Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Petr Machala. Každá věc má mít svou cenu. Arabské přísloví Cena za 1…… 39 Kč + Cena za 2…… 72 Kč Co zákazník o ceně neví? Je to tak výhodné?

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Petr Machala. Každá věc má mít svou cenu. Arabské přísloví Cena za 1…… 39 Kč + Cena za 2…… 72 Kč Co zákazník o ceně neví? Je to tak výhodné?"— Transkript prezentace:

1 Petr Machala

2 Každá věc má mít svou cenu. Arabské přísloví Cena za 1…… 39 Kč + Cena za 2…… 72 Kč Co zákazník o ceně neví? Je to tak výhodné?

3 a) stanovení ceny tzv. „baťovky“ – končí číslicí 9 ceny bez DPH přeškrtnutá vyšší cena a výrazně nižší cena tzv. diskontní cena inzerování slevových akcí Které praktiky jsou nejpoužívanější?

4 b) výhodné balíčky zboží či službu koupíme v setu s něčím, co nepotřebujeme Vytvořte “výhodný“ balíček na letní dovolenou u moře. + Kolu nepiju!

5 c) vyrovnávací ceny nízké ceny se vyrovnávají vyššími u jiného zboží cíl – přivést do prodejen více nakupujících nižší cena se vyrovnává vyšší cenou na náhradní díly, servis Celkem levná tiskárna. Kolik stojí toner?

6 a) pokladna namarkuje zboží za původní, nesníženou cenu b) sleva 50% může být ve skutečnosti jen 20% c) na hromadě se zlevněným zbožím může být i zboží za plnou cenu d) pozor na velikost balení e) zdání, že cena byla snížena nemusí být pravda f) na letáku stojí sleva 20%, ale činí jen 18% g) zboží s vyšší cenou je v úrovni očí, pro levnější se musíme sehnout h) sladkosti u pokladen mohou být dražší než v regále i) … Jaké další praktiky užívají obchodníci?

7 pečlivě sledovat cenu zboží (výhodnost/nevýhodnost) kontrolovat účtenku, ihned upozornit na nedostatek mít přehled o cenách (metoda záměrně měnících se cen, zákazník ztrácí přehled) informovat Českou obchodní inspekci (http://www.coi.cz/)http://www.coi.cz/ právní radu najdeme i na: http://www.mesec.cz/clanky/konecne-a-uplne- ceny-jejich-vymahani-urady-netrapi/ Jak se můžeme bránit?

8 * ČECHOVÁ, Jarmila, Otto MÜNCH, Jana MACHÁČKOVÁ a Petr KLÍNSKÝ. Ekonomika pro gymnázia. Praha: Eduko, 2011. ISBN 978- 80-87204-49-8. * [online]. [cit. 2013-06-05]. Dostupné z: http://1.bp.blogspot.com/_kImVvXJfiLU/TQD2MxjER8I/AAAAAAAAB3Q/6JDUfZ3nWMM/s1600/arab.gif * [online]. [cit. 2013-06-05]. Dostupné z: http://www.zlin.estranky.cz/img/picture/174/ab---bata-tanec-web.jpg * [online]. [cit. 2013-06-05]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3a/Canon_S520_ink_jet_printer.jpg/220px- Canon_S520_ink_jet_printer.jpg * [online]. [cit. 2013-06-05]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/32/Toner-container-black- 0a.jpg/800px-Toner-container-black-0a.jpg


Stáhnout ppt "Petr Machala. Každá věc má mít svou cenu. Arabské přísloví Cena za 1…… 39 Kč + Cena za 2…… 72 Kč Co zákazník o ceně neví? Je to tak výhodné?"

Podobné prezentace


Reklamy Google