Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Žádost Datové schránky o opětovné zpřístupnění datové
schránky zřízené na žádost Úvodní kurz k problematice datových schránek Snímek 46 PDF 19 eGON centrum HOLEŠOV Tady je text
2
Přihlášení do centrály Czech POINT
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost Přihlášení do centrály Czech POINT Důležité informace Tady je text Volba formuláře Práce s formulářem 2 © eGON centrum HOLEŠOV
3
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Přihlášení do centrály Czech POINT Než začnete cokoliv pomocí Czech POINT dělat, je třeba se přihlásit do jeho centrály, autentifikovat se a vybrat druh činnosti. Do centrály Czech POINTU se dostanete z webového prohlížeče zadáním adresy Následuje vaše autentifikace výběrem komerčního certifikátu a zadáním odpovídajícího PINu; dále pak ověření přihlašovacích údajů – uživatelského jména a přístupového hesla. Tady je text 3 © eGON centrum HOLEŠOV
4
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Přihlášení Při vstupu do softwarového rozhraní pro práci s Czech POINT je vyžádána autentifikace (přihlášení) pracovníka. Pro tento účel je zapotřebí, aby do USB konektoru počítače byl zasunut jeho tzv. token, zařízení iKey 4000, ve kterém je uložen privátní klíč pracovníka. Tady je text 4 © eGON centrum HOLEŠOV
5
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Přihlášení Prvním krokem při přihlášení je výběr a potvrzení digitálního certifikátu. Certifikát potvrďte v okně Zvolit digitální certifikát. Tady je text 5 © eGON centrum HOLEŠOV
6
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Následuje zadání PIN kódu pracovníka – zapište jej do vstupního pole Enter PIN dialogu Token Login. Tady je text 6 © eGON centrum HOLEŠOV
7
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Pokud je vše v pořádku, otevře se stránka pro přihlášení do prostředí Czech POINT. Pracovník zde vyplní do vstupních polí tato data: Jméno – identifikace pracovníka ve formě jeho přihlašovacího jména – obecně to může být kombinace znaků a číslic, často se užívá kombinace částí jména a příjmení. Heslo – přístupové heslo vytvořené k výše zapsanému uživatelskému jménu. Vlastní přihlášení proběhne po stisku tlačítka Přihlásit. Tady je text 7 © eGON centrum HOLEŠOV
8
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Důležité poznámky obecného charakteru Podle zákona 300/2008, §11 odstavec 4) může MV ČR znepřístupnit a znovu zpřístupnit datovou schránku fyzické osoby, podnikající fyzické osoby, právnické osoby nebo orgánu veřejné moci rovněž na žádost osoby nebo orgánu veřejné moci, jimž byla datová schránka zřízena, nebo administrátora, jde-li o datovou schránku, kterou ministerstvo zřizuje na žádost. Tady je text 8 © eGON centrum HOLEŠOV
9
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Terminologie Terminologie názvů osob s právem přístupu k datové schránce je dána zákonem 300/2008 Sb, § 8 – Osoby oprávněné k přístupu do datové schránky. V odstavcích 1 až 4 se popisuje subjekt, kterému budeme říkat oprávněná osoba. (1) K přístupu do datové schránky fyzické osoby je oprávněna fyzická osoba, pro niž byla datová schránka zřízena. (2) K přístupu do datové schránky podnikající fyzické osoby je oprávněna podnikající fyzická osoba, pro niž byla datová schránka zřízena. (3) K přístupu do datové schránky právnické osoby je oprávněn statutární orgán právnické osoby, člen statutárního orgánu právnické osoby nebo vedoucí organizační složky podniku zahraniční právnické osoby zapsané v obchodním rejstříku, pro něž byla datová schránka zřízena. (4) K přístupu do datové schránky orgánu veřejné moci je oprávněn vedoucí orgánu veřejné moci, pro něhož byla datová schránka zřízena. Tady je text 9 © eGON centrum HOLEŠOV
10
