Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJolana Bílková
1
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí
2
Konkurence Proces, ve kterém se střetávají různé zájmy různých subjektů trhu.
3
Druhy konkurence
4
Konkurence napříč trhem Střetávání výrobků na straně nabídky (snaha o maximalizaci zisku) a spotřebitelů na straně poptávky (snaha o maximální uspokojení potřeb při minimálních výdajích ustavuje se rovnovážná cena jako kompromis mezi firmou a domácnosti.
5
Konkurence na straně poptávky Střetávání zájmů jednotlivých spotřebitelů vstupujících na trh. Nastupuje zejména tehdy, když je nabídka menší než poptávka – nedostatek zboží.
6
Konkurence na straně nabídky Střetávání zájmů jednotlivých firem na trhu – snaha o co největší prodej s cílem dlouhodobé maximalizace zisku.
7
Necenová konkurence Konkurence kvalitou, servisem, obalem, reklamou,…
8
Dokonalá konkurence Mnoho výrobců vyrábějících malé množství stejnorodé produkce na trhu je pouze jedna cena neovlivnitelná konkrétním výrobcem. Jedinou konkurenční metodou je snižování nákladů (maximalizace zisku).
9
Nedokonalá konkurence Hra tržních sil je určitým způsobem narušena (monopol, oligopol, monopolistická skupina).
10
Cenová konkurence Snižování ceny za účelem vytlačení konkurence z trhu.
11
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.