Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBára Kadlecová
1
ZÁKLADY PRÁCE VE VEKTOROVÉM (KRESLÍCÍM) PROGRAMU MATURITNÍ OTÁZKA Č. 20
2
VEKTOROVÁ GRAFIKA Zatímco v rastrové grafice je celý obrázek popsán pomocí hodnot jednotlivých barevných bodů (pixelů) uspořádaných do pravoúhlé mřížky, vektorový obrázek je složen ze základních geometrických útvarů, jako jsou body, přímky, křivky a mnohoúhelníky. Základem vektorové grafiky je matematika
3
VÝHODY VEKTORVÉ GRAFIKY
možnost zvětšování již vytvořeného obrázku, a to bez ztráty na kvalitě daného obrázku, jelikož se obrázek přepočítá a přizpůsobí se (u rastrové grafiky máme při zvětšení směs barevných čtverečků) možnost pracovat odděleně s jednotlivými objekty obrázku - je tedy možné při jakémkoli zvětšení obrázku upravovat tvar i barevnost dílších objektů.
4
VYUŽITÍ VEKTOROVÉ GRAFIKY
Vektorová grafika se používá zejména: pro počítačovou sazbu Tvorbu ilustrací Tvorbu diagramů Tvorbu počítačových animací(=flash animace)
5
VEKTOR VS. RASTR
6
BÉZIEROVA KŘIVKA Teoretickým základem vektorové grafiky je analytická geometrie Obrázek není složen z jednotlivých bodů, ale z křivek – vektorů Křivky spojují jednotlivé kotevní body a mohou mít definovanou výplň (barevná plocha nebo barevný přechod) Tyto čáry se nazývají Bézierovy křivky
7
PIERRE BÉZIER Francouzský matematik
vyvinul metodu, díky které je schopen popsat pomocí čtyř bodů libovolný úsek křivky Křivka je popsána pomocí dvou krajních bodů (tzv. kotevní body) a dvou bodů, které určují tvar křivky (tzv. kontrolní body) Spojnice mezi kontrolním bodem a kotevním bodem je tečnou k výsledné křivce
8
BÉZIEROVY KŘIVKY OBR.
9
VEKTOROVÉ EDITORY Pro práci s vektorovou grafikou se používají vektorové editory (dále jen V.E.) TYPICKÉ PŘÍKLADY V.E. Adobe Illustrator, Flash CorelDraw Inkscape Zoner Callisto AutoCAD
10
VYPRACOVAL: Tomáš Moravik, 4.A
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.