Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0236.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0236."— Transkript prezentace:

1 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0236 Tematická oblast: Obchodní korespondence Autor: Ing. Vlasta Straková Téma: Reklamace Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_OK_15_reklamace Datum tvorby: 21. 8. 2013 Anotace: Prezentace je určena pro žáky 2. a 3. ročníku SŠ, slouží procvičení učiva a ověření znalostí žáků. Klíčová slova:reklamace Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“

2 REKLAMACE PŘI NEDODRŽENÍ SMLOUVY NEBO OBJEDNÁVKY je nutná reklamace.  popis zjištěných nedostatků (množství, kvalita, materiál, barevné provedení)  požadavek zákazníka  dopis musí být rozhodný, pokud je to možné, tak bez podmiňovacího způsobu  doporučeně

3 REKLAMACE Požadavek na - výměnu, -opravu, - dodání chybějících kusů, - slevu, -náhradu škody, - zrušení smlouvy, - zrušení objednávky.

4 REKLAMACE Na reklamaci je třeba vždy reagovat. Uznaná reklamace - prodávající se omluví, přijme návrh kupujícího příp. navrhne jiné vhodné řešení Neuznaná reklamace – prodávají vysvětlí, proč nemohl reklamaci přijmout

5 ÚKOL – reklamace dodávky knoflíků [Objednávka je v souboru OK_14_objednávka: 1. zadání - objednávka] Firma Fandasport, a. s. reklamuje dodávku knoflíků. Dodavatel Bella-styl, s. r. o. dodal dvoudírkové knoflíky o průměru 20 mm pouze v barvě bílé, černé a červené v množství 10 000 ks od každé barvy. Zipy byly dodány v pořádku. Fandasport, a. s. využije i tyto knoflíky a tak žádá o jejich dodatečnou fakturaci. Požaduje také objednanou dodávku knoflíků a za nesplnění dodávky požaduje slevu ve výši 5 %. Vypracujte reklamaci, adresu, kontakty a další údaje doplňte dle vlastního uvážení.

6 Zdroje Kroužek J., Kuldová O.: Písemná elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 1, Praha, Fortuna 2003, ISBN 80-7168-836-3 Fleischmannová E. a kol: Písemná elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 2, Praha, Fortuna 2005, ISBN 80-7168-924-6 Kuldová O., Kroužek J.: Písemná elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 3, Praha, Fortuna 2007, ISBN 978-80-7168-969-0 Gafronová J., Bečka J. V: Stylizace obchodních dopisů (praktická příručka), Praha, SPN 1993, ISBN 80-04-26379-8 Kuldová O., Fleischmannová E.: Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti, Praha, Fortuna 2001, ISBN 80-7168-795-2 Fleischmannová E. a kol.: Obchodní korespondence pro střední školy, Praha, Fortuna 2005, ISBN 80-7168-919-X Není-li uveden zdroj, je použitý materiál z vlastních zdrojů autorky.


Stáhnout ppt "Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0236."

Podobné prezentace


Reklamy Google