Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
ROSTEME S KNIHOU KAMPAŇ NA PODPORU ČETBY
Pod záštitou Svazu českých knihkupců a nakladatelů
2
Konkurence mezi dobrou a špatnou knihou
se změnila na konkurenci mezi knihou a dalšími médii
6
Literární kavárny Film, divadlo Knihovny Muzea Kultura Rodina Školy Skupiny Sociální oblast Vzdělávání Kampaň PR, média Mezinárodní spolupráce Knižní trh Knihkupci Nakladatelé Literární časopisy
7
PROČ KAMPAŇ Využití propagačního prostoru
nakladatelský a knihkupecký sektor, Svět knihy Praha, Svět knihy dětem Spolupráce a partnerství při nedostatku financí – efektivní nástroj vzájemné podpory a propagace Spolupráce se zahraničím - inspirace
8
STRATEGIE Upozornění na problematiku čtenářské negramotnosti
Lobby za větší propagaci ve veřejnoprávních médiích Efektivní využití současných možností v rámci spolupráce nekomerčního a komerčního sektoru Studie přínosu literární gramotnosti ve vztahu ke vzdělanostnímu potenciálu a ekonomickému rozvoji země
9
Prostředky a náplň kampaně
Celostátní, regionální a lokální soutěže Zapojení rodičů a pedagogů Široká propagace a medializace četby obecně (pozitivní role levných knih, den knihy, knižní týden, knižní akce pořádané přímo dětmi) Literatura on-line, pozitivní konfrontace knihy a PC Programy v rámci celorepublikových a lokálních knižních akcí Prosazení zábavného pořadu, talk-show do rozhlasových a TV kanálů (vzor Big Read)
10
Kroky realizace kampaně
Marketing a propagace (v rámci oboru, široká veřejnost, reklamní předměty) Synergická spolupráce partnerů Harmonogram vlastních pravidelně pořádaných akcí
11
CO SE JIŽ UDĚLALO
12
CO SE JIŽ UDĚLALO
13
CO SE JIŽ UDĚLALO
15
CO SE JIŽ UDĚLALO
16
CO SE JIŽ UDĚLALO
17
Další projekty www.rostemesknihou.cz - atraktivní rozcestník
Mezinárodní seminář Putovní výstavy Svět knihy dětem 2007 Propagace Soutěže Postupné vytváření aktivních čtenářských skupin Lobby, lobby. lobby, lobby
18
Prostor dětem Strašidelný plakát Můj literární hrdina
Reklamní slogan o četbě knih Obhajoba knihy Dílny tvůrčího psaní Čtení nahlas Poezie – slam
19
Prostor partnerům Nová kategorie v rámci udílení cen České sekce
IBBY Zlatá stuha za podporu četby knih Dílny a autorská čtení Výstavy Nabídka prezentace projektů na všech akcích pořádaných v rámci kampaně
20
ZAHRANIČNÍ INSPIRACE François Balanger – Francie - Potěšení z četby
Alec Williams – UK – Ať stále čtou Rachel van Riel – UK – spacing Mladen JandFrerlič – Německo – Growing up with picture Books Francine Prose – USA – Číst očima spisovatele Dětská jury v Lotyšsku
21
PARTNEŘI KAMPANĚ Sdružení pro veletrhy dětské knihy v Liberci
součástí Veletrhu dětské knihy je projekt „Děti čtou nevidomým dětem“ Časopis Makovice Luštitelský měsíčník Makovice připravil dlouhodobou (roční) soutěž na téma „knihtisk a historie knihy“
22
PARTNEŘI KAMPANĚ Klub Domino, Dětská tisková agentura
Prezentace literatury, knihoven, literárních soutěží a propagace dětského čtenářství v Malých (ale našich) novinách Městská knihovna Praha Projekt „Rosteme s knihou i v Městské knihovně v Praze“
23
PARTNEŘI KAMPANĚ Nakladatelství Fraus, s.r.o.
Ediční řada „Příroda v pohádkách a kolem nás“ a řada populárně-naučných knih pro děti a mládež „CO– JAK – PROČ“ a SmartBoard – výukové programy Městská knihovna Horažďovice Projekt „Děti a čtení 2006“
24
PARTNEŘI KAMPANĚ Nakladatelství MEANDER
Projekt „Literární kavárny ve Švandově divadle“ Albatros nakladatelství, a.s. – Klub mladých čtenářů Projekt „Nevídáno neslýcháno, putovní výstava ilustrací mladých autorů a knižní výstava“
25
PARTNEŘI KAMPANĚ Knihovna Jiřího Mahena v Brně
Projekt „Poprvé do školy – poprvé do knihovny“ – Brněnské děti rostou s knihou Sdružení pro veletrhy dětské knihy v Liberci 06 Projekt „Děti čtou nevidomým dětem“
26
PARTNEŘI KAMPANĚ Městská knihovna Horažďovice
Projekt „Děti a čtení 2006“ Nakladatelství Jindřich Kraus - PRAGOLINE Projekt „S knihami se kamarádím“
27
PARTNEŘI KAMPANĚ Městská knihovna Prachatice
Projekt „Čítárny a programy pro děti“ Nakladatelství Jindřich Kraus - PRAGOLINE Projekt „S knihami se kamarádím“
28
Inspirace v UK 1998 Launchpad created 1998 First World Book Day in UK
1998/1999 National Year of Reading 2002 The Reading Agency created 2004 Government Books for Babies funding announced
29
Projekty The Reading Agency The National Literacy Trust
Opening the Book Booktrust Bookstart (národní program určený malým dětem a jejich rodičům, Writing Together (práce se spisovateli)
30
BIG READ - BBC A ČTENÁŘI NATIONAL LITERARY TRUST
Práce se čtenáři – vytváření skupin, zodpovědných jednotlivců (Reading Champions, Reading Groups) Práce s odbornou veřejností – školami a s pedagogy
31
IBBY – ASAHI READING PROMOTION AWARD
Založena v roce 1996 – sponzor The Asahi Shimbun mediální společnost Nominace: národní sekce IBBY Cena: USD a diplom 2006: All of Poland Reads to Kids Mongolian Children´s Mobile Library
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.