Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Business model KATEDRA ŘÍZENÍ PODNIKU Systém strategického řízení – nezbytný předpoklad úspěšné tvorby a realizace business plánu
2
Aktivity zaměřené na plánování a řízení dlouhodobého rozvoje firmy
Strategické řízení Podniková strategie je mapa, která vede podnik, tým nebo jednotlivce tam, kde chtějí být. Problém je, že tuto cestu je třeba podniknout v terénu a podmínkách, které se neustále mění. Aktivity zaměřené na plánování a řízení dlouhodobého rozvoje firmy Udržování souladu mezi misí, vizí, cíli a disponibilními zdroji
3
Struktura základních manažerských funkcí
Strategické řízení Taktické řízení Operativní řízení Plánování Organizování Vedení Kontrola
4
Proces strategického řízení jako nepřetržitý proces
5
Kam kráčíme? Úkolem podnikatele je udávat směr, kterým se mají ostatní ubírat – musí mít jasnou představu, tuto sdílet s ostatními. Určuje dlouhodobé jádro své činnosti Vize – kam chceme organizaci dovést Poslání (mise) – co firma přináší svému okolí, co bude předmětem podnikání, v čem bude firma svým zákazníkům i celé společnosti přínosem Hodnoty – zásady, které firma přijala za vlastní
6
Starbucks – co je vize, co je poslání, co je hodnota?
Být předním dodavatelem té nejlepší kávy na světě. Stát se mezinárodním výrobcem kávy a největším obchodním řetězcem kaváren na světě. Získat důvěru a respekt našich zákazníků, partnerů, zaměstnanců a okolí Chovat se zodpovědně, dělat věci, které jsou dobré pro naši planetu i její obyvatele. Jakožto dobří sousedé se v každé situaci zapojit do místních snah a spojovat lidi, přetvářet věci k lepšímu. Neustále hledat způsoby, jak snížit náš vliv na životní prostředí, jak se vypořádat s klimatickými změnami a jak inspirovat ostatní, aby dělali totéž. Společně si povídat, navazovat přátelství, vzájemně si pomáhat. Poskytovat skvělé pracovní prostředí a jednat mezi sebou s respektem a úctou. Používat ty nejlepší způsoby nákupu, pražení a čerstvé dodávky naší kávy. Vždy si vytvářet nadšené spokojené zákazníky. Připustit, že ziskovost je klíčem k našemu budoucímu úspěchu.
7
Aby nezůstalo jen u papíru
Vyřčením vize či poslání proces motivace nekončí – naopak začíná. Vůdce je bedlivě sledován – lidé jsou citliví na porušení hlavních zásad. Smysluplné poslání musí lidi motivovat, poskytnout lidem hlubší smysl, inspirovat je, dát jim možnost, aby byli na svoji práci hrdí. Lidé očekávají Respekt k individuu Týmovou práci Inovace Pružnost Krédo ředitele: Honím lidi, aby mi nenosili problémy, ale řešení. Ponoukám je k vlastním myšlenkám a nápadům
8
Porterovo kolo konkurenční strategie
Konkurenční výhoda (jedinečnost) je jádrem úspěchu podniku.
9
Jedinečnost v rámci rozšířeného marketingového mixu
Price Product Produkt - zboží, služba, design, značka…. Price – cena, dodací podmínky Place – trh, místo prodeje, distribuční kanály Promotion – obousměrná komunikace People – lidské zdroje, zákazníci, zaměstnanci Process – vývojové, zásobovací, infromační … Planning – plánování, řízení, organizování, vedení, kontrola People Promotion Business strategie Process Place Planing
10
Náměty na konkurenční výhodu
Náměty na konkurenční výhodu . Proč by měli zákazníci nakupovat právě u vás? Firma nabízí kromě svých výrobků široký okruh dalších služeb Lidský potenciál Chytrá řešení implementovaná do praxe Nízké výrobní náklady Moderní technologie, know-how Upřímný zájem, koníček, zainteresovanost v daném oboru Osobní znalost zákazníka Věrnostní program Konkurenční výhoda – konkurence MotivP
11
Starbuck x Costa Coffe – konkurenční výhoda
Porovnejte kavárenské řetězce Starbuck a Costa Coffe Definujte konkurenční výhody v návaznosti na Porterovo kolo konkurenční strategie či rozšířený marketingový mix.
12
Závěr Při studiu věnujte pozornost těmto hlavním tématům:
Strategie, proces. Nakreslit schéma strategického řízení jako nepřetržitého procesu. Vysvětlit Porterovo kolo konkurenční strategie. Pojmenovat prvky marketingového mixu. ČERVENÝ Radim a kol. Business plán. Krok za krokem. 1. vydání. Praha: C.H.Beck, s. ISBN s. 10 – 41 OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů. 1. vyd. Brno: Bisbook. 2012, 279 s. ISBN s TYLL, Ladislav. Podniková strategie. 1. vyd. Praha: C.H.Beck s. ISBN JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Strategie a trendy. 2. rozšířené vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., s. ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.