Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Spolupráce střední školy se sociálními partnery Ing. Jiří DLAPAL
2
2 Osnova příspěvku Anotace projektu, východiska projektu Cíle projektu Realizace projektu Dosažené výsledky a zkušenosti Závěr, dotazy
3
3 Anotace a základní východiska aktivity Aktivita vychází z projektu IET 1 vytvořeného v rámci Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v Brně Přístupno žákům školy technických oborů, studujícím ve druhém až čtvrtém ročníku Žáci jsou vedeni ke spolupráci v týmu, k týmovému řešení úkolů, k samostatnému vyhledávání a zpracování informací, k účelné prezentaci výsledků vlastní práce Aktivita rozvíjí znalosti získané v předmětech elektronika, programové vybavení, informační a komunikační technologie Výběr aktivity byl ovlivněn umístěním sociálního partnera v blízkosti Střední školy informatiky a spojů
4
4 Cíle aktivity Motivovat žáky k praktickému využití teoretických poznatků Ukázat žákům jiné možnosti získávání znalostí než jen výukou Seznámit žáky se systémem vzdělávání vysokých škol Motivovat žáky ke studiu technických oborů jak na střední škole, tak na vysoké škole Naučit žáky účelně prezentovat výsledky své práce Přispět k provázání univerzitního a středního technického školství zapojením středoškolských pedagogů a žáků Vyřešení zadání průmyslového projektu Pokrýt mezery v přípravě lidských zdrojů pro konkurenceschopný elektrotechnický průmysl v souladu s poptávkou na trhu práce
5
5 Realizace aktivity Projekt IET 1 při UTEE FEKT plánován na období duben 2009 až březen 2012 Sestaven pracovní tým (lektor, mentor, žáci) V průběhu realizace je možné zapojení dalších žáků Zapojeni žáci třetího ročníku oboru mechanik elektronik Součástí projektu jsou přednášky pro žáky i pedagogy Zadání úkolu poskytnul konkrétní smluvní podnik cestou UTEE FEKT Žáci využili prostorů a pomůcek střední školy i vysoké školy
6
6 Dosažené výsledky a zkušenosti Byla navázána úzká spolupráce Střední školy informatiky a spojů s UTEE FEKT při VUT v Brně Žáci byli seznámeni se systémem vzdělávání na vysoké škole Znatelně se zlepšila samostatná práce žáků při plnění úkolu Je patrný kladný posun v práci žáků s jednotlivými zdroji informací Žáci si ověřili využitelnost teoretických znalostí při praktickém řešení úkolů Bylo splněno zadání průmyslového projektu Obtížnost průmyslového projektu musí odpovídat vědomostem žáků, nepřiměřená náročnost vede k malému zájmu o zapojení se do projektu V průběhu plnění zadání průmyslového projektu je nezbytné věnovat pozornost motivaci žáků
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.