Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

5.Měření trhu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "5.Měření trhu."— Transkript prezentace:

1 5.Měření trhu

2 Význam měření trhu Hodnocení konkurenceschopnosti společnosti
Vytvoření podkladu pro finanční plán – odhad příjmů společnosti Sestavení podkladu pro stanovení strategie společnosti na základě potenciálu trhu a potenciálu prodeje

3 Obsah měření trhu Absolutní ukazatelé trhu Relativní ukazatelé trhu
Absolutní potenciál trhu Relativní potenciál trhu Základní typy prognóz Základní prognostické metody

4 5.1 Absolutní ukazatelé trhu
velikost trhu potenciál trhu prognóza trhu velikost prodeje potenciál prodeje prognóza prodeje

5 Schéma struktury absolutních ukazatelů trhu
Budoucnost Minulost, současnost max odhad Jeden dodavatel Velikost prodeje Potenciál prodeje Prognóza prodeje Všichni dodavatelé Velikost trhu Potenciál trhu Prognóza trhu

6 Schéma měření absolutních ukazatelů trhu
Objem prodeje (Kč) Potenciál trhu Prognóza trhu Propad primární poptávky Velikost trhu Propad selektivní poptávky Potenciál prodeje Prognóza prodeje Velikost prodeje čas

7 Vývoj trhu personálních počítačů
Potenciál trhu horní limit poptávky uspokojitelné všemi dodavateli na daném relevantním trhu Vývoj trhu personálních počítačů Potenciál trhu Počet PC (mil.ks) Difúze Penetrace trhu

8 Potenciál trhu a současná tržní poptávka
Max.počet potencionálních zákazníků vysoké náklady bez užitné hodnoty Nevyužitá tržní příležitost nepoužitelnost nedostupnost neznalost Současná tržní poptávka Proniknutý trh

9 Bariéry nevyužití tržního potenciálu
neznalost potenciální zákazníci neví o výrobku nebo nechápou užitné hodnoty výrobku dostupnost potenciální zákazníci znají výrobek, jsou schopni a ochotni ho koupit, