Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLubomír Slavík
1
Prace : Alish Sarsenali Kontrol: Ingrid Matošková Praha 2014 Predmet : Psyhologia
2
Postoje Postoje vyjadřují vztah člověka k nějakému objektu– jevu, předmětu či jinému člověku. Část postojů je vrozených, nicméně většinu získáváme prostřednictvím osobní či zprostředkované zkušenosti s objekty.
3
Postoje jsou relativně stabilní a mají následující funkce instrumentální postoje, které lidé zastávají z praktických nebo utilitárních důvodů (být pro nižší daně, pro sociální výhody aj.) kognitivní (poznávací) - pomáhají vnášet řád do názoru na svět, schémata, s jejichž pomocí lidé zpracovávají informace, aniž by se museli zabývat detaily hodnotová - vyjadřují hodnoty a sebepojetí, odvozeny od hlubší hodnotové orientace a těžko se mění ego-obranná - chrání před úzkostí a devalvací ega sociálně adjustační - napomáhá pocitu, že jsme součástí nějaké sociální skupiny
4
Složky postojů kognitivní (názor na objekt), která je postavena na všech informacích, které člověk o věci získal, na rozumových úvahách o věci (nízké mzdy ve srovnání s jinými organizacemi, špatná hospodářská situace firmy)
5
Složky postojů emocionální (citový vztah k objektu), radost, přátelství, oddanost či naopak nechuť či nenávist (dělá zde už táta, mám rád zdejší lidi, jsem hrdý na firemní značku)
6
Složky postojů konativní (chování vůči objektu), snaha jednat ve prospěch objektu nebo proti němu (neodejdu, setrvám ve firmě a udělá, vše proto, aby se znovu postavila na nohy)
7
Regulační význam postojů kredibilita zdroje informace jak je osoba (článek,...), která informace poskytuje, důvěryhodná, zda je to expert v dané oblasti styl, struktura a obsah informace - racionální cesta (fakta, argumenty), emocionální cesta (pozitivní, negativní zážitek), hovorový či formální jazyk
8
Regulační význam postojů informační kanál - audio, video, osobní zkušenost, mluvené slovo vs. psané přijímatel informace - komu je určena, zda se jedince téma týká, zda ho zajímá; lidé s vyšší inteligencí budou k přesvědčení vyžadovat fakta a ideálně oboustrannou argumentaci
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.