Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

TANEČNÍ KONZERVATOŘE – situace a okruhy témat

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "TANEČNÍ KONZERVATOŘE – situace a okruhy témat"— Transkript prezentace:

1 TANEČNÍ KONZERVATOŘE – situace a okruhy témat
Roman Vašek

2 Konzervatoře Příspěvkové organizace Soukromé konzervatoře
Taneční konzervatoř hl. m. Prahy (od 1945) Taneční konzervatoř Brno (od 1945) Taneční oddělení Janáčkovy konzervatoře a gymnázia Ostrava (od 1959) Konzervatoř Duncan centre (od 1992) Soukromé konzervatoře Taneční centrum Praha (od 1993) Pražská Taneční konzervatoř a Střední odborná škola (od 2013) – navazuje na Taneční konzervatoř Ivo-Váni Psoty v Praze, resp. 1. soukromou taneční konzervatoř (od 1993)

3 Jakou zkušenost s pohybem mají studenti přijatí na taneční konzervatoře (odhad – bez Duncan centre) – průzkum 2007

4 Přihlášení a přijatí na taneční konzervatoře

5 Absolventi tanečních konzervatoří

6 Počet zájemců na 1 pracovní místo v baletních souborech

7 Genderová struktura od zájmu o studium na TK po angažmá v baletních souborech

8 Vývoj kvalifikovaných tanečníků v baletních souborech v letech 1962–2011

9 Podíl tanečníků s odpovídající kvalifikací
U České republiky zahrnuti jen tanečníci baletu

10 Přihlášení a přijatí na Konzervatoř Duncan centre

11 Absolventi Konzervatoře Duncan centre

12 Kvalifikace profesionálních tanečníků v ČR (rok 2011)

13 Okruhy témat Taneční konzervatoře
Jak přesvědčit talentované děti a jejich rodiče ke studiu? Proměňuje se připravenost dětí pro studium na taneční konzervatoři (talent, fyzické dispozice)? Koho vychovají taneční konzervatoře? Pouze taneční profesionály? Jsou konzervatoře motivovány, aby ukončily studium u neperspektivních žáků? Jak konzervatoře připravují na netaneční uplatnění? Jak se sleduje skutečné uplatnění absolventů?

14 Okruhy témat Taneční konzervatoře
Jak konzervatoře ve výuce reagují na vývoj poptávky na trhu práce; na proměnu estetických, technických a jiných požadavků? Co s rostoucí konkurencí v baletních souborech? Není absolventů (škol) příliš mnoho, když poté nenajdou uplatnění? Jsou konzervatoře srovnatelné, mají své specifické zaměření, úspěšnost atd.? Jak vidí současné absolventy konzervatoří zástupci divadel a souborů?

15 Děkuji za pozornost Kontakt: roman.vasek@divadlo.cz Zdroje informací:
Taneční průzkumy 2007, 2011 Pro roky 1962, 1972, 1976 a 1980 průzkumy prof. Vladimíra Vašuta, publikované v časopise Taneční listy BAUMOL, William J. – JEFFRI, Joan – THROSBY, David. Making changes : facilitating the transition of dancers to post-performance careers [online]. New York : The aDvANCE, 2004.


Stáhnout ppt "TANEČNÍ KONZERVATOŘE – situace a okruhy témat"

Podobné prezentace


Reklamy Google