Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, první období Typická věková skupina: let Metodické doporučení: děti rozdělit pro skupinovou práci - snímek č. 3, 4 ústně zopakovat, snímky č. 5, 6, 7 využít pro soutěž. Snímek č. 6, 7 lze obměňovat dle potřeb a nutnosti opakování (přidání dalších slovních druhů). Ověření v praxi ověřeno dne: Ve třídě: 3. ročník Anotace: Slovní druhy - Slova ohebná, neohebná Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák poznává slovní druhy Speciální vzdělávací potřeby: myšlenkové mapy slovních druhů Klíčová slova: slovní druhy, ohebná, neohebná slova, tvorba vět Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák
2
Slovní druhy Slova ohebná, neohebná
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Vacková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).
3
Slova ohebná můžeme je skloňovat nebo časovat
Slovní druhy Slova neohebná Slova ohebná 1. podstatná jména 2. přídavná jména 3. zájmena 4. číslovky 5. slovesa
4
Slova neohebná nemůžeme skloňovat ani časovat
Slovní druhy Slova ohebná Slova neohebná 6. příslovce 7. předložky 8. spojky 9. částice 10. citoslovce
5
Slovní druhy Slovní druhy Slova ohebná Slova neohebná 1. 2. 3. 4. 5.
6. 7. 8. 9. 10.
6
Místo číslice doplň slova a vytvoř větu.
Nápověda: 1 - podstatné jméno, 2 - přídavné jméno, 3 - zájmeno, 4 - číslovka, 5 - sloveso Pes má čtyři velké tlapy
7
Vytvoř slovní druhy podstatná jména přídavná jména sloveso běh nákupní
svítí stůl zahradní
8
Kontrola řešení podstatná jména přídavná jména sloveso běh běžecký
nákup nákupní nakupoval světlo svítící svítí stůl stolní stolovat zahrada zahradní zahradničit
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.