Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Hodina Prvouky- Rok, roční období
2
Na začátku hodiny jsme se společně s dětmi podívali z okna, jaké je venku počasí, co představuje, zda zimu, jaro léto nebo podzim. Po společné dohodě o výsledku si děti sedly na koberec okolo pianina a poslouchaly ukázky písní. Měly určit, co mají tyto písničky společného. To již pochopily, jaké je téma dnešní hodiny prvouky, a to „rok - roční období“. Děti se vrátilzy na svá místa, a v pracovním sešitě si nalistovaly téma Rok. Společně si prohlédly obrázky a texty, zjistily, že někde chybí tex, jinde jíslo. Samostatně chybějící doplnily. Vyučující děti rozdělila na 4 skupiny zhruba stejných dovedností a shopností. Každá skupina si určila kapitána, dostala pracovní prostor a kapitáni šly vylosovat kartu, na které bylo nadepsáno jedno z ročních období. Kapitáni měli za úkol vybrat jednoho ze své skupiny, který dostal jako první úkol: nakreslit na PC obrázek, na kterém bude něco, co je typické pro roční období, které si daná skupina vylosovala. Pak čitelka odkryla plochu na koberci, kde byly různé předměty, představující různá roční období. V čase 10 minut měla pak každá skuina za úkol přinést na svoje místo předměty, které patří právě k jejich ročnímu období. Po vypršení času nebo pokud na ploše nebyl již žádný předmět se žáci u pracovních koutků vystřídali a vzájemně si zkontrolovali správnost volby předmětů. Nakonec se skupiny postupně vystřídaly u PC, kde kontrolovali a hodnotili, jak se kresby povedly, zda jednotlivé práce patří do určených ročních období.
3
Ve zbývajícím čase si žáci společně přečetli v učebnici článek „Lidé a čas“- kalendářní rok.
Na závěr hodiny si pak mohly děti vybrat, mezi prohlížením knih a a obrázků s tématikou ročních období nebo si další z žáků mohli zkusit nakreslit další předměty představující různá roční období na PC. Za domácí úkol pak všichni měli doplnit v pracovním sešitě poztrácené měsíce v roce. Před zazvoněním na konec hodiny si ještě stihli všichni zhodnotit, co je v hodině zaujalo, bavilo nebo naopak, pokud se jim něco nelíbilo. Společně s vyučující se shodli na tom, že i vyučování může být někdy zajímavé, např.se jim líbilo kreslení na PC i hledání předmětů.
4
Žáci si po doplnění chybějícího textu vyměnili v lavicích sešity a vzájemně si práci zkontrolovali.
Měli možnost si zahrát na učitele; ohodnotit splnění úkolu známkou – barevnou pastelkou.
5
LÉTO JARO
6
Zase někdy nashledanou při další ukázce výuky. ☺
Interiér naší třídy Zase někdy nashledanou při další ukázce výuky. ☺
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.