Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Jak učit tvorbu textového dokumentu Milan Purkart
2
Vytváření textového dokumentu psaní a editace textu formátování textu tvorba dokumentu –vkládání objektů do textu –úprava vzhledu dokumentu
3
Vkládání objektů do textu Vložit objekt obrázek pole symbol komentář odkaz editor rovnic graf ze souboru WordArt klip art automatické tvary datum vytvoření číslování stránek obsah a rejstříky titulek křížový odkaz
4
Úprava vzhledu dokumentu oddíly záhlaví a zápatí sloupce vzhled stránky okraje papír, orientace papíru rozložení (např. jiné záhlaví u liché a sudé stránky)
5
Tvorba dokumentu Je vhodné nejprve nechat žáky napsat text a teprve poté celý zformátovat. V nynější době není kladen důraz na finální vytištění dokumentu na papír, ale aby se dal dokument snadno editovat při pozdějších úpravách.
6
Příklady Vytvořte článek do černé kroniky. Napište krátký, veselý text oznamující vymyšlenou událost (krádež žákovské knížky, srážka auta s plaveckým bazénem, otevřená vrata drůbežárny, …). Text doplňte klipartem nebo vhodnou fotografií.
7
Příklady Napište dopis, ve kterém použijete místo některých slov obrázky z okna, které zobrazíte příkazem Vložit/Symbol. Použijte obrázkové písmo Wingdings. Takto vytvořený dokument zašlete spolužákovi e-mailem a ten jej přečte celé třídě a autor zhodnotí přesnost čtení.
8
Projekt K tvorbě dokumentů existuje řada projektů - např. ŠKOLNÍ NOVINY. Zadání projektu naleznete na straně 53 v literatuře [2].
9
Literatura [1]Přednášky z didaktiky informatiky a výpočetní techniky: http://www.eamos.cz/amos/kat_inf/modules/external/in dex.php?kod_kurzu=kat_inf_0548 http://www.eamos.cz/amos/kat_inf/modules/external/in dex.php?kod_kurzu=kat_inf_0548 [2]Jiří Vaníček: Informatika pro základní školy a víceletá gymnázia 2. Brno, Computer Press, 2005, ISBN 80-251-0630-6. [3]Jiří Vaníček: Metodická příručka Informatika pro základní školy a víceletá gymnázia 2. Brno, Computer Press, 2005, ISBN 80-251-0631-4.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.