Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMilan Horák
1
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_PEK.2.10 Písemnosti při obchodování - úvod Vytvořeno:07. 01. 2013 Ověřeno: 08. 01. 2013Třída:NS 2
2
Písemnosti při obchodování - úvod Vzdělávací oblast:Odborné předměty Předmět:Písemná a elektronická komunikace Ročník:2. Autor:Ing. Petra Litošová Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:notebook, projektor Klíčová slova:zásady pro psaní dopisu, inzerát, leták, prospekt, katalog, plakát, obchodní smlouva, kupní smlouva Anotace: Materiál je určen k seznámení se zásadami pro úspěšné psaní dopisů a s jednotlivými typy písemností, které se používají při propagaci a reklamě. Podrobněji se věnuje obchodní smlouvě.
3
shromáždit si potřebné informace a podklady dopis je vizitkou mojí a firmy, kterou zastupuji na dopis se odpovídá co nejdříve každý dopis by se měl týkat pouze jedné záležitosti při stylizace dopisu se používá 2. a 3. osoba množného čísla (my – Vám)
4
je nutné dodržovat pořádek slov správné psaní číselných údajů před vytištěním je nutné si text ještě jednou přečíst a zkontrolovat
5
1.inzerát textové oznámení v novinách nebo časopisech umístěné na vyhrazených místech výstižně a srozumitelně vyjadřuje potřebné informace nutná okamžitá odpověď 2.leták základní propagační prostředek informace pro nejširší veřejnost
6
3.prospekt může být vícestránkový s vyobrazeními, technickými podrobnostmi a s možnostmi využití výrobku má přesvědčit zájemce ke koupi výrobku 4.katalog uspořádaný seznam druhů zboží určený k reprezentaci firmy
7
5.plakát zpracování výtvarnou formou upoutává barvou, textem, uměleckým ztvárněním
8
písemnosti, které vznikají při nákupu zboží nebo při zajišťování služeb tj. poptávka, nabídka, objednávka výsledkem by mělo být uzavření obchodní smlouvy
9
dvoustranný právní úkon, který zahrnuje: návrh na uzavření smlouvy, tj. buď závaznou nabídku prodávajícího nebo objednávku kupujícího a přijetí návrhu druhou smluvní stranou, tj. objednávku na základě závazné nabídky, v ostatních případech potvrzení objednávky obchodní smlouva je uzavřena, když kupující přijme závaznou nabídku prodávajícího nebo prodávající potvrdí objednávku kupující
10
nejčastější formou uzavření obchodní smlouvy je kupní smlouva kupní smlouva: smluvní strany: prodávající (dodavatel) a kupující (odběratel) prodávající se zavazuje, že kupujícímu dodá zboží a převede na něho vlastnická práva kupující se zavazuje, že zaplatí kupní cenu
13
1.Jaké písemnosti se používají při propagaci a reklamě? inzerát, leták, prospekt, katalog, plakát 2.Jaké jsou nejčastější obchodní písemnosti? poptávka, nabídka, objednávka
14
3.Co je obchodní smlouva? dvoustranný právní úkon, který zahrnuje návrh na uzavření smlouvy a přijetí návrhu druhou stranou, nejčastější je kupní smlouva
15
Použité zdroje FLEISCHMANNOVÁ, Emílie a spol. Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost – 2. díl. 1. vyd. Praha: nakladatelství FORTUNA, 2005, ISBN 80-7168-924-6. Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.