Návod Pro ovládání prezentace používejte pouze označena tlačítka. Jinak opakování ztrácí evaluační smysl. Otázky jsou označeny otazníkem. Při odpovědi.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Návod Pro ovládání prezentace používejte pouze označena tlačítka. Jinak opakování ztrácí evaluační smysl. Otázky jsou označeny otazníkem. Při odpovědi."— Transkript prezentace:

1

2 Návod Pro ovládání prezentace používejte pouze označena tlačítka. Jinak opakování ztrácí evaluační smysl. Otázky jsou označeny otazníkem. Při odpovědi ano (vím) přejdete k další otázce. Při odpovědi ne si otevřete odpověď na položenou otázku a tlačítkem zpět se vrátíte k zadané otázce. Teď už odpověď musí znít ano (vím). Kontrolní otázky obsahují nabídku odpovědí ano (A) nebo ne (N). Pokud nevíte, proč je vaše odpověď nesprávná, zeptejte se vyučujícího.

3 ? Víte, co je to lineární funkce ? Víte, jaký je definiční obor lineární funkce ? Víte, jaký je obor hodnot lineární funkce ? ano ne

4 ! Co je to lineární funkce ? Jaké jsou její obory ? Je to funkce daná rovnicí: y = ax + b, kde a,b  R Definiční obor lineární funkce je R Obor hodnot lineární funkce je R U zvláštních případů mohou být obory podmnožinami R zpět

5 ? Víte, co je grafem lineární funkce ? vím nevím ? Co je grafem přímé úměrnosti ? ? Co je grafem konstantní funkce ? ? Co je grafem lineární funkce, jejímž definičním oborem je jednostranně omezený interval ? ? Co je grafem lineární funkce, jejímž grafem je oboustranně omezený interval ? ? Co je obecně grafem lineární funkce ?

6 ! Co je grafem lineární funkce ? Grafem lineární funkce je přímka nerovnoběžná s osou y Speciální případy :  Grafem přímé úměrnosti je přímka procházející počátkem souřadnicové soustavy  Grafem konstantní funkce je přímka rovnoběžná s osou x  Jestliže definičním oborem lineární funkce je podmnožina množiny R, pak grafem je část přímky (polopřímka nebo úsečka) zpět

7 ? Víte, že rovnice lineární funkce je y = ax + b. Víte, jak ovlivní změna čísla a vlastnosti a graf funkce ? neano

8 ! Víte, že rovnice lineární funkce je y = ax + b. Víte, jak ovlivní změna čísla a vlastnosti a graf funkce ? Pro a > 0 je funkce rostoucí, pro a < 0 je funkce klesající, pro a = 0 je funkce konstantní (ani rostoucí ani klesající) Číslo a je směrnice grafu funkce, tzn. a = tg , kde  je úhel, který svírá graf funkce s kladným směrem osy x Změna čísla a mění velikost úhlu  Uvědomte si, co znamená růst čísla a v záporných hodnotách zpět y x a < 0 y x a > 0 y x a = 0

9 ? Víte, že rovnice lineární funkce je y = ax + b. Víte, jak ovlivní změna čísla b vlastnosti a graf funkce ? ano ne

10 ! Víte, že rovnice lineární funkce je y = ax + b. Víte, jak ovlivní změna čísla b vlastnosti a graf funkce ? Číslo b je průsečíkem grafu funkce s osou y Pro b = 0 je funkce přímou úměrností, její graf prochází počátkem souřadnicové soustavy zpět x y b > 0 x y b < 0 x y b = 0

11 ☺ KONTROLNÍ OTÁZKY  1.Rozhodněte, zda uvedené zápisy jsou rovnicemi lineární funkce: a) y = -2x + 1 A N b) 2x 2 + 3 = 0 A N c) y = x, x  (-3,1) A N d) y = 3, x  (5,∞) A NANAN AN AN 2.Je dána lineární funkce f: y = – 3x – 2, x  ( – 4, 3)a) je grafem f přímka ? A N b) protíná graf f osu y v bodě [ –2, 0] ? A N c) je f rostoucí ? A N d) je [ –1, 1 ] prvkem f ? A N e) je [ 4, –14 ] prvkem f ? A N f) je oborem hodnot f interval (–11, 10 ) ? A N g) je f přímá úměrnost ? A NANANANANANANAN 3.Přímka, která je grafem lineární funkce f protíná osu x v bodě [2, 0 ] a osu y v bodě [ 0, – 1 ]. a) je D(f) = H(f) = R ? A Nb) je funkční rovnice y = 0,5 x – 1 ? A N c) je f klesající ? A Nd) je grafem f úsečka ? A NANANANAN 4.Grafem lin. funkce f je úsečka s krajními body K [-2,5] a L [3,-5], přičemž oba body patří grafu f. a) je H(f) = ( -5, 5) ? A N b) je f klesající ? A N c) je f(1) = -1 ? A N d) je f( - 3) = 7 ? A N e) je D(f) =  -2, 3  A N d) je-li f(x) = -3, je x = 2 ? A N ______________________________________________________________________________________ANANANANANAN ☺ Celkem jste odpovídali na 21 otázek. Pokud Vaše úspěšnost byla alespoň 19, pak jste látku zvládli výborně.  Pokud Vaše úspěšnost byla 5 a méně, pak jste látku nezvládli vůbec, doučte se ! ! Pokud Vaše úspěšnost byla mezi 18 a 6, pak jste látku zvládli nepříliš dobře a je pouze ve Vašem zájmu, aby Vaše znalosti lineární funkce byly doplněny. další

12 Vaše odpověď je správná ☺ zpět

13  Vaše odpověď není správná zpět


Stáhnout ppt "Návod Pro ovládání prezentace používejte pouze označena tlačítka. Jinak opakování ztrácí evaluační smysl. Otázky jsou označeny otazníkem. Při odpovědi."

Podobné prezentace


Reklamy Google