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Terminologie V odstavci 6 je definován subjekt, jemuž budeme říkat pověřená osoba. (6) K přístupu do datové schránky je dále oprávněna pověřená osoba, kterou je u datové schránky fyzické osoby a datové schránky podnikající fyzické osoby fyzická osoba pověřená osobou, pro niž byla datová schránka zřízena, a to v rozsahu jí stanoveném, u datové schránky právnické osoby fyzická osoba pověřená statutárním orgánem právnické osoby nebo vedoucím organizační složky podniku zahraniční právnické osoby zapsané v obchodním rejstříku, pro něž byla datová schránka zřízena, a to v rozsahu jimi stanoveném, u datové schránky orgánu veřejné moci fyzická osoba určená vedoucím orgánu veřejné moci, pro který byla datová schránka zřízena, a to v rozsahu jím stanoveném. Tady je text 10 © eGON centrum HOLEŠOV
11
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Terminologie V odstavci 7 je zaveden pojem administrátor. (7) Osoby uvedené v odstavcích 1 až 4 mohou určit, že úkony, které jsou jim podle tohoto zákona vyhrazeny ve vztahu k pověřeným osobám a k ministerstvu, může činit fyzická osoba k tomu určená (dále jen „administrátor“). Z uvedených údajů vyplývá, že: Datová schránka je podle odst. 1 až 4 zřízena oprávněné osobě. Budeme tento termín používat jednotně pro všechny čtyři případy, bez ohledu na to, zda jde o fyzickou osobu, podnikající fyzickou osobu, právnickou osobu nebo orgán veřejné moci. Oprávněná osoba podle odst. 1 až 4 může k přístupu k datové schránce ve stanoveném rozsahu pověřit další osoby – tak zvané pověřené osoby. Oprávněná osoba podle odst. 1 až 4 může specifikovat fyzickou osobu administrátora s právem pověřit přístupem k datové schránce ve stanoveném rozsahu další pověřené osoby. Tady je text 11 © eGON centrum HOLEŠOV
12
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Terminologie Poznamenejme, že role oprávněná osoba, pověřená osoba i administrátor se vztahují vždy výhradně k jedné datové schránce specifikované konkrétním identifikačním označením ID. Tady je text 12 © eGON centrum HOLEŠOV
13
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Oprávněnost k transakci Manipulace s datovými schránkami jsou citlivé na to, zda osoba žadatele – tedy člověka stojícího před přepážkou s průkazem totožnosti – je oprávněna příslušnou transakci provést. Pokud je provedení transakce vázáno na oprávněnou osobu (jako u přidání pověřené osoby či zneplatnění jejích údajů), musí žadatel před odesláním vyplněného formuláře žádosti nebo oznámení prokázat předloženým dokladem, že právě on je oprávněnou osobou. Doklad musí souhlasit s údaji o datové schránce a její oprávněné osobě vypsanými ve formuláři žádosti (oznámení). Nemůže-li žadatel toto prokázat (a to platí i pro osobu v roli administrátora), je zapotřebí, aby byl vybaven listinou, která ho k provedení transakce opravňuje. Ta se po konverzi do elektronické podoby připojí k žádosti (oznámení) a to se pak vyřizuje ve správním řízení MV ČR. Tady je text 13 © eGON centrum HOLEŠOV
14
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Po přihlášení se v následujícím okně zobrazí nabídka formulářů. Vyhledejte sekci označenou ve sloupci Šablona názvem Formulář žádosti o opětovné zpřístupnění datové schránky, která byla zřízena na žádost. Zkontrolujte dostupnost formuláře – v kladném případě je ve sloupci Dostupnost zobrazen zelený indikátor; v případě, že je formulář dočasně nedostupný, je barva indikátoru červená. Poklepejte myší na odkaz Stáhnout (vpravo od indikátoru dostupnosti). Tady je text 14 © eGON centrum HOLEŠOV
15
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
V následujícím dialogu vyberte a potvrďte volbu nařizující přímo otevřít formulář – nikoliv jej uložit na disk. Tady je text 15 © eGON centrum HOLEŠOV
16
