Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLeontýna Králová
2
je systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole s důrazem na implementaci Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a na výuku podle školních vzdělávacích programů
3
analyzovat sociální determinanty vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami u nás v komparaci s výsledky zahraničních výzkumů v oblastech: legislativní školní rámec, podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole, kurikulum - diferencované kurikulum, pre- a postgraduální vzdělávání učitelů
4
zmapovat a analyzovat současnou inkluzivní praxi základních škol s využitím empirického výzkumu na základních školách v Brně a Jihomoravském kraji syntetizovat funkcní didaktické principy, přístupy, strategie a koncepce do modelu inkluzivní didaktiky a evaluovat jejich funkčnost
5
Personální zábezpečení – vedení týmu řešitel, administrátor, ekonom (D3) koordinace výzkumných týmů vytvořených z D1, D2, D4 – 14 VT VZ Personální zabezpečení – pracovní kapacita D1 – 29 výzkumných pracovníků (14,5 úvazků) – stálý tým D2 – 29 výzkumných pracovníků (6 úvazků) – krátkodobé řešení úkolů – flexibilita D4 – 19 studentů DSP
6
prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc. doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. probíhající a připravovaná řízení jmenovací řízení profesorem 3x habilitační řízení 5x výzkumní pracovníci D2 – 7x Ph.D. DSP studenti D4 – 5x Ph.D
7
do řešení VZ je zapojena značná část kateder PdF MU (15 kateder) ve výzkumných týmech řízených výzkumnými pracovníky (D1) jsou zapojováni na dílčí úkoly další akademičtí pracovníci (D2) a studenti DSP (D4) – vizitky (www.ped.muni.cz/wsedu)www.ped.muni.cz/wsedu řešené výzkumné úkoly se stávají tématy i pro zadávání bakalářských, diplomových a disertačních prací
8
VT VZ 1. Sociální determinanty inkluzivního vzdělávání (Pančocha, Bartoňová, Pipeková, Vaďurová, Vítková) VT VZ 2. Inkluzivní vzdělávání ve školách hlavního proudu se zaměřením na žáky s poruchami chování a sociálním znevýhodněním (Vojtová) VT VZ 3. Kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření zaměřené na sociálně znevýhodněné skupiny (Němec, Gulová) VT VZ 4. Intervence u žáků se zdravotním postižením a zdravotním oslabením v základních školách (Opatřilová, Fialová, Procházková, Röderová)
9
VT VZ 5. Vzdělávání a výchova nadaných žáků (Šimoník, Škrabánková, Šťáva) VT VZ 6. Školní kurikulum při výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni ZŠ (Kratochvílová, Havel, Filová) VT VZ 7. Empirický výzkum u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na český jazyk a jazykovou komunikaci (Sieglová) VT VZ 8. Učení a vyučování cizímu jazyku u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu integrace a inkluze (Janíková, Hanušová, Grenarová, Kyloušková)
10
VT VZ 9. Intervence u žáků s narušenou komunikační schopností v průběhu vytváření komunikační kompetence v rámci základního vzdělávání (Klenková, Bočková, Horáková, Doležalová) VT VZ 10. Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení strategie ve vzdělávání žáků v ZŠ (Bartoňová) vzdělávání žáků s dyskalkulií a dalšími poruchami učení v matematice (Blažková) VT VZ 11. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávací potřebami ve vzdělávací oblasti Člověk a zdraví - Výchova ke zdraví (Havelková)
11
VT VZ 12. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce (Friedmann) VT VZ 13. Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami prostřednictvím dramatické výchovy (Pavlovská) VT VZ 14. Edukace žáků s poruchami autistického spektra (PAS) a profesní uplatnění na trhu práce (Bazalová)
12
Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV – 22. - 23. 4. 2009 Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním – 16. - 17. 9. 2009 Nadaní žáci – výzva pro učitele – 12. 11. 2009 Nadaní žáci – 7.9. - 8.9. 2010 Speciální potřeby žáků v kontextu RVP ZV – Škola pro všechny – 15.-16.9. 2010
13
2011 – Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a chronickým onemocněním 2012 – Přechod škola – povolání u žáků se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním 2013 – Inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na ZŠ
14
konference s mezinárodní účastí prezentace VZ v zahraničí mezinárodní konference – vyžádané přednášky (Rakousko, Německo, Polsko, Kypr, Itálie, Finsko, Dánsko, Belgie, Anglie mobility učitelů a studentů bilaterální smlouvy se zahraničními univerzitami a institucemi
15
konference s mezinárodní účastí – 7 sborníky – 7 odborné recenzované knihy - 23
16
PAVLOVSKÁ, M., REMSOVÁ, L. (eds.) Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV. Sborník anotací ze semináře s mezinárodní účastí. 1. vydání, 200 výtisků. Brno: MU, 2009, 55 s. ISBN 978-80-210- 4840-2
17
VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. et al. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Pupils with Special Educational Needs. 1. vydání, 500 kusů, příloha (CD ROM s příspěvky v plném znění). Brno: Paido, 2009, 157 s. ISBN 978-80-7315- 188-1
18
ŠIMONÍK, O., ŠKRABÁNKOVÁ, J., ŠŤÁVA, J. Nadaní žáci - výzva pro učitele. Sborník anotací referátů z mezinárodního semináře. 1. vydání. Brno: MU, 2009, 26 s. ISBN 978-80-210-5039.
