Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 17 - 42
Anotace Kultura obecně – hmotná – 2. Autor Mgr. Martin Nosek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci si uvědomí, co patří mezi kulturní instituce a jaký by byl život bez kulturního vyžití Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Kultura – hmotná, umění Druh učebního materiálu Pracovní list / Prezentace / Test / Laboratorní práce / … Druh interaktivity Aktivita / Výklad / Test / Kombinace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina 12-15 let Celková velikost / datum 1629 kb, prosinec 2011
2
HMOTNÁ KULTURA Na rozdíl od duchovní kultury zahrnuje všechny hmotné výtvory vytvořené lidskou činností. Poslechněte si ukázku a zkuste zhodnotit, zda-li reportérka hovoří o hmotné nebo duchovní kultuře.
3
HMOTNÁ KULTURA
4
Na předchozím slidu jsi viděl 7 obrázků. Napiš, co sis
zapamatoval a k tomu doplň, zda-li se podle tebe jedná o věci, které lze zařadit do kultury a proč? Hrady a zámky Automobil Architektura, domy Obrazy Výrobky ze skla Pivo Lázeňství Patří ke kulturnímu dědictví naší země. Díky automobilům Škoda zná ČR mnoho lidé ve světě. Architektura je součástí hmotné kultury, Tančící dům. Obraz Emila Filly, významného českého malíře. Součástí kultury jsou i významné výrobky, které naši zemi proslavili Díky lázním zná Karlovy Vary celý svět.
5
Vysvětli následující spojení:
Kultura chování Kultura cestování středoevropská kultura Chování dle určitých společenských pravidel Lze přeložit jako „kvalita a úroveň cestování“ Kultura národů žijících kolem Středozemního moře – zvláštnosti, specifika (např. temperament lidí, který se promítání i do kulturního dění)
6
Citace: Text: Copyright Mgr. Martin Nosek, 2011.
Obrázky (dle pořadí v DUM): Dostupný z [ dne Dostupný z [ dne Dostupný z [ dne Dostupný z [ dne Dostupný z [ dne Dostupný z [ dne Dostupný z [ dne
7
Metodický pokyn: Prezentace a doplňování je vytvořeno pro práci na interaktivní tabuli Smart board. Prezentaci předchází vlastní výklad Hmotná kultura. Na slidu č. 2 využijeme brainstorming = co žáky napadne pod pojmem hmotné kultura. Na slidu č. 3 se žáci zamýšlí a následně pokračují slidem č. 4, kde jsou další instrukce. Slide č. 5 vyžaduje přemýšlení žáků k tématu a následné doplnění k příslušným spojením.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.