Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLuboš Beránek
1
Výrok "Jak může být něco takového problémem v zemi, kde máme Intel a Microsoft?" (Al Gore, problém Y2K, 1999)
3
Základní části obrazovky elektronové dělo stínítko s luminoforem vychylovací cívky maska
4
Základní princip funkce obrazovky
5
Typy masek děrová maska (Delta) aperturní mřížka (Trinitron) štěrbinová maska (CromaClear)
6
Děrová maska
7
Základní vlastnosti obrazovek s děrovou maskou rozteč pixelů 0,22 až 0,28 mm ostrý obraz i při otřesech ostré hrany i u šikmých čar zaoblenější obrazovka nižší výrobní náklady vhodné spíše k zobrazení textu
8
Aperturní mřížka
9
Obrazovka s aperturní mřížkou (Trinitron, Diamondtron)
10
Výhody obrazovek s aperturní mřížkou rozteč pixelů 0,25 až 0,31 mm ostrý obraz při větší rozteči plochá jen ve svislém směru vyšší jas i kontrast nestabilní obraz při otřesech rušivé stabilizační pásky možnost poškození mag. polem vhodné pro větší monitory
11
Štěrbinová maska
13
Obrazovka se štěrbinovou maskou(CromaClear - NEC)
14
Výhody obrazovek se štěrbinovou maskou rozteč pixelů obvykle 0,25 mm kombinace předchozích typů vyšší vodorovné i svislé rozlišení vyšší jas i kontrast než u děrové stabilní obraz při otřesech vhodné pro větší monitory
15
Srovnání plochosti obrazovek
16
Základní parametry monitoru obnovovací ( vertikální ) frekvence frekvence horizontálního rozkladu šířka videopásma maximální rozlišení obrazovky režim práce ( NI či I ) rozteč obrazových bodů skutečná úhlopříčka obrazovky způsob ovládání monitoru Power Management monitoru ergonomie monitoru
17
DOPORUČENÉ ROZLIŠENÍ DLE VELIKOSTI OBRAZOVKY
18
OVLÁDÁNÍ MONITORU analogové digitální OSD (dálkové)
19
ZKRESLENÍ OBRAZU A JEHO KOREKCE soudkovitost poduškovitost trapézové skreslení paralelogramové zkreslení rotace obrazu moaré teplota barev konvergence
20
SOUDKOVITOST
21
PODUŠKOVITOST
23
TRAPÉZOVÉ ZKRESLENÍ
25
PARALELOGRAMOVÉ ZKRESLENÍ
26
ROTACE OBRAZU
27
KONVERGENCE
28
ZÁKLADNÍ VADY MONITORU chyba konvergence moaré chyba geometrie obrazu chyba barev chyba ostrosti obrazu
29
ZÁKLADNÍ VADY MONITORU
30
TESTOVÁNÍ KONVERGENCE
31
TESTOVÁNÍ GEOMETRIE
32
FOTOMETRIE
33
TEST OSTROSTI
34
FOKUSACE
35
POWER MANAGEMENT DPMS Nutek TCO92 TCO95
36
ERGONOMIE MONITORU FCC - americký VDE a TUV - německý CEI950 - evropský MPR II - švédský TCO92, TCO95
37
JAK SPRÁVNĚ SEDĚT U PC Monitor přímo před očima (neotáčet pouze hlavu) Vzdálenost očí od obrazovky 50 – 70 cm v zorném úhlu 0 - 60˚ Kontrast a jas monitoru ne příliš velký (takt. frekvence 75 Hz a více) Správné sezení viz. obrázky
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.