Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRichard Doležal
1
Národní plán rozvoje eHealth ICT Unie, pracovní skupina eHealth Konference: „ICT ve zdravotnictví“, 21.9.2010, Malostranský palác
2
Představení ICT Unie Profesní asociace firem z oblasti informačních a telekomunikačních technologií. Dílem reprezentuje ICT průmysl ČR a prosazuje efektivní využívání ICT ve všech sférách života. Má za cíl významným způsobem přispět k rozvoji české ekonomiky tak, aby se ČR dostala na špici v konkurenceschopnosti, budování inovativní a znalostní společnosti Je spolutvůrcem návrhů zásadních reforem, legislativy a klíčových rozhodnutí zaměřených na rozvoj ICT v ČR. ICTU je partnerem státních regulačních institucí Partner Českého národního fóra pro eHealth
3
Pracovní skupina eHealth - cíle Není záměrem PS vytvářet věcnou koncepci eHealth –MZ svoji koncepci představilo již koncem r. 2008 –Koncepce MZ nemá výrazné odpůrce Obecná informovanost společnosti o eHealth Vytvořit atmosféru vědomí potřebnosti ICT pro zdravotnictví Jednotnost všech zainteresovaných subjektů ve strategii zavádění ICT ve zdravotnictví Zabránit nekoncepčním krokům kompetentních orgánů Tím nastavit vhodné podmínky pro zavádění eHealth v ČR
4
Národní plán rozvoje eHealth Společný materiál ICT Unie a Českého národního fóra pro eHealth Cílem je vytvořit politicky přijatelné východisko pro vznik ucelené národní koncepce rozvoje eHealth v ČR Vychází ze stávající situace v oblasti eHealth v České republice a v Evropské unii, z dostupných informací o plánech rozvoje v jednotlivých oblastech a z vládního prohlášení vlády ČR
5
Jak jsme na TO šli? 1. Definice a principy Definice: souhrnný název pro řadu nástrojů založených na ICT technologiích, které podporují a zlepšují prevenci, diagnostiku, léčbu, sledování a řízení zdraví a životního stylu se zaměřením na přístupnost informací pro všechny Základní principy
6
Jak jsme na TO šli? 2. Proč by TO vlastně někdo měl chtít? Občan InformaceBezpečnostPohodlí Zdravotník InformaceKonzultaceOchrana ZP Efektivita péče Efektivní administrativa Stát Střední doba produktivního života Vyšší výkonnost a kvalita bez navyšování zdrojů Zřizovatel EkonomičnostOchranaBenchmarking
7
Jak jsme na TO šli? 3. Čím jej dokážeme uspokojit Občan Portál eHealth Úložiště urgentních údajů Elektronická dokumentace Zdravotník Přístup k dokumentaci pacienta Elektronická konzultace Systémy pro podporu rozhodování (lékové interakce) ZP Používaná elektronická dokumentace Používaná elektronická komunikace Stát Registry a statistika Globálně elektronická výměna informací Zřizovatel Používaná elektronická dokumentace Systémy pro podporu rozhodování Registry a statistika
8
Jak jsme na TO šli? 4. Jak TO udělat? Legislativa Bezpečnost, standardy a metodiky Elektronické standardy odborné zdravotní péče Identifikátory Registry a statistika Elektronická preskripce Elektronická zdravotní dokumentace Telemedicína Centrální úložiště životně důležitých údajů Portál eHealth
9
Jak jsme na TO šli? 5. Komu se TO bude líbit, komu ne a co s tím? SkupinaPortál eHealth Registry a statistika ePreskripce EHR, CÚ, Telemedicína Elektronické standardy péče Identifikátor Občan Zdravotník ZP Stát Politik Zřizovatel Věda výzkum Průmysl Lékárny + výběr lékárny, bezpečnost + informace/ samostatnost, pohodlí + informace + benchmarking + bezpečí, kvalita + mobilita, aktivní život + ochrana - náklady + zjednodušení provozu + efektivita +reálný projekt -neg.zkušenost + data + prevence + garance kvality a dostupnosti + ochrana, pohodlí + zjednodušení provozu +interoperabilita + redukce nákladů
10
Jak jsme na TO šli? 6. Kdo by o TOM měl a co vědět? Občan Co je to eHealth Co Vám eHealth může poskytnout Zdravotník eHealth Vás brání eHealth není velký bratr ZP eHealt přinese efektivitu péče eHealth Ti sníží náklady na administrativu Stát eHealth Ti umožní snadnější řízení péče eHealt přinese efektivitu péče Zřizovatelé eHealt přinese efektivitu péče eHealth Vás brání
11
Jak jsme na TO šli? 7. A jak zařídit, aby věděl? Nutno zajistit efektivní marketing Forma: –Jednoduché příběhy pro jednotlivé hráče –Praktické příběhy z doby po eHealth –Příběhy presentované autoritami - důvěryhodnými osobami zejména z řad odborné veřejnosti –Využít i netradičních médií – například sociální sítě –Příkladem letošní volby Youtube: Přesvěč bábu – Mádl, Iszová internetová „Cimrmanovská“ kampaň Fr. Janoucha Defenestrace 2010 Mimo jiné potřeba kvalitního loga …
12
Marketing = ∑(a+b*c) 2 + kvalitní logo E E H H E E A A L L T T H H zdravý Dr. svěží zachovalý čilý E E A A ?
13
Co z TOHO vzniklo? 8. Národní plán rozvoje eHealth Definice eHealth Cíle eHealth –Principy eHealth Řešení eHealth –Koncept eHealth –Věcný záměr eHealth Stavební kameny eHealth Legislativa a úlohy státu Marketingové aktivity –Cílové skupiny a partneři –Harmonogram Rizika
14
Jak jsme na TO šli? 9. Jak se bránit negativním reakcím? Nutno zajistit názorovou jednotnost odborných skupin Forma: Charta eHealth –Cílem je získat podporu „Národního plánu“ u všech významných odborných seskupení v ČR, vyloučit negativní kampaň –Osobní intervence všem zainteresovaným subjektům
15
Děkuji vám za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.