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Voličem Typ dokladu specifikujte, zda se jedná o občanský průkaz, nebo některý z druhů cestovních pasů (vydaný centrálně, vydaný okresním úřadem nebo zda jde o identifikační doklad předložený cizincem). Specifikace a ověření totožnosti žadatele Vizuální kontrola a zadání identifikace dokladu Nejprve je třeba vizuálně prověřit platnost dokladu totožnosti žadatele. Zkontrolujte, zda souhlasí fotografie žadatele, doklad nemá prošlou dobu platnosti a jde-li o platný vzor dokladu. Pak vyplňte jeho číslo a typ. Do pole Číslo dokladu zapište číslo předloženého dokladu. Pokud byl předložen identifikační doklad cizince (volíte položku Identifikační doklady – cizinci), pak ověření totožnosti v databázi není možné Tady je text 16 Cizinci © eGON centrum HOLEŠOV
17
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Byl předložen doklad cizince Pokud je založení datové schránky požadováno na základě předloženého dokladu cizince, nelze jeho doklad v databázi neplatných dokladů ověřit. V tomto případě lze pouze potvrdit vizuální kontrolu dokladu zaškrtnutím políčka Byla provedena kontrola platnosti dokladu. Tady je text 17 © eGON centrum HOLEŠOV
18
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Klepnutím myší zaškrtněte políčko Byla provedena kontrola platnosti dokladu. Tím stvrzujete, že jste provedli vizuální kontrolu dokladu (fotografie, vzor dokladu). Stiskem tohoto tlačítka vyžádejte ověření platnosti dokladu zadaného čísla a typu v evidenci neplatných občanských průkazů a cestovních pasů. Výsledek kontroly se vypíše pod voličem typu dokladu. Ověření v evidenci neplatných dokladů Jakmile je políčko zaškrtnuté, zpřístupní se tlačítko Ověřit v evidenci neplatných občanských průkazů a cestovních pasů. Tady je text 18 © eGON centrum HOLEŠOV
19
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
POZNÁMKA Pokud se při zadání čísla dokladu zmýlíte a přesto vyžádáte kontrolu, lze údaje opravit a stiskem tlačítka Ověřit v evidenci neplatných občanských průkazů a cestovních pasů vyžádat novou kontrolu v databázi evidence neplatných dokladů. Tady je text 19 © eGON centrum HOLEŠOV
20
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Výsledek kontroly Předložený doklad není uveden v evidenci neplatných dokladů Zpráva Doklad s daným číslem nebyl nalezen v evidenci neplatných dokladů vás informuje, že zadaný doklad nebyl nalezen v evidenci neplatných dokladů a že je tedy v pořádku a platný. Tady je text 20 © eGON centrum HOLEŠOV
21
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Žadatel má v tuto chvíli ještě šanci se prokázat druhým a platným typem dokladu (pasem, pokud byl neplatný občanský průkaz a naopak). Pokud tak učiní, zapište identifikaci druhého dokladu do polí a znovu vyžádejte kontrolu. Jinak nezbývá než stiskem tlačítka Zavřít formulář práci s formulářem ukončit a žádost zamítnout. Výsledek kontroly Doklad je uveden v databázi neplatných dokladů Zpráva Doklad s daným číslem byl nalezen v evidenci neplatných dokladů vás informuje, že doklad zadaného čísla sice existoval, avšak není v pořádku a je evidován jako neplatný. Současně je vypsána informace o datu, od kterého je doklad za neplatný považován. Tady je text 21 © eGON centrum HOLEŠOV
22
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Výsledek kontroly Špatný tvar čísla dokladu Pokud jste zadali číslo dokladu v nepřípustném tvaru, zobrazí se zpráva – Číslo dokladu je ve špatném tvaru. Tady je text 22 © eGON centrum HOLEŠOV
23
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Špatný tvar čísla dokladu Opravte chybu v zadání čísla či typu předloženého dokladu a znovu stiskněte tlačítko Ověřit v evidenci neplatných občanských průkazů a cestovních pasů k následnému ověření platnosti v evidenci neplatných občanských průkazů a cestovních pasů. Tady je text 23 © eGON centrum HOLEŠOV
24
