Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMatouš Beneš
1
Budoucnost digitálních TV v ČR 15. 2. 2007
2
Agenda 1. Inflace TV cen v ČR 2. Usnadní nové televize život na českém mediálním trhu? 3. Regionální souvislosti 4. Situace v západní Evropě 5. Plány nových digitálních TV 6. Diskuze
3
1) Inflace TV cen v ČR 2004 - 2007 (odhad) ?! min. TV inflace v ČR dlouhodobě převyšuje obecnou míru inflace. A též inflaci u ostatních médií. Současně jsme svědky skryté TV inflace. zdroj: ATO / Mediaresearch, Media Strategy
4
Cenové porovnání ČR vs. okolní země (CNN CPT index) zdroj: Media Strategy - TV PRICE POOL AUDIT
5
Regionální souvislosti ? Vzhledem ke zvyšující se centralizaci marketingových oddělení a nárůstu TV cen v ČR, hrozí do budoucna odliv mediálních investic od nás do okolních zemí.
6
Doba strávená sledováním TV (ATS) Délka sledování TV v ČR neklesá CS: 15+ zdroj: ATO / Mediaresearch Délka sledování TV dospělou populací narostla o 3 min. zdroj: Adweek (USA); additional content by WARC staff, 25 September 2006
7
Digitální TV není konkurentem pouze pro stávající celoplošné TV zdroj: Media Strategy Výhody digitální TV ve srovnání s ostatními médii
8
Jak ovlivní nástup digitalizace rozdělení mediálních investic? Očekávaný podíl nových digitálních TV stanic do 3 let od zahájení jejich provozu: TV ČASOPISY BTL WEB Nové digitální TV neodeberou reklamní investice jen stávajícím celoplošným TV stanicím zdroj: Media Strategy - odhad
9
A co mediální kreativita? Mediální kreativita znamená inovativní přístup při tvorbě mediální strategie, kdy synergie mezi kreativní složkou a netradičním využitím médií umocňuje efekt reklamní kampaně Díky stávající legislativě a poptávce převyšující nabídku je možnost mediální kreativity v TV velmi omezená Ojedinělé pokusy v minulosti: split-screen, alianční spoty, rotace, programing, apod. ALE, v prostředí neuspokojené poptávky je mediální kreativita jedním ze zdrojů navýšení zisku; umožňuje vyšší zhodnocení reklamního prostoru Prostor pro mediální kreativitu by měl být u digitálních televizí vyšší ve srovnání se stávajícími celoplošnými televizemi !
10
Ověřené postupy GRP´s, QRP´s Kvantita, maximalizace povědomí Vyrušení Středem zájmu: produkty, služby, značky Jsou média dostatečně připravena na nejnovější trendy v oblasti strategického plánování? Mediální kreativita „Komunikační“ plánování Kvalita zásahu Zaujetí, pozornost, vztah k danému médiu Středem zájmu: zákazník a poznání jeho potřeb DŘÍVENYNÍ
11
Jaká jsou řešení pro zadavatele? Detailní socio-demografické analýzy jednotlivých cílových skupin, za účelem zjištění jejich VZTAHU k jednotlivým médiím Inovativní přístup a důraz na flexibilní média Oslovení cílových skupin přes klasická média ale i netradičními postupy v prostředí, kde se příslušníci cílových skupin vyskytují a cítí nejlépe = příležitost pro nové digitální televize
12
Kontakt MEDIA STRATEGY a.s. Ostrovní 30 110 00 Praha 1 Czech Republic tel.: +420 224 933 502 fax: +420 224 933 504 www.mediastrategy.cz Petr MAJERIK Managing Director CR, SR petr.majerik@mediastrategy.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.