Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVilém Horák
1
Open Journal System Lucie Vyčítalová Univerzitní knihovna UPa 5. setkání českých uživatelů systému Dspace Prosazování politiky otevřeného přístupu Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava 16. května 2012 projekt FRVŠ na Univerzitě Pardubice
2
Open Journal System role / workflow výchozí stav na UPa řešení projektu poznatky
3
IFLA Meeting Open Access and the Changing Role of Libraries (2010)
4
Open Journal System open source správa a provoz recenzovaných časopisů Public Knowledge Project (Univ. of British Columbia, Simon Fraser Univ., Stanford Univ.), 2002 instalace pro 1 nebo více časopisů (různý design) OAI-PMH, SWORD, CrossRef pluginy pro DOAJ, OpenAIRE role Zdroj: OJS
6
Manažer / výkonný redaktor základní nastavení časopisu (identifikátory, recenzní řízení,…) přidělování rolí oznámení (jazykové mutace) prohlížeč souborů (okamžitý přístup a kontrola všech souborů) sekce (min. 1 sekce, editoři sekcí) formuláře posudků (textový dokument, zaškrtávací formulář) jazykové mutace tiráž (automaticky generovaná nebo vlastní) přednastavené e-maily
7
Manažer / výkonný redaktor statistiky čtenářské nástroje (tisk, sdílení, doporučování, generování citací, e-mail autorovi, komentáře,…) platby (PayPal, ručně) pluginy import/export dat správa uživatelů
8
Redaktor / Editor
11
Autor registrace a přihlášení do systému vložení plného textu, doplňkových souborů a vyplnění metadat kontrola správnosti po korekturách
12
souhlas s podmínkami časopisu Autor
13
Recenzent bez nutnosti registrace do systému možnost anonymního recenzního řízení
14
Typograf, korektor může zastávat redaktor
15
Čtenář placený přístup, odebírání novinek není nutná registrace
16
Současný stav na UPa 7 časopisů zařazených do Seznamu recenzovaných neimpaktovaných periodik vydávaných v ČR veškeré činnosti probíhají manuálně DOAJ DSpace
17
OJS jako nová služba knihovny platforma a informační podpora pro redakce vytvoření a základní nastavení časopisu (online dotazník) přidělení role manažera propojení na DOAJ prosazování a šíření myšlenky OA (gold)
18
Časový harmonogram březen 2011 oslovení redaktorů – ve většině případů velmi kladná reakce (5) prosinec 2011 schůzka s redaktory a představení systému 2012 testování, přihlašování pro UPa, jednotný vizuální styl, tvorba manuálů pro redakce a vytvoření sekce o e-publikování na webu UK, jednorázový export starších ročníků z Digitální knihovny UPa, skenování,…
19
Poznatky zlehčení a automatizace jednotlivých procesů (přednastavené e-maily, hlídání uzávěrek) zvýšení viditelnosti a prestiže časopisu podpora licencí CC na UPa zastává většinu rolí výkonný redaktor (delegování sobě samému) nepodporuje ISO 690 a Chicago Style zachování i tištěných verzí (časové embargo, výměna)
20
? Děkuji za pozornost lucie.vycitalova@upce.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.