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Žádost neobsahuje listinnou podobu dokumentu Jestliže žadatel nepřináší dokumenty v listinné podobě, které je zapotřebí jako přílohu k oznámení konvertovat do elektronické podoby, je třeba, aby bylo v přepínači Obsahuje žádost listinnou podobu dokumentu? zaškrtnuto políčko NE (je to výchozí nastavení přepínače). Tady je text Dále klepněte na tlačítko Otevřít formulář oznámení. 24 © eGON centrum HOLEŠOV
25
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Žádost obsahuje listinnou podobu dokumentu Pokud žadatel přináší jako součást oznámení o zneplatnění přístupových údajů k datové schránce listinné přílohy (například plnou moc nebo jiný doklad), je nejprve zapotřebí konvertovat listinnou formu dokumentů do elektronické podoby a připojit ověřovací doložku. Konverze není v tomto případě zpoplatněna. V tomto případě je třeba, aby bylo v přepínači Obsahuje žádost listinnou podobu dokumentu? zaškrtnuto políčko ANO. Tady je text 25 © eGON centrum HOLEŠOV
26
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Posouzení vzhledu listin Prvním úkolem bude posouzení jejich vzhledu. Pokud jsou listiny vybaveny některým z ochranných prvků, které popisují názvy zaškrtávacích políček, pak příslušné políčko zaškrtněte. Jestliže listiny obsahují ještě jiný ochranný prvek, který nelze podchytit pomocí zaškrtávacích políček, vypište jej slovy do pole Jiný zjišťovací prvek. Tady je text 26 © eGON centrum HOLEŠOV
27
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Skenování či načtení obrazu listin Předlohy můžete sejmout v dané chvíli z papírových předloh skenerem. Pro vstup do procesu převodu lze také použít obrazovou podobu listinných předloh ve formátu JPG, která byla například zaslána na úřad elektronickou poštou. Klepnutím na tlačítko Zahájit provedení konverze. Otevře se dialog Skenování dokumentu, kde zvolíte další postup a získáte předlohy listin. Tady je text 27 © eGON centrum HOLEŠOV
28
Pokud je pracoviště Czech POINT vybaveno rozhraním TWAIN, toto rozhraní nyní umožní
sejmutí listinné předlohy skenerem. Pokud budete chtít předlohy skenovat, zapojte skener a založte do něj listiny. V dialogu Skenování dokumentu zkontrolujte nastavení přepínač pro stanovení způsobu získání předlohy na položku Získat ze skenovacího zařízení (je to výchozí nastavení přepínače). Skener se tak přímo propojí s formulářem.
29
V dialogu Skenování dokumentu lze zkontrolovat a podle potřeby upravit některá nastavení skeneru tak, aby sejmutý obraz předloh byl co nejkvalitnější. Zastoupení položek ve voličích záleží na konkrétním zařízení. Vybrat skener – volič umožní vybrat konkrétní snímací zařízení v případě, že jich je k počítači připojeno několik. Po nastavení parametrů sejměte tlačítkem Náhled náhledový obrázek listiny. Můžete jej posoudit v okénku Náhled v levé sekci dialogu. Pokud se jeví obrázek listiny jako špatně čitelný, zkuste opravit jas a náhled sejmout znovu. Zdroj dokumentu – zde je podle konkrétního zařízení možné například použít volbu Automatický podavač dokumentů (jestliže si listiny skener umí sám podávat ze zásobníku). Další možností je umístit předlohu (třeba pomačkanou listinu, která by neprošla podavačem) přímo na desku skeneru ručně a zvolit nastavení Deska skeneru. Typ dokumentu – voličem vyberte, zda má být předloha sejmuta černobíle (ve stupních šedi) nebo barevně. Rozlišení – možnosti závisí na konkrétním zařízení. Obecně zde lze nastavit, v jakém rozlišení má být listiny sejmut (DPI = Dot-Per-Inch – počet grafických bodů na palec). Formát stránky – výchozí volba je obvykle A4 – nejčastější formát listin používaný v České republice. Lze však podle možností skeneru nastavit i jiné formáty. Nastavení jasu – podle charakteru listin zvolte jas standardní, světlejší nebo tmavší – aby čitelnost sejmuté předlohy byla co nejlepší. Jestliže se náhled jeví jako čitelný, sejměte předlohu na čisto stiskem tlačítka Skenovat.