19
ŠIMONÍK, O., ŠKRABÁNKOVÁ, J., ŠŤÁVA, J. Nadaní žáci – výzva pro učitele. Sborník referátů z odborného semináře. Brno: MU, 2009. 284 s. ISBN 978-80-210-5039.
20
NĚMEC, J., VOJTOVÁ, V. et al. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Pupils. 1. vydání, 320 kusů. Brno: Paido, MU, 381 s. ISBN 978-80-210-5033 (MU), ISBN 978-80-210-5033-4 (Paido)
21
BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M, et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. 1. vydání, 320 kusů. Brno: Paido, MU, 443 s. ISBN 978- 80-210-5032-7 (MU), ISBN 978-80-7315-189-8 (Paido).
22
VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. et. al. Education of Socially Disadvantaged Pupils Across Europe. 1. vydání, 200 kusů. Brno: MU. 2009. ISBN 978-80- 210-5103-4.
23
ŠIMONÍK, O. (ed.) Výchova a nadání 3. Brno: MSD, 2009. 106 s. ISBN 978-80-7392-121- 7.
24
ŠIMONÍK, O. (ed.) Education and Talent 3. Brno: MSD, 2009, 105 s. ISBN 978-80-7392-110- 1.
25
GRENAROVÁ, R., VÍTKOVÁ, M. (eds.) Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Drama technique in foreign language teaching to learners with SLD. 1. vyd. 200 kusů, Brno: MU, 2009, 142 s. ISBN 978-60- 210-5074-7
26
BARTOŇOVÁ, M. Strategie ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním se zřetelem na romské etnikum v počátečním vzdělávání. 1. vydání, 200 kusů. Brno: MU, 2009. ISBN 978-80-210- 5103-4 (Paido)
27
KRATOCHVÍLOVÁ, J., HAVEL, J., FILOVÁ, H. Sebehodnocení inkluzivního prostředí na 1. stupni základních škol. 1. vydání, 200 výtisků, Brno: MU, 2009, 99 s. ISBN 978- 80-210-4948-2
28
OPATŘILOVÁ, D. Analýza současného stavu inkluzivního vzdělávání v České republice u jedinců s tělesným postižením v předškolním a základním vzdělávání. 1. vydání, 200 kusů. Brno: MU, 2009. 322 s. ISBN 978-80-210- 5030-3
29
PROCHÁZKOVÁ, L. Podpora osob se zdravotním postižením při integraci na trh práce. 1. vydání, 200 kusů. Brno: MSD, 2009, 170 s. ISBN 978-80- 7392-094-4
30
BLAŽKOVÁ, R. Dyskalkulie a další specifické poruchy učení. Brno: MU, 2009. 110 s. ISBN 978-80-210-5047-1
31
MÜHLPACHR, P. (ed.) Sociální inkluze v prostředí biodromální speciální pedagogiky. 1.vydání, 200 kusů. Brno: MU, 2009, 188 s. ISBN 978-80-210-4951- 2
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.