Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci
2
Úvod do problematiky Jedním z cílů v rámci zkvalitnění kurikula studijního programu Všeobecné lékařství na LF UP je omezit pokračující atomizaci výuky a zvýšit úsilí o její vertikální a horizontální integraci. Pro další období bude nutné prohloubit integraci výuky, která by mohla zkvalitnit výukový proces, snížit počet zkoušek a omezit prohlubující se dělení výuky na jednotlivé předměty bez propojení s dalšími lékařskými obory, které by prakticky demonstrovalo význam probíraného tématu.
3
Při řešení jsou a dále budou postupně realizovány ve třech etapách následující kroky: První etapa integrace výuky – zahájení diskuze k integraci výuky v akademické obci LF UP za účelem získat výchozí podklady Druhá etapa integrace výuky – prezentace konkrétních návrhů celé akademické obci LF UP (studentům, akademickým pracovníkům) – příprava změn do „Bílé knížky“ Třetí etapa integrace výuky – praktická realizace prvních změn v rámci integrace výuky je plánována na akad. rok 2008/2009
4
První etapa integrace výuky Zahájení diskuze k integraci výuky v akademické obci LF UP za účelem získat výchozí podklady – Tématická integrace – již je částečně realizovaná (např. anatomie-chirurgie) – Předmětová integrace – Synergická integrace
5
Tématická integrace Možnosti výuky vybraných témat teoretických a preklinických oborů v rámci výuky oborů klinických: – přesunutí části výuky anatomie do předmětů chirurgie, neurochirurgie, urologie – současně i prezentace výukových DVD z chirurgických operací ve výuce anatomie – přesunutí části výuky histologie, mikrobiologie, patologie, farmakologie, patologické fyziologie a dalších do vybraných klinických předmětů
6
Tématická integrace Charakteristika tématické integrace: – změna sylabů – změna rozvrhů – nemění se kurikulum – nemění se časová dotace jednotlivých předmětů – nemění se odborná garance jednotlivých předmětů.
7
Předmětová integrace Využití stávajících výukových předmětů a jejich aktivní propojení, např. integrovaná propedeutika – interní, chirurgická Charakteristika předmětové integrace: – změna v sylabech – změna v rozvrhu – změna v kurikulu – nemění se celková časová dotace jednotlivých předmětů (výsledná časová dotace je součtem časových dotací původních předmětů) – spolugarance předmětu.
8
Synergická integrace Tvorba nových výukových předmětů kategorie „A“ jako modelových pro integrovanou výuku, např. „Sepse“, „Péče o pacienta v intenzivní péči“. Charakteristika synergické integrace: – změna v kurikulu – tvorba nových sylabů – nové požadavky na časovou dotaci – změna v rozvrhu – stanovení odborných garantů
9
Příklady integrované výuky Některé doplňující předměty kategorie C splňují požadavek tématické integrace – lze zvážit jejich převedení do kategorie volitelných předmětů. Je realizována tématická integrace v rámci výuky anatomie. Návrh realizace kontaktu studentů s pacienty již od I. ročníku v rámci předmětu „Základy péče o nemocné“ s cílem zkvalitnit schopnost studentů v oblasti přístupu k pacientům. – zařazení do 2. a 3. semestru – povinná ošetřovatelská praxe 1 týden po I. ročníku
10
Děkuji za pozornost…. Veškeré aktuální informace k integraci výuky jsou k dispozici na webových stránkách LF UP v sekci výuky (Studijní plány a rozvrhy).
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.