Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBlažena Krausová
1
Poptávka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí
2
Poptávka Množství zboží, které chtějí kupující při určité ceně koupit Vztah ceny a množství Poměr množství zakoupeného zboží k oběti, kterou zákazník musí podstoupit při nabytí tohoto zboží.
3
Poptávka Poptávka je funkcí zákazníka, tj. ten za nízkou cenu nakupuje velké množství a za vysokou cenu malé množství zboží. Poptávka je vždy větší množství cen a k tomu náležejících nakupovaných množství zboží. Změna poptávky není ten případ, kdy se za různé ceny nakupuje různé množství.
4
Poptávka Množství Q Poptávka
5
Cenová elasticita poptávky O kolik se změní množství nakupovaného zboží v závislosti na změně ceny. Poměr procenta změny množství ku procentu změny ceny % Q Ep = ------------- % C Q – množství, C - cena
6
Cenově elastická poptávka Jednoprocentní růst ceny vyvolá více než jednoprocentní pokles nakupovaného množství: E p > 1 zboží, které spotřebitel může lehce postrádat (luxusní zboží)
7
Cenově elastická poptávka Množství Q Poptávka
8
Dokonale elastická poptávka Množství Q Poptávka
9
Jednotkově elastická poptávka Jednoprocentní vzrůst ceny vyvolá jednoprocentní pokles nakupovaného množství. E p = 1 běžné zboží
10
Jednotkově elastická poptávka Množství Q Poptávka
11
Cenově neelastická poptávka Jednoprocentní růst ceny vyvolá méně než jednoprocentní pokles nakupovaného množství. E p < 1 nezbytné zboží (potraviny)
12
Cenově neelastická poptávka Množství Q Poptávka
13
Dokonale neelastická poptávka Množství Q Poptávka
14
Poptávka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.