Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Podnikatelské koncepce
2
Historie Nástup MAR začíná na konci 19. století
Hlavní rozvoj MAR je v průběhu 20. století. Kolébkou jsou Spojené státy MAR prošel pěti vývojovými fázemi
3
1. fáze = výrobní koncepce
VYROB LEVNĚ A HODNĚ PRODÁŠ Předpoklad:zákazník preferuje levné a snadno dostupné výrobky Důraz: výrobní oddělení Nástroj: růst výrobní výkonnosti, růst produktivity práce, lepší využívání technologií, využití levnějšího materiálu, využití zbytkového materiálu Představitelé: Baťa (předválečné Československo) Henry Ford (USA)
4
2. fáze = výrobková koncepce
VYROB CO NEJKVALITNĚJI A PRODÁŠ Předpoklad: zákazník preferuje kvalitu Důraz: technický rozvoj + výrobní oddělení Riziko: marketingová krátkozrakost – předimenzování výrobku Představitelé: Porsche
5
3. fáze = prodejní koncepce
DOBŘE ZPROPAGUJ A PRODÁŠ Podnik se neohlíží na potřeby zákazníka, výrobek zákazníkovi vnutí agresivní komunikací Předpoklad: zákazník pod vlivem agresivní komunikace koupí i to co nepotřebuje Důraz: prodejní oddělení Riziko: rozzlobení zákazníci
6
4. fáze = marketingová koncepce
POZNEJ, OVLIVNI A USPOKOJ POTŘEBY ZÁKAZNÍKA A PRODÁŠ Předpoklad: spokojený zákazník u nás nakoupí a zůstane vám věrný Důraz: marketingové oddělení Nástroje: 4P Představitel: Microsoft
7
5. fáze = sociální koncepce
USPOKOJ POTŘEBY JEDNOTLIVCE I CELÉ VEŘEJNOSTI A PRODÁŠ Do popředí vystupuje ochrana životního prostředí, ochrana zdraví lidí, humanitární potřeby atd. Do rovnováhy se tak dostává spokojený zákazník, zisk firmy a veřejný zájem
8
Domácí úkol Váš výrobek – bota
V PowerPointu popište a přidejte obrázek, jak bude vypadat bota při aplikaci jednotlivých podnikatelských koncepcí
9
Jak na úkol Výrobní Výrobková Prodejní Marketingová Sociální
10
Marketingový trojúhelník
MAR trojúhelník zachycuje situaci na trhu, podnik zde není osamocen Podnik koncipuje své chování na trhu jak podle potřeb a přání zákazníků, tak podle očekávaného chování konkurence.
12
Marketingový mix Marketingový mix je soubor taktických marketingových nástrojů, které firmě umožňují upravit nabídku podle přání zákazníků 4P = dle anglických názvů jednotlivých nástrojů
14
PRODUCT = Výrobek samotný výrobek nebo službu, sortiment, kvalita, design, obal, image výrobce, značka, záruka a další faktory PRICE = Cena hodnota vyjádřená v penězích, za kterou se produkt prodává. Zahrnuje i slevy, termíny a podmínky placení, náhrady nebo možnosti úvěru. Měla by se blížit užitné hodnotě. PLACE = Distribuce kde a jak se bude produkt prodáván, distribuční cesty, dostupnost distribuční sítě, zásobování a doprava. PROMOTION = Komunikace jak se spotřebitelé o produktu dozví
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.