Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
MAGIE MASEK Diplomová práce
2
Univerzita Karlova v Praze Autorka-Kateřina Dvořáková
Pedagogická fakulta Katedra výtvarné výchovy prezenční jednooborové studium Učitelství výtvarné výchovy pro ZŠ,SŠ a ZUŠ Autorka-Kateřina Dvořáková Vedoucí diplomové práce-Mgr.Kateřina Ebelová, Ph.D. Konzultantky-Mgr. Lucie Hajdušková PhDr.Marie Fulková, Ph.D.
3
Vymezení tématu Maska jako artefakt působící na děti a mládež
Maska v současnosti Přihlédnutí k „netradičním“ formám výskytu masek Psychologické principy vzájemné interakce maska x člověk
4
Cíle práce Ozřejmit důvody k nošení masek.
Popsat psychologické účinky na osobnost pramenící ze vztahu jedinec-maska. Představit novodobé oblasti výskytu masek. Navrhnout možnosti využití masek ve výtvarné výchově. Překonání chápání masky jako jednostranně zábavního předmětu.
5
Myšlenková mapa
6
Základní kořen myšlenkové mapy
7
Rozvíjející kořen mapy naznačeny cíle, obsahy zájmu
8
Magie masek
9
? Jak vypadalo spojení magie a masky v minulosti, jak vypadá dnes
Magie masek ? Jak vypadalo spojení magie a masky v minulosti, jak vypadá dnes Vysvětlení názvu práce- pojem magie, pojem maska Magie ve smyslu okouzlení, psychologického působení Magie ve smyslu okultním-rituály-maska jako magický artefakt (předliterární společnosti) Vztah identity- OBRAZ nepředstavuje věc-je věcí. Přejímání charakterů zprostředkovaných maskou-identifikace. Odmytizovaný vztah k maskám- odklon od tradic, magie Primární funkce masek- zakrývací, vyjadřovací(obsahová)
10
Současný výskyt
11
Slavnosti, průvody a jiná setkávání masek
15
Maskované známé osobnosti
20
Kriminalita
21
Sexualita
22
Psychologické aspekty masek
23
? Psychologické aspekty důležité v interakci maska x člověk
Osobnost jako hypotetický konstrukt-odvozována z pozorovaného Osobnost konstruovaná okolím- persona, role a jejich popírání-prostor pro vyjádření maskou Maska jako „zesilovač“ skrývaných obsahů nitra Anonymita a ztráta zábran Projikování obsahů nitra do hmotného artefaktu- „hraní rolí“ Změněné stavy vědomí prostřednictvím zážitku masky- jejich navození
24
Didaktická část
25
? Přínos, možnosti a úskalí využití masek ve výtvarné edukaci
Situace uchopování tématu v minulosti a dnes Přínos- rozvíjení osobnosti žáka, rozvíjení výtvarných dovedností a znalostí Maska jako pole pro využití velkého množství technik a přístupů Poznávání druhých i sebe skrze masku- vhodnost artefiletického pojetí Obohacení výuky o dramatickou složku Úskalí tématu maska- psychické i fyzické odmítání, nevhodnost zařazení Návrh didaktické řady – Maska a já
30
Pojmová mapa Jednoduchá mapa ukazuje zásadní moment hodiny- cestu od masky ke střetnutí našeho pohledu s názory jiných.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.