Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDenisa Veselá
1
POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB ISD Noordenkwartier: 2 příklady z praxe Podpora v nezaměstnanosti a poskytování pomoci při oddlužování Poskytování služeb zaměstnavatelům Willy de Boer 12.září 2008
2
OBSAH – ISD – Podpora v nezaměstnanosti a poskytování pomoci při oddlužování ve vztahu k reintegraci nezaměstnaných – Poskytování služeb zaměstnavatelům
3
CO JE ISD? – ISD = Meziokresní sociální odbor – 800 nezaměstnaných – 50 zaměstnanců – Spolupráce se 3 okresy (Noordenveld, Leek en Marum) – Spolupráce s úřadem práce a správou pojištění zaměstnanců a zaměstnavatelů
4
PODPORA V NEZAMĚSTNANOSTI VE VZTAHU K REINTEGRACI NEZAMĚSTNANÝCH
5
ZÁMĚR –Městské úřady (sociální odbory) ↓ –Vykonavatelé → zákona o práci a podpory v nezaměstnanosti: –poskytování dávek v nezaměstnanosti –reintegrace nezaměstnaných –trajecty vedoucí k získání práce –podpora v nezaměstnanosti: –(např. náklady na léčení)
6
SYMPTOMY –Dluhy →překážka reintegrace: –psychické problémy → stres –myšlenka, že pracovat se nevyplatí → část příjmů odchází k věřitelům Následky: –nouze přetrvává –sociální vyloučení
7
INOVAČNÍ PROJEKT Projekt: Do práce bez dluhů Zúčastnění: –Krediet banka v Assenu –8 okresů, včetně 3 ISD-okresů –Cíle projektu: –Prolomení začarovaného kruhu –Uchopení problému a řešení dluhů –Reintegrace
8
COACHING Pohovory: –První rok 1 x měsíčně –Druhý rok 1 x za 3 měsíce –Třetí rok - půlročně Pohovory s klientem: –pracovník úvěrové banky –pracovník sociálného odboru Obsah pohovoru: –stanovení výdajů a způsobu lepšího hospodaření s penězi –doprovod při reintegraci
9
POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB ZAMĚSTNVATELŮM 12. září 2008
10
CO JE NAŠÍM CÍLEM? – Všechny nabídky volných míst,stáží a míst na zaučení soustředit do jednoho centrálního místa - Zvýšení počtu klientů získajících trvalý pracovní poměr ; – Zlepšit sladění poptávky a nabídky; – Utvoření kladného náhledu zaměstnavatelů; – Efektivní činnost na místním trhu práce.
11
MĚŘITELNÉ ÚČINKY A VÝSLEDKY – Jedno kontaktní místo pro zaměstnavatele; – Sladění poskytování služeb po dohodě se zaměstnavateli – Pro – aktivní postoj k zapojení zaměstnavatelů; – Na všech úrovních se přiblížit zaměstnavateli – Více pracovních míst
12
RÁMCOVÉ PODMÍNKY – Sladění s řízeními na poli : Ekonomických věcí Školství Sociálně pracovního zabezpečení
13
AKTIVITY – Předávání zkušeností a inventarizace; – Inventarizace potřeb zaměstnavatelů; – Rozvoj koncepce poskytování služeb: Jedno kontaktní místo pro zaměstnavatele Včlenit stávající produkty a služby všech spolupracujících článků Pracovní proces
14
NÁSLEDUJÍCÍ AKTIVITY – Podpůrné nástroje : - Webové stránky - match.noordenkwartier.nl - Telefonní linky 0800 - Informační noviny (v nákladu 1.500 ks) - Akviziční plán - Elektronická podoba nabídky a poptávky pracovních míst (propojení a nástroje zprostředkování)
15
SPOLUPRÁCE REGIONÁLNÍ / MEZINÁRODNÍ –Spolupráce mezi městskými úřady v regionu: sladění nabídky a poptávky –Nabídka volných míst a údaje o uchazečích o zaměstnání budou elektronicky zpracovány. –Na tomto poli hledáme také mezinárodní spolupráci. –Pan Stienstra tuto část dále rozvede ve svém příspěvku.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.