.Organizace 2 Nové trendy v marketingu, 21. 11. 2007 6. prosince 200714. října 2008
5
5 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo Jednotlivé úrovně výrobku = každá úroveň zvyšuje hodnotu vnímanou zákazníkem a užitnou hodnotu JÁDRO VLASTNÍ VÝROBEK ROZŠÍŘENÉ POJETÍ VÝROBKU 7 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, 21. 11. 2007 6. prosince 200714. října 2008
6
6 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo 7 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, 21. 11. 2007 6. prosince 200714. října 2008 Jádro Vlastní výrobek Rozšířený výrobek
7
7 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo JÁDRO co zákazník kupuje? základní užitek z výrobku = hlavní funkce, obecná prospěšnost, užitečnost je skutečným důvodem pro nákup, řeší daný problém v marketingové strategii: určit základní potřebu spotřebitele, kterou má produkt uspokojit VYMYSLETE V TÝMECH! 7 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, 21. 11. 2007 6. prosince 200714. října 2008
8
8 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo VLASTNÍ VÝROBEK fyzická, konkrétní podoba použitelného výrobku/služby značka, kvalita, design, obal, image v marketingové strategii: zdůraznit v čem se náš výrobek liší od konkurence VYMYSLETE V TÝMECH! 7 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, 21. 11. 2007 6. prosince 200714. října 2008
9
9 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo ROZŠÍŘENÉ POJETÍ VÝROBKU soubor vlastnostní a předností navíc: záruka, životnost, bonus ke koupi, instalace, dodání, prodejní a poprodejní služby, úvěr, helpline ucelené řešení problému v marketingové strategii: nalézt cesty, jak produkt rozšířit, jak nabídnout spotřebiteli něco navíc z těchto rozšiřujících přínosů se často stávají přínosy očekávané! poté 5 úrovní produktu VYMYSLETE V TÝMECH! 7 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, 21. 11. 2007 6. prosince 200714. října 2008
10
10 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo Úrovně výrobku (dle Kotlera): 7 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, 21. 11. 2007 6. prosince 200714. října 2008 1. Jádro 2. Konkrétní, použitelný produkt 3. Idealizovaný, očekávaný produkt 4. Rozšířený produkt 5. Potenciální produkt 2. 5. 4. 3. 1.
11
11 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo Související literatura 9 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, 21. 11. 200714. října 2008 DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J.: Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
12
12 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo Děkuji za vaši pozornost a přeji vydařené vítání prváků! Eliška Kubíčková 12 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, 21. 11. 200714. října 2008
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.