30
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Načtení předlohy z grafických souborů Předlohy listin lze dodat také ve formě souborů ve formátu JPG. To je nutné vždy, pokud není k dispozici skener, případně když žadatel přináší předlohy již sejmuté. Soubory s předlohami lze nyní načíst z disku či jiného paměťového média. Přepínač v dialogu Skenování dokumentu nastavte do polohy Otevřít oskenovaný dokument z adresáře. Stiskem tlačítka Vybrat soubory otevřete dialog pro výběr souborů. Zvolte soubor nebo vyberte (při stisknuté klávese Shift nebo Ctrl) skupinu souborů. Tady je text 30 © eGON centrum HOLEŠOV
31
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Konverze předloh do formátu PDF Sejmuté předlohy – ať ji skenerem nebo ze souborů – jsou zkonvertovány do souboru ve formátu PDF. Jakmile je konverze ukončena, formulář se doplní o další část, nazvanou Elektronický dokument provedené konverze. Tady je text 31 © eGON centrum HOLEŠOV
32
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Kontrola konvertovaného dokumentu Zobrazení dokumentu Dokument ve formátu PDF vzniklý sejmutím a konverzí listin je zapotřebí zkontrolovat. Klepněte na tlačítko Otevřít dokument. Dokument se načte do okna prohlížeče PDF souborů – Adobe Readeru. Tady je text 32 © eGON centrum HOLEŠOV
33
Prohlédněte si pozorně dokument a porovnejte jej stránku po stránce s listinnou předlohou.
34
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Konvertovaný dokument neodpovídá předloze Pokud při porovnání konvertovaného dokumentu s předlohou zjistíte, že zobrazený PDF dokument předloze neodpovídá (například je příliš tmavý nebo vykazuje jiné vady), můžete skenování a konverzi zopakovat. Upravte nastavení skeneru podle interní metodiky a klepněte na tlačítko Znovu skenovat dokument. Tady je text Vrátíte se do výchozí zelené části formuláře, kde stiskem tlačítka Zahájit provedení konverze postup zopakujete. 34 © eGON centrum HOLEŠOV
35
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Připojení ověřovací doložky Jestliže je zkonvertovaný dokument na pohled bez závad, můžete k němu připojit ověřovací doložku, které potvrdí jejich pravost a úplnost. Ověřovací doložka bude zapsána jako poslední stránka přímo do PDF dokumentu s konvertovanými listinami. Před připojením doložky je zapotřebí slovně popsat konvertovaný dokument. Do pole Označení vstupu je třeba zapsat povinný údaj – identifikaci listin. Popište několika slovy obsah listin. Vyplnění pole Datum sepsání je nepovinné – zapište sem datum, kdy byla listina vytvořena (ne konvertována), pokud je údaj o tom v ní uveden. Tady je text Kliknutím na tlačítko Připojit k výstupu ověřovací doložku bude k dokladu připojena ověřovací doložka. 35 © eGON centrum HOLEŠOV
36
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Vytvoření doložky Následuje dialog pro potvrzení kvalifikovaného certifikátu s vaším elektronickým podpisem, který bude použit k zabezpečení doložky. Klepnutím na tlačítko OK volbu certifikátu potvrďte. Do vstupního pole dialogu PIN se zadá číslo PIN, odpovídající tokenu pracovníka. Tady je text 36 © eGON centrum HOLEŠOV
37
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Kontrola údajů v doložce Celý dokument opatřený ověřovací doložku připojenou jako poslední stránka lze klepnutím na tlačítko Otevřít dokument znovu zobrazit v Adobe Readeru. Po specifikaci certifikáty se údaje odešlou ke zpracování a vrátí se ověřovací doložka, která se připojí k PDF souboru. Ten se tak stává elektronicky podepsaným a je také opatřen časovým razítkem. Důležité údaje z připojené doložky se vypíší do polí formuláře. Jsou tu uvedeny údaje o identitě autora elektronického podpisu a údaje o identitě časového razítka. Tady je text 37 © eGON centrum HOLEŠOV
39
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Otevření formuláře žádosti o opětovné zpřístupnění datové schránky Klepnutím na tlačítko Otevřít formulář žádosti přejdete k vyplnění vlastního formuláře pro zneplatnění přístupových údajů a vydání nových. Otevře se vložený formulář Vydání nových přístupových údajů. Tady je text 39 © eGON centrum HOLEŠOV
40
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Vyhledání schránky Ve formuláři Vydání nových přístupových údajů nejprve musíte určit, které datové schránky se má zneplatnění údajů týkat. Schránku je možné určit dvojím způsobem – buď na základě znalosti jejího ID, nebo lze schránku vyhledat podle popisu jejího vlastníka. Tady je text 40 © eGON centrum HOLEŠOV
41
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Žadatel zná ID schránky Pokud žadatel zná ID schránky, zapište jej do pole ID datové schránky a stiskněte klávesu Enter (pozor – neklepejte na tlačítko Vyhledat!!!) Tlačítko Vyhledat se změní na tlačítko Ověřit. Teprve na něj klepněte myší. Tady je text 41 © eGON centrum HOLEŠOV
42
Do formuláře se vypíšou údaje o schránce odpovídající zadanému ID.
