Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výroční konference Enterprise Europe Network Praha 1. 12. 2010 Služby pro podnikatele na Kontaktních místech HK ČR.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výroční konference Enterprise Europe Network Praha 1. 12. 2010 Služby pro podnikatele na Kontaktních místech HK ČR."— Transkript prezentace:

1 Výroční konference Enterprise Europe Network Praha 1. 12. 2010 Služby pro podnikatele na Kontaktních místech HK ČR

2 2  zřízena zákonem č. 301/1992 Sb. o Hospodářské komoře ČR a Agrární komoře ČR  povolána k podpoře podnikatelských aktivit a k hájení zájmů svých členů (mimo zemědělství, lesnictví a potravinářství)  členství nepovinné, aktuálně cca 13 600 členů (individuální – MSP a korporace + kolektivní – oborové asociace)  právnická osoba sui generis:  sdružení fyzických a právnických osob přijatých za členy  struktura obdobná akciové společnosti Kdo je HK ČR

3 3 smlouva o spolupráci od r. 2007 spolupráce: – pozvánky na akce – připomínkování evropské legislativy – odborné konzultace – vzájemné odkazy na služby – dvě regionální složky HK ČR členy EEN (RHK Brno + KHK Moravskoslezského kraje) Spolupráce HK ČR a EEN

4 4 Mapa sítě KM HK ČR

5 5 97 kontaktních míst v 76 městech ČR 1.Poradenství pro podnikání 2.Připomínkování podnikatelské legislativy 3.Vydávání dokumentů pro podnikání 4.Podpora alternativního řešení sporů 5.Zprostředkování kontaktů 6.Podpora exportu 7.Podpora odborného vzdělávání 8.Celoživotní učení Služby KM HK ČR

6 6  HK ČR hlavním realizátorem projektu od roku 2003  projekt koncipován jako podprogram podpory MSP v rámci programu konkurenceschopnosti českého průmyslu v gesci MPO  primárním cílem: poskytovat aktuální a žádané informace pro MSP  sekundární cíl: podpora podnikatelského prostředí 1. Poradenství pro podnikání: Informační místa pro podnikatele

7 7 Skladba dotazů/požadavků klientů

8 8  Dotační poradenství tazateli je doporučen vhodný dotační titul kontakt lze provést osobně, telefonicky nebo prostřednictvím interaktivního formuláře: http://projektoveporadenstvi.komora.czhttp://projektoveporadenstvi.komora.cz  Protikrizové poradenství specializovaný řešitelský tým se věnuje krizovému poradenství kontakt lze provést osobně, telefonicky nebo prostřednictvím interaktivního formuláře: http://poradna.komora.czhttp://poradna.komora.cz v provozu jsou krajské protikrizové hotlines  Zelená úsporám specializovaný řešitelský tým se věnuje poskytování informací k tomuto programu kontakt lze provést osobně, telefonicky nebo prostřednictvím interaktivního formuláře: http://poradna.komora.czhttp://poradna.komora.cz Specializované poradenství

9 9  Spotřebitelské poradenství zodpovídání požadavků podnikatelů a občanů zprostředkování mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (ADR) kontakt lze provést osobně, telefonicky nebo prostřednictvím interaktivního formuláře: http://adr.komora.czhttp://adr.komora.cz  Datové schránky odborné konzultace a poradenství pořádání seminářů a školení informace lze získat osobním kontaktem, telefonicky nebo na webu: www.komora.cz www.komora.cz  Podpora využívání technických norem v praxi poskytování základních informací o technických normách informace poskytují konzultanti kontaktních míst (JKM) Specializované poradenství

10 10 v provozu: 14 krajských koordinačních míst 4 oborová koordinační místa 79 regionálních míst 18 expozitur regionálních míst 127 kontaktních pracovníků 37 odborných řešitelů vydáno 304 oborových příruček pro podnikání a jedna příručka komplexní databáze garantovaných informací obsahuje 2023 záznamů 2003-2010: vyřešeno více než 65tis. požadavků klientů InMP 2009 – zajímavá čísla

11 11  národní podnikatelské prostředí:  základem Legislativní pravidla vlády  HK ČR = povinné připomínkové místo v rámci meziresortního připomínkového řízení pro nově vznikající podnikatelskou legislativu  evropská legislativa:  úzká spolupráce s Českou podnikatelskou reprezentací při EU v Bruselu (CEBRE)  členství v evropských zastřešujících organizacích (UEAPME a EUROCHAMBRES) www.komora.czwww.komora.cz > Připomínkování legislativy 2. Připomínkování legislativy

