Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0258 Název projektu Inovace a individualizace výuky na OA a HŠ Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_08_PEK_464_Kou Druh učebního materiálu Prezentace Autor Ing. Marie Koumarová VY_32_INOVACE_08_PEK_464_Kou

2 Vzdělávací obor, pro který je materiál určen Hotelnictví Předmět Písemná a elektronická komunikace Ročník 2. Název tematické oblasti (sady) Obchodní korespondence v hotelovém a ubytovacím provozu Název vzdělávacího materiálu Písemnosti při uzavírání obchodních smluv - Nabídka Anotace Prezentace vysvětluje základní znaky nabídky a také její význam při uzavírání obchodů. Uvádí příklady frází, které se při formulaci písemné nabídky používají, a to u nabídky vyžádané i nevyžádané. K procvičení stylizace nabídky slouží navazující pracovní list. Zhotoveno, (datum/období) 13. ledna 2013 Ověřeno 23. ledna 2013

3 Písemnosti při uzavírání obchodních smluv Nabídka

4  Může být: - vyžádaná – předchází jí poptávka od zákazníka - nevyžádaná – zasílají ji firmy, protože chtějí:  získat nové zákazníky  stávající zákazníky informovat o novinkách  Odpovědí na poptávku je nabídka!!!

5 Nabídka  Musí být přesvědčivá, aby si adresáta získala.  Klademe důraz na její logické uspořádání a úplnost uváděných informací.  Může obsahovat i formulář objednávky, kterou zákazník vyplní a odešle.

6 Nabídka  Může obsahovat katalog, ceník, vzorky a další informace.  Nabídky odesílatele morálně zavazují, někdy se uvádí lhůta, která tuto závaznost nabídky omezuje (např. do vyprodání zásob, v letní sezóně). 1

7 Nabídka  Do předmětu dopisu píšeme, co nabízíme. Např.:  Nabídka služeb  Nabídka zajištění občerstvení  Nabídka ubytování  Nabídka lázeňských pobytů  Nabídka pracovních oděvů  Nabídka zahraničních zájezdů 2

8 Osnova nabídky 1.Poděkování za poptávku (u nevyžádané nabídky se neuvádí) 2.Popis nabízeného zboží (služby) 3.Stanovení dodacích podmínek (cena, lhůta, místo dodání, doprava, balení aj.) 4.Výzva k objednávce 3

9 Způsoby stylizace v nabídce nevyžádané  … patříte mezi naše významné obchodní partnery, a proto si Vám dovolujeme oslovit a nabídnout …  … jste našimi významnými obchodními partnery, a proto si Vám dovolujeme nabídnout …  … vážíme si naší dobré obchodní spolupráce, a proto Vám nabízíme …

10 Způsoby stylizace v nabídce vyžádané  Velmi nás potěšil Váš zájem o …  Jsme velmi rádi, že máte zájem o …  Děkujeme za Váš zájem o …  Potěšil nás Váš zájem o naše … a nabízíme Vám …

11 Způsoby stylizace v závěru nabídky  Pokud se rozhodnete pro koupi, zašlete nám objednávku. Vyřídíme ji k Vaší plné spokojenosti.  Pokud Vám bude naše nabídka vyhovovat, pošlete nám písemnou objednávku. Vyřídíme ji s největší pečlivostí.  Bude-li naše nabídka pro Vás zajímavá, zašlete nám obratem objednávku. Vyřídíme ji k Vaší naprosté spokojenosti.

12 Způsoby stylizace v závěru nabídky  Jsme přesvědčeni, že naše služby Vás zaujmou. Těšíme se na Vaši objednávku.  Protože je o tyto výrobky velký zájem, žádáme Vás, abyste nám zaslali objednávku obratem.  Věříme, že Vás naše nabídka zaujme a očekáváme Vaši objednávku.

13 Na závěr: Nabízíte nejkvalitnější výrobek nebo poskytujete nejlepší službu? Ale zákazníci (budoucí i stávající) se o tom musí nejprve dozvědět. Jak? Pište nabídku! 4

14 Použitá literatura:  Úprava písemností zpracovaných textovými editory : ČSN 01 6910. Praha : Český normalizační institut, 2007. 45 s.  ŠTIKOVÁ, Stanislava. Písemná a elektronická komunikace 2: Uzavírání a plnění kupních smluv; Ing. Stanislava Štiková - KORESPONDENT. 8. přeprac. vyd. Plzeň : Štiková, 2007. 119 s.  KULDOVÁ, Olga a FLEISCHMANNOVÁ, Emílie. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti: pro střední školy i pro širokou veřejnost. 6. upr. vyd. Praha: Fortuna, 2007. 199 s. ISBN 978-80-7373-009-3.

15 Použité zdroje:  http://www.nuv.cz/vzdelavani-v-cr/statni-tesnopisny-ustav  [1, 2, 3, 4] [cit. 2013-01-13]. Dostupný pod licencí Microsoft Office 2010 (viz http://explore.live.com/microsoft-service-agreement?mkt=cs- cz&CTT=114) na WWW: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/>. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název."

Podobné prezentace


Reklamy Google