Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilEmma Beránková
1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_19 20. 5. 20133.L 9. 5. 2013
2
Doporučení k sestavení účinné reklamy Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Marketing a management Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Reklama, doporučení k sestavení účinné tiskové a televizní reklamy Tematická oblast: Produkt a propagace
3
Reklama - doporučení k sestavení účinné tiskové reklamy např. reklama v časopisech, novinách, letácích často se používá také pro složitější produkty, ale naopak může působit i převážně emocionálně pravidla platí i pro bilboardy, plakáty Jedním z prvních tvůrců reklamních plakátů byl Alfons Mucha – zde reklama na sušenky z roku 1897
4
Reklama - doporučení k sestavení účinné tiskové reklamy pravidla (vychází z vnímání): pojem strategická úhlopříčka největší část obvykle ilustrace (fotografie, obrázek) titulek (90 % úspěšnosti reklamy) obchodní značka, logo tyto nejdůležitější prvky by měly být umístěny na strategické úhlopříčce text (čte pouze 5 % čtenářů)
5
Reklama - doporučení k sestavení účinné televizní reklamy obvyklá délka 30 vteřin název produktu (značka) – do 10 vteřin od začátku reklamy, několikrát zopakovat ukázat balení, jídlo v pohybu, detail jídla hudba – často odvádí pozornost ale zhudebněný slogan podporuje zapamatování jádro sdělení zopakovat psaným titulkem (mělo by doslovně odpovídat mluvenému slovu) netříštit scény ukázat způsob použití, výsledek činnosti
6
Reklama - typy účinných televizních reklam Reklama jako scéna ze života herci polemizují, druhý je přesvědčován Svědectví přesvědčivější jsou amatéři či odborníci Předváděcí reklamy ukazují, jakým způsobem produkt funguje, mohou být i delší (Teleshopping) Řešení problému divák je postaven před problém, reklama ukazuje, jak produkt pomůže v řešení Obchodní reklama monolog prodavače Emocionální reklama nostalgie, šarm, dnes často forma muzikálu
7
Reklama - úkol Shlédněte několik televizních reklam (např. na Youtube.com) různých značek u obdobného produktu (např. zubní pasta, šampon, nápoj, auto…) a určete: zda jsou dodržena pravidla pro účinnou televizní reklamu pokuste se zařadit konkrétní reklamy do výše uvedených typů televizních reklam
8
Zdroje Archiv autorky Wikimedia Commons: commons.wikimedia.org. Datum citace [2013-05-09]. Dostupné na: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Alfons_Mucha_-_1896_- _Biscuits_Lef%C3%A8vre-Utile.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Hd_tv_samsung_LE26R41BD.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Telebrands_Logo_As_Seen_On _TV.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Logo_Youtube.svg Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998. Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.