Zkontrolujte, zda vypsané údaje o schránce odpovídají údajům žadatele. V případě omylu v zadání lze ID opravit a znovu ověřit. Jestliže popis schránky souhlasí, klepněte na tlačítko Pokračovat.
43
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Žadatel nezná ID schránky Vyhledávací formulář Jestliže žadatel nemá k dispozici ID schránky, lze schránku vyhledat podle údajů o vlastníkovi. Pole nad tlačítkem bude nyní fungovat jako volič, umožňující výběr typu schránky Klepněte na tlačítko Vyhledat. Tady je text Vyberte vhodnou položku a klepněte na ni myší 43 © eGON centrum HOLEŠOV
44
Zápis kalendářních dat
Vyplňte povinná pole v následně zobrazené sekci (například příjmení a datum narození vlastníka schránky) a stiskněte tlačítko Vyhledat. Zápis kalendářních dat Číslice tvořící kalendářní datum je třeba zapisovat pomocí alfanumerické části klávesnice – tedy pomocí číselných kláves, které jsou v horní řadě nad písmeny. Přechod mezi dnem, měsícem a letopočtem docílíte pomocí kurzorové šipky vpravo (a směrem zpět pomocí kurzorové šipky vlevo). Zapsané datum potvrďte klávesou Enter.
45
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Schránka byla podle daných podmínek nalezena V případě, že schránka byla dle zadání nalezena, pak zkontrolujte, zda souhlasí popis schránky vypsaný v sekci Výsledky hledání s údaji žadatele. Pokud ne, vraťte se do předchozí sekce a vyhledání zopakujte s upřesněnými hodnotami. Jestliže popis schránky souhlasí, klepněte na tlačítko Vybrat tuto datovou schránku. Tady je text 45 © eGON centrum HOLEŠOV
46
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Zadaným údajům neodpovídá žádná schránka Jestliže zadanému ID schránky nebo popisu vlastníka neodpovídá žádná schránka, vypíše se zpráva Podmínkám neodpovídá žádná datová schránka. V tom případě se lze vrátit k zadání údajů a opravit je či upřesnit. Tady je text Jestliže ani po opravě údajů pro vyhledání není schránka nalezena, pak zřejmě neexistuje a v transakci nelze pokračovat. 46 © eGON centrum HOLEŠOV
47
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Kontrola oprávněnosti žadatele k transakci Schránky fyzické osoby a podnikající fyzické osoby Jestliže žadatel požaduje transakci na základě listinného zmocnění připojeného již k formuláři ve formě konvertované a ověřené přílohy, nekontrolujte nic, neboť transakce přejde do správního řízení Ministerstva vnitra. Tady je text 47 © eGON centrum HOLEŠOV
48
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Kontrola oprávněnosti žadatele k transakci Schránky fyzické osoby a podnikající fyzické osoby Pokud žadatel nepředložil v úvodní fázi transakce žádné listinné zmocnění, vezměte jeho doklad totožnosti a zkontrolujte, zda údaje uvedené v tomto dokladu souhlasí s údaji o oprávněné osobě vypsanými nyní ve formuláři. Tím ověříte, zda žadatel je onou oprávněnou osobou, mající právo provést transakci bez dalších pověření. Pokud údaje nesouhlasí, je třeba, aby žadatel byl k provedení transakce zmocněn – předložil např. plnou moc; (to platí i pro osoby v roli administrátora dané schránky). Pokud v rámci této transakce příslušný doklad nebyl předem zkonvertován a připojen k žádosti, je třeba transakci ukončit. Novou transakci lze pak provést tehdy, až žadatel nějaké zmocnění předloží. Tady je text 48 © eGON centrum HOLEŠOV
49
