Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDavid Němec
1
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0258 Název projektu Inovace a individualizace výuky na OA a HŠ Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_08_PEK_462_Kou Druh učebního materiálu Prezentace Autor Ing. Marie Koumarová VY_32_INOVACE_08_PEK_462_Kou
2
Vzdělávací obor, pro který je materiál určen Hotelnictví Předmět Písemná a elektronická komunikace Ročník 2. Název tematické oblasti (sady) Obchodní korespondence v hotelovém a ubytovacím provozu Název vzdělávacího materiálu Písemnosti při uzavírání obchodních smluv - Poptávka Anotace Prezentace vysvětluje základní znaky poptávky a její význam pro vznik obchodních vztahů mezi podnikatelskými subjekty. Obsahuje pravidla pro ústní i písemné jednání a příklady frází, které se v písemné komunikaci používají. K procvičení látky slouží navazující pracovní list. Zhotoveno, (datum/období) 2. ledna 2013 Ověřeno 14. ledna 2013
3
Písemnosti při uzavírání obchodních smluv POPTÁVKA 1
4
Předsmluvní jednání jsou jednání, která se uskutečňují při hledání dodavatele či odběratele pro danou službu či výrobek bývají většinou nejprve ústní a poté mají formu písemnou 2 3
5
Ústní jednání výhodou je přímý kontakt s prodejcem, předvedení zboží, projednání podmínek obchodu důležité je nejprve získat co nejvíce informací o výrobcích (službách), důkladně si prostudovat potřebné materiály (katalogy, ceníky, atd.), než se rozhodnete uzavřít obchod
6
Písemná jednání začínají většinou obchodním dopisem – POPTÁVKOU zákazník osloví i více firem a očekává od nich konkrétní nabídku z nabídek si vybere tu nejvhodnější a kontaktuje dodavatele pokud si nevybere pokračuje dál v hledání vhodného dodavatele
7
Písemnosti při uzavírání obchodních smluv patří sem písemnosti, které vznikají při nákupu a prodeji zboží, případně při zajišťování služeb výsledkem jednání (ústního i písemného) bývá kupní smlouva (popř. objednávka a její potvrzení) u služeb potom např. smlouva o dílo 4
8
Poptávka je to obchodní dopis, kterým hledáme vhodného dodavatele nebo navazujeme obchodní spojení je vždy nezávazná (může mít i formu inzerátu nebo e–mailové zprávy) 5
9
Poptávka Rozlišujeme: poptávka po něčem dotaz na něco Zdrojem informací jsou inzeráty, internetové stránky, doporučení, zkušenosti. Může mít formu ústní (osobní, telefonem) nebo písemnou (dopisem – poštou, faxem, e-mailem)
10
Osnova poptávky 1.Způsob získání informací o dodavateli 2.Druh zájmu o zakázku 3.Popis (druh, rozsah) potenciální dodávky – lze dát i do přílohy 4.Návrh dodacích podmínek 5.Výzva k nabídce 6
11
Při sestavování poptávky: PO formulují dopis v 1. osobě množného čísla (…my hledáme…) FO v 1. osobě jednotného čísla (…já hledám…) Odvoláváme se na inzerát, doporučení obchodního partnera, webové stránky, apod. Co nejpřesněji uvádíme, o co se zajímáme. Můžeme žádat o zaslání katalogu, ceníku nebo vzorníku a dalších informací.
12
Způsoby stylizace v úvodu: Se zájmem jsme si přečetli, že nabízíte … Zaujal nás inzerát s nabídkou …, který jste uveřejnili v … V denním tisku jste inzerovali … Na veletrhu … jsme od … získali na Vás kontakt. Z katalogu … jsme se dozvěděli, že se zabýváte …
13
Způsoby stylizace v závěru: Čekáme na Vaši odpověď a věříme, že … Očekáváme Vaši nabídku, která se může stát počátkem naší dobré spolupráce. Čekáme na Vaši odpověď a srdečně Vás zdravíme. 7
14
Poptávka formou inzerátu Hledám spolehlivého dodavatele evropských lahvových jakostních vín pro svou vinotéku v Praze na Vinohradech. Rozhoduje kvalita, cena, způsob dopravy. Nabízím i možnost pronajmutí boxu v naší vinotéce. Nabídky včetně ceníků, množství, kvality a druhu vín zasílejte na prodejvin@seznam.cz. Děkuji za Vaše nabídky.
15
Úkol: Sestavte inzerát, ve kterém se poptáváte na dodávku pracovních oděvů pro zaměstnance Hotelu Jezerka, Palackého 123, Brno. Máte zájem o pracovní oděvy pro muže i ženy pracující na pozici kuchař(ka), číšník(číšnice), recepční. Žádáte o zaslání katalogu a ceníku pracovních oděvů na adresu hotelu. 8
16
Použitá literatura: Úprava písemností zpracovaných textovými editory : ČSN 01 6910. Praha : Český normalizační institut, 2007. 45 s. ŠTIKOVÁ, Stanislava. Písemná a elektronická komunikace 2: Uzavírání a plnění kupních smluv; Ing. Stanislava Štiková - KORESPONDENT. 8. přeprac. vyd. Plzeň : Štiková, 2007. 119 s. KULDOVÁ, Olga a FLEISCHMANNOVÁ, Emílie. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti: pro střední školy i pro širokou veřejnost. 6. upr. vyd. Praha: Fortuna, 2007. 199 s. ISBN 978-80-7373-009-3.
17
Zdroje: [1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8] [cit. 2013-01-02]. Dostupný pod licencí Microsoft Office 2010 (viz http://explore.live.com/microsoft-service-agreement?mkt=cs- cz&CTT=114) na WWW: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/>. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.