Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vydavatelský management 2
Rekapitulace Náklady, čtenost, návštěvnost Tisková a on-line inzerce Cílová skupina Distribuce a tisk Rozpočet Zadání seminární práce
2
Velké vydavatelské domy v ČR
Sanoma, Burda, Bauermedia ...
3
REDAKCE INZERCE MARKETING DISTRIBUCE
4
Média a jejich konzumace
5
Integrovaný newsroom Nejprogresivnější světový přístup k managementu redakce
6
PLNĚ INTEGROVANÁ MULTIMEDIÁLNÍ REDAKCE
REDAKCE PRINT (MF DNES) REDAKCE ON-LINE (IDNES) REDAKCE TV (DNES TV) PLNĚ INTEGROVANÁ MULTIMEDIÁLNÍ REDAKCE
10
Integrovaný newsroom Ušetření nákladů na Vyšší zaměstnance prostory
zásah interaktivita synergie
11
Free vs registrace vs licence
Důvody? Pluralismus vnitřní vs vnější - Náklady a přístup k médiu (blogeři v USA) - Omezený počet frekvencí
12
Náklady, sledovanost, návštěvnost
13
Vývoj nákladů tisku, ČR
14
Náklady, čtenost, metodika a finty
15
Náklady Volný prodej Předplatné
Ostatní prodej (marketing, polomarketing, rozdávání, zápočty atd…)
16
Čtenost
17
Čtenost
18
Návštěvnost webu
20
Inzerce – stoupající tendence
21
Inzerce Zodpovědnost Vždy označená
Nesmí být ve stejné grafice jako redakční obsah Nesmí být podprahová, klamavá… Speciální pravidla: reklama na léky, výrobky pro děti atd… Samoregulační orgán: Srov.
22
Tištěná inzerce ČR Zdroj: Unie vydavatelů, WAN. Metodika: PricewaterhouseCooper
23
Webová reklama v ČR Nejdynamičtější médium Za posledních 6 let
10x více návštěvníků a výnosů Náklady novin klesají (ne zisky z inzerce) Ročenka Unie vydavatelů ČR 2008
24
Investice do reklamy web vs print
25
Tištěná Základní členění: Inzertní strany Redakční strany Barva/čb
Titulní strana Výrazná role: suplementy (Dům a bydlení, Ona Dnes, Zdraví, Proč ne? – jasné cílové skupiny čtenářů)
26
Ceny inzerce
27
Webová reklama Kontextová
28
Webová reklama Banerová
29
Web cena Banner –
30
Čtenost vs inzerce Důvod?
31
Průměrný denní náklad cca 60 000
MfD průměrný denní náklad cca , LN
32
Inzerce Základ pro dobře fungující inzerci:
Kvalitní, co nejkompaktnější cílová skupina Lokálně Ekonomicky
33
Distribuce Uzávěrky Volný prodej Předplatné Stojany Distribuční firmy
PNS – kiosky (37% rabat) + remitenda, Mediaservis (schránky, problém včas. dor.)
34
Distribuce Mediaservis Distribuce titulů na předplatné. Celá ČR.
Doručování garantují do 8:00 hodin ráno Cena má dvě složky: Cena za správu kmene předplatitelů: 2,50 Kč za 1 adresu/ měsíc (+ DPH); - Doručování: Záleží na hmotnosti 1 výtisku a předpokládaném nákladu za rok, cca 4-5 Kč/výtisk
35
Tisk In-house tiskárny, externí tisk
Všechny velké domy vlastní tisk (výhoda tisku za náklady) MaFra (LN, MfD) Deník Právo Suplementy: ČR, Polsko, Německo
36
Tisk Příklad kalkulace:
Brno – Moravská Typografie (Jedna z mála tiskáren, která není napojena na žádné větší vydavatelství, má zdravou techniku, je závislá na externích zakázkách.) Příklad objednávky: Tisk – 289x420 mm, 32 stran, 4c Papír: novinový 45g Dodané podklady: PDF způsob balení: páskovat Cena za kus bez DPH: Náklad ks ks ks ks 32 stran 4,69 Kč/ks 3,52 Kč/ks 3,09 Kč/ks 2,91 Kč/ks
37
Agenturní servisy V ČR ČTK Mediafax Reuters, DPA…
Cena: závislá na nákladu periodika, šíři odebíraného servisu. Malá vydavatelství v řádech milionů Velká vydavatelství až desítky milionů ročně
38
Agenturní servisy Nabídka ČTK
39
Náklady celkem na výrobu novin
Cca 4-7 Kč tisk na výtisk Cca 4-6 Kč distribuce Cena novin dnes cca 12 Kč Další náklady: Lidé (cca 50 tis. na člověka) Prostory Vybavení Energie Telefony Auta Cesty Agentury…
40
Rozpočet Náklady - Distribuce - Tisk Náklady na redakci
Náklady na hosting, servery Výnosy - Prodej novin - Inzerce
41
Shrnutí: 2 příklady podnikání
HN - Economia Ekonomicky zaměřená periodika, deník HN Zajímavá cílová skupina Vysoké příjmy z inzerce (klienti – velké firmy, luxusní prodejci) Malá redakce Malé náklady na tisk (malý náklad) Malé náklady na distribuci (soustředěno hlavně do velkých měst) Vysoký zisk VLP
42
Shrnutí: 2 příklady podnikání
2. VLP - Deník Deník, regionální catch-all tisk Rozdrobená cílová skupina Inzertní klienti – malé lokálně působící firmy (špatně oslovitelné) Velká redakce Vysoké náklady na tisk (velký náklad, velký počet mutací) Vysoké náklady na distribuci (celá ČR)
43
Práce ZADÁNÍ SEMESTRÁLNÍ PRÁCE:
Zpracujte návrh – koncept na vydávání periodika (podnikového či jiného časopisu, novin, občasníku, věstníku, webu) včetně jednoduchého ročního business plánu. Měl by obsahovat: V obsahovém konceptu: popis cílové skupiny určení, základní zaměření-vymezení periodika –vydavatele vůči této cílové skupině, titul, podtitul, základní vydavatelské a polygrafické parametry (periodicita, rozsah, poměr redakčních a inzertních stran atp), V návrhu layoutu – název-popis hlavních sekcí, hlavních rubrik, předpřipravené-aktuální strany, příprava k tisku atp., V business plánu – příjmovou a výdajovou stránku projektu, adresáti, způsob distribuce, celková ekonomická rozvaha vydávání periodika.
44
Postup Cílovka Druh média Návrh média
Personální obsazení + další náklady Výroba Distribuce
45
Postup Cílovka - Popis cílové skupiny, zdůvodnění proč právě tato
2. Druh média – Titul, typ média (web, tisk), základní parametry: periodicita, rozsah, předpokládaný náklad 3. Návrh členění - hlavní rubriky
46
Postup 4. Personální obsazení + další náklady (Počet lidí + prostory/odhad + náklady na techniku) 5. Výroba – náklady na tisk/webhosting 6. Distribuce – způsob distribuce, náklady na distribuci 7. Odhad příjmů (viz tabulka cena za zasažení)
47
Postup 7. Odhad příjmů (viz tabulka cena za zasažení)
8. Roční rozpočet – výdajová a příjmová stránka
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.