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Kontrola oprávněnosti žadatele k transakci Schránky právnických osob a orgánů veřejné moci Podle zákona 300/2008, §11 odstavec 4) může MV ČR znovu zpřístupnit datovou schránku právnické osoby nebo orgánu veřejné moci na žádost osoby nebo orgánu veřejné moci, jimž byla datová schránka zřízena, nebo administrátora, jde-li o datovou schránku, kterou ministerstvo zřizuje na žádost. Tady je text 49 © eGON centrum HOLEŠOV
50
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Požadavek na opětovné zpřístupnění schránky Po klepnutí na tlačítko Pokračovat (nebo Vybrat datovou schránku po vyhledání) lze odeslat požadavek na opětovné zpřístupnění dané datové schránky. Tady je text 50 © eGON centrum HOLEŠOV
51
Ve formuláři se vypíšou údaje o schránce, která má být opětovně zpřístupněna.
52
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Upozornění na zařazení do správního řízení Pokud žádost obsahuje elektronickou přílohu, je nad tlačítkem Tisk oznámení vypsáno upozornění, že žádost bude předána do správního řízení Ministerstva vnitra ČR. Tady je text 52 © eGON centrum HOLEŠOV
53
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Tisk vyplněné žádosti před odesláním k vyřízení Vyplněný formulář je třeba před odesláním k vyřízení vytisknout. Tady je text Tlačítkem Tisk oznámení. se formulář vytiskne (v jednom exempláři) 53 © eGON centrum HOLEŠOV
54
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Tisk vyplněné žádosti před odesláním k vyřízení Zkontrolujte čitelnost výtisku. Pokud je vše v pořádku, klepněte na tlačítko Tisk byl úspěšně proveden. V opačném případě odstraňte příčinu chyby Tady je text Nechte žadatele vytištěný formulář podepsat – výtisk si obsluha ponechá. Následující postup závisí na tom zda žádost obsahuje přílohu nebo je bez přílohy. 54 © eGON centrum HOLEŠOV
55
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Oznámení neobsahuje přílohu Pozor – pokud je předmětem transakce schránka právnické osoby nebo orgánu veřejné moci zřízená na žádost, musí žádost vždy obsahovat konvertovanou přílohu a z tohoto důvodu spadá do správního řízení Ministerstva vnitra! Odeslání žádosti Vyplněný formulář žádosti odešlete k vyřízení stiskem tlačítka Odeslat. V případě, že formulář na stisk tlačítka nereaguje, zkuste na tlačítko klepnout znovu. Pokud ani to nepomůže, otevřete formulář znovu a znovu jej vyplňte. Stejně tak postupujte, pokud požadavek na odeslání selže při přenosu dat – například dočasným výpadkem spojení a podobně. Tady je text 55 © eGON centrum HOLEŠOV
56
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Oznámení neobsahuje přílohu Byla žádost přijata ISDS k vyřízení? Informační Systém Datových Schránek může, ale nemusí žádost k vyřízení přijmout: Jestliže je žádost úspěšně doručena, zobrazí se ve formuláři zpráva Potvrzení o doručení žádosti. V tom případě pokračujte podle následující kapitoly. Pokud žádost systémem ISDS přijata nebyla, zobrazí se zpráva Žádost byla zařazena do správního řízení a žádost přechází k vyřízení do správního řízení Ministerstva vnitra ČR. Tady je text 56 © eGON centrum HOLEŠOV
57
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Úspěšné přijetí žádosti a tisk potvrzení o doručení Zpráva Potvrzení o doručení žádosti oznamující úspěšné přijetí žádosti do ISDS obsahuje datum a číslo jednací, pod kterým byla žádost přijata a informaci pro žadatele o dalším postupu. Tady je text Obsah formuláře je v tuto chvíli třeba klepnutím na tlačítko Tisk potvrzení o doručení vytisknout. 57 © eGON centrum HOLEŠOV
58
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Úspěšné přijetí žádosti a tisk potvrzení o doručení Formulář se tiskne ve dvou kopiích. Zkontrolujte, zda je tisk obou kopií kvalitní, čitelný a úplný. Jsou-li výtisky v pořádku, klepněte na tlačítko Tisk byl úspěšně proveden. V opačném případě lze po odstranění chyby tisk zopakovat klepnutím na tlačítko Znovu tisknout potvrzení. Oba výtisky podepište vy i žadatel; jeden zarchivujte a druhý předejte žadateli. Tady je text 58 © eGON centrum HOLEŠOV
59
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Úspěšné přijetí žádosti a tisk potvrzení o doručení Klepnutím na tlačítko Zavřít zobrazení Potvrzení o doručení oznámení ukončíte a vrátíte se do výchozího formuláře. Tady je text 59 © eGON centrum HOLEŠOV
60
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Informační Systém Datových Schránek žádost nepřijal Jestliže Informační Systém Datových Schránek z jakýchkoliv důvodů žádost k vyřízení nepřijal, je to ve formuláři oznámeno zprávou Oznámení bude zařazeno do správního řízení. Oznámení bude předáno k vyřízení do správního řízení Ministerstva vnitra ČR. V tom případě je další postup je shodný jako v případě, že žádost obsahuje elektronickou přílohu. Tady je text 60 © eGON centrum HOLEŠOV
61
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Žádost obsahuje přílohu Pokud žádost obsahuje přílohu vzniklou konverzí listinných předloh do elektronické podoby, bude ke zpracování vždy předáno do správního řízení Ministerstva vnitra ČR Tady je text 61 © eGON centrum HOLEŠOV
62
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Žádost obsahuje přílohu Žádost o číslo jednací Nejprve je třeba zažádat o číslo jednací pro zařazení do správního řízení. Klepněte na tlačítko Zažádat o číslo jednací. V případě, že formulář na stisk tlačítka nereaguje, zkuste tlačítko stisknout znovu. Pokud ani to nepomůže, otevřete formulář znovu a znovu jej vyplňte. Tady je text 62 © eGON centrum HOLEŠOV
63
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Žádost obsahuje přílohu Žádost o číslo jednací Požadavek na jednací číslo je odeslán, zpracován a vyžádané číslo je obratem zasláno a zobrazeno ve formuláři. Je zde uvedena i informace o připojené příloze. Tady je text Klepnutím na tlačítko Tisk potvrzení o doručení se obsah formuláře vytiskne. 63 © eGON centrum HOLEŠOV
64
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Tisk potvrzení o doručení Je-li tisk v pořádku klepne se na tlačítko Tisk byl úspěšně proveden Obsluha i žadatel obě kopie podepíšou – jeden výtisk si obsluha ponechá, druhý obdrží žadatel. Tady je text 64 © eGON centrum HOLEŠOV
65
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Ukončení zobrazení formuláře žádosti Klepnutím na tlačítko Zavřít zobrazení potvrzení ukončíte a vrátíte se do výchozího formuláře. Tady je text 65 © eGON centrum HOLEŠOV
66
Datové schránky Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky zřízené na žádost
Ukončení práce Klepnutím na tlačítko Odeslat pro potřeby evidence a zavřít formulář zavřete formulář i aplikaci 602XML Filler. Tady je text Vrátíte se do nabídky formulářů Czech POINT a transakci předepsaným způsobem dokončíte. 66 © eGON centrum HOLEŠOV
67
Děkuji za pozornost Tady je text Ing. Ivan SLEZÁK eGON centrum tel. : © eGON centrum HOLEŠOV
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.