12 12 Aktuální priority HK ČR: Návrh novely Směrnice o opožděných platbách Návrh novely Směrnice o právech spotřebitelů Návrh nové úpravy evropského patentu Konzultace ke strategii EU 2020 Hodnocení implementace Směrnice o službách Hodnocení a implementace Aktu o drobném podnikání (SBA) Akt o jednotném trhu Evropská legislativa

13 13 a) kontaktní místa veřejné správy – CzechPOINT b) dokumenty pro mezinárodní obchod – ATA karnety – certifikáty o původu zboží – osvědčení o právních skutečnostech důležitých pro mezinárodní vztahy www.komora.czwww.komora.cz > CzechPOINT www.komora.czwww.komora.cz > Ověřování a certifikace 3. Dokumenty pro podnikání

14 14 dle zákona č. 365/2000 Sb., je HK ČR kontaktním místem veřejné správy  provozuje síť 53 ověřovatelských kanceláří  přidaná hodnota: propojení s ostatními službami KM HK ČR (zejm. poradenství) CzechPOINT

15 15 CzechPOINT – mapa sítě HK ČR

16 16 Vydávání ověřených výpisů z: Katastru nemovitostí Obchodního rejstříku Živnostenského rejstříku Rejstříku trestů Registru řidičů - výpis bodového hodnocení osoby Seznamu kvalifikovaných dodavatelů Insolvenčního rejstříku Přijímání podání: Podle § 72 živnostenského zákona Do Registru Ministerstva životního prostředí - MA ISOH (správa a kontrola agendy autovraků) Další služby: Ověřování pravosti listin Ověřování pravosti podpisů Konverze dokumentů Služby spojené se správou datových schránek CzechPOINT – služby HK ČR

17 17 HK ČR prosazuje alternativní způsoby řešení sporů: – kvalifikované poradenství za účelem předcházení sporům – smírčí komise – mediace – rozhodčí řízení účelem: rychlé - levné - efektivní vyřešení sporu bez zbytečné časové a finanční zátěže pro obě strany sporu i pro stát www.komora.czwww.komora.cz > Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů 4. Mimosoudní řešení sporů

18 18 regionální informace a kontakty: v závislosti na úzké vazbě KM HK ČR na místní podnikatelské prostředí a orgány veřejné správy aktivní i pasivní zprostředkování obchodních kontaktů: databáze firem a produktů zprostředkování tuzemských i zahraničních kontaktů nabídky i poptávky www.komora.czwww.komora.cz > Obchodní příležitosti 5. Zprostředkování kontaktů

19 19 Regionální exportní místa: projekt HK ČR a CzechTrade 8 regionálních exportních manažerů služby: – individuální poradenství – exportní plány firem – konzultace při vývozních činnostech – financování exportu – informace o akcích a podnikatelských misích do zahraničí aj. www.komora.czwww.komora.cz > Regionální exportní místa 6. Aktivní podpora exportu

20 20 odborné školství = základ budoucí kvality podnikatelského prostředí aktivity: – účast u závěrečných zkoušek na odborných školách – udělování ocenění nejlepším učňům a vítězům odborných soutěží (Národní centrum CzechSkills pro ČR) – zprostředkování kontaktů mezi odbornými školami a firmami www.komora.czwww.komora.cz > Odborná činnost na středních školách www.komora.czwww.komora.cz > CzechSkills 7. Podpora odborného školství

21 21 systém celoživotního učení zaveden zákonem č. 179/2006 Sb. uznávání výsledků dalšího vzdělávání = revoluční systém: – umožňuje získání kvalifikace pro výkon povolání nebo podnikání bez absolutoria odborné školy – základem složení zkoušky z jedné nebo několika tzv. dílčích kvalifikací www.komora.czwww.komora.cz > Zkoušky dle zákona 179/06 8. Uznávání výsledků dalšího vzdělávání

22 22 role HK ČR: – podpora přijetí zákona č.179/2006 Sb. – zastoupení v tzv. Sektorových radách pro tvorbu dílčích kvalifikací – postavení tzv. autorizované osoby oprávněné zkoušet z dílčích kvalifikací (aktuálně 44 kvalifikací) – nabídka zkoušek z dílčích kvalifikací na KM HK ČR Uznávání výsledků dalšího vzdělávání

23 Tereza Šamanová ředitelka odboru legislativy, informací a poradenství Hospodářská komora České republiky Samanova@komora.cz www.komora.cz Děkuji za Vaši pozornost!


Stáhnout ppt "Výroční konference Enterprise Europe Network Praha 1. 12. 2010 Služby pro podnikatele na Kontaktních místech HK ČR."

Podobné prezentace


Reklamy Google