Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDan Němec
1
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0236 Tematická oblast: Obchodní korespondence Autor: Ing. Vlasta Straková Téma: Reklamace Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_OK_15_reklamace Datum tvorby: 21. 8. 2013 Anotace: Prezentace je určena pro žáky 2. a 3. ročníku SŠ, slouží procvičení učiva a ověření znalostí žáků. Klíčová slova:reklamace Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
2
REKLAMACE PŘI NEDODRŽENÍ SMLOUVY NEBO OBJEDNÁVKY je nutná reklamace. popis zjištěných nedostatků (množství, kvalita, materiál, barevné provedení) požadavek zákazníka dopis musí být rozhodný, pokud je to možné, tak bez podmiňovacího způsobu doporučeně
3
REKLAMACE Požadavek na - výměnu, -opravu, - dodání chybějících kusů, - slevu, -náhradu škody, - zrušení smlouvy, - zrušení objednávky.
4
REKLAMACE Na reklamaci je třeba vždy reagovat. Uznaná reklamace - prodávající se omluví, přijme návrh kupujícího příp. navrhne jiné vhodné řešení Neuznaná reklamace – prodávají vysvětlí, proč nemohl reklamaci přijmout
5
ÚKOL – reklamace dodávky knoflíků [Objednávka je v souboru OK_14_objednávka: 1. zadání - objednávka] Firma Fandasport, a. s. reklamuje dodávku knoflíků. Dodavatel Bella-styl, s. r. o. dodal dvoudírkové knoflíky o průměru 20 mm pouze v barvě bílé, černé a červené v množství 10 000 ks od každé barvy. Zipy byly dodány v pořádku. Fandasport, a. s. využije i tyto knoflíky a tak žádá o jejich dodatečnou fakturaci. Požaduje také objednanou dodávku knoflíků a za nesplnění dodávky požaduje slevu ve výši 5 %. Vypracujte reklamaci, adresu, kontakty a další údaje doplňte dle vlastního uvážení.
6
Zdroje Kroužek J., Kuldová O.: Písemná elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 1, Praha, Fortuna 2003, ISBN 80-7168-836-3 Fleischmannová E. a kol: Písemná elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 2, Praha, Fortuna 2005, ISBN 80-7168-924-6 Kuldová O., Kroužek J.: Písemná elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 3, Praha, Fortuna 2007, ISBN 978-80-7168-969-0 Gafronová J., Bečka J. V: Stylizace obchodních dopisů (praktická příručka), Praha, SPN 1993, ISBN 80-04-26379-8 Kuldová O., Fleischmannová E.: Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti, Praha, Fortuna 2001, ISBN 80-7168-795-2 Fleischmannová E. a kol.: Obchodní korespondence pro střední školy, Praha, Fortuna 2005, ISBN 80-7168-919-X Není-li uveden zdroj, je použitý materiál z vlastních zdrojů autorky.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.