Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
MARKETINGOVÝ MIX
2
Marketingový mix Soubor nástrojů, kterých může management obce využít k přizpůsobování svého produktu, k jeho ocenění, k přiblížení k segmentům tvořícím jeho uživatele, k jeho propagaci
3
Marketingový mix obce 4P Lidé Materiální prostředí Procesy Partnerství
4
Marketingový mix obce Produkt Rozsah Kvalita Image Záruky Cena Úroveň
Slevy Efektivnost Nákladů… Místo Umístění Přístupnost Flexibilita Komunikace Reklama Public relations Osobní prodej Prostředí Zařízení Rozmístění Atmosféra Hluk Lidé zaměstnanci zákazníci Vzdělání Chování Výběr kontakty Motivace mezi zákazníky postoje Procesy Politika Postupy Průběh aktivit Partnerství: obyvatelé, neziskový i veřejný sektor
5
Výrobek Vše, co město nabízí svým obyvatelům, návštěvníkům, podnikům i potenciálním investorům, co slouží k uspokojení jejich potřeb.
6
Analýza produktu Zkušenost Statutární povinnosti Finanční zdroje
Politická situace Očekávání veřejnosti Profesní preference
7
Odlišnost od ostatních
produktů Současné uspokojování kolektivní i individuální potřeby Služby pozitivní, nápravné Některé se musí přijmout, někdy možná volba Společné rysy s ostatními produkty Lze pochopit, poznat potřeby zákazníků Nabídka je možná na různých trzích Zákazníci si mohou zvolit, zda nabídku přijmou
8
Části produktu obce Veřejné služby Nabídka prostor ve vlastnictví obce
Akce organizované obcí Obec jako taková
10
Veřejné služby Obec je sama vykonává nebo vybírá poskytovatele Prvky
Formy úroveň
11
Prvky Hmotné (sociální pomoc, prostředí….)
Nehmotné (chování zaměstnanců, atmosféra)
12
Forma produktu Prostřednictvím vlastní organizace
Prostřednictvím rozpočtových a příspěvkových organizací Prostřednictvím uzavírání smluv se soukromými organizacemi Na základě smlouvy vykonává službu jiná obec
13
Úroveň produktu Image obecního úřadu Image jednotlivých služeb
Image obce jako celku na trhu
14
Kvalita ve veřejných službách
Hodnocení kvality – veřejné průzkumy Ústní i písemné zpětné vazby Jaká kritéria použít? Kdo by se měl zúčastnit hodnocení kvality? Co hodnotit? Jak budou využity výsledky? Kdo by měl provádět hodnocení?
15
Vývoj produktu Zdroj :politické strany Obsah se nemění, mění se forma
(odvoz odpadu –třídění, bytový fond….)
16
Rozhodování o sortimentu služeb
Úroveň potřeb Služby, které obec neposkytuje Úzký okruh zákazníků Poskytování jinými Podpora jiných organizací Většina zákazníků
17
Cena Mnohé služby – bezplatné Regulace cen
Rozhodnutí –krýt náklady, přinášet zisk, politický nebo sociální cíl –politický koncensus Vlastní cenová tvorba značně omezena
18
Rozhodnutí o ceně Lze identifikovat spotřebitele? Cíl zavedení ceny
Schopnost spotřebitele platit Náklady za vybírání poplatků
19
Distribuce Jakým způsobem se produkt dostane ke konečnému spotřebiteli
Přímý distribuční kanál Nepřímý distribuční kanál
20
Kritéria pro volbu kanálu
Výše nákladů Pohodlí pro spotřebitele, příjemce Spolehlivost Dostupnost kvalita
21
Metody distribuce produktů obce
22
Čas a vzdálenost Nutno respektovat časový práh přístupu pro všechny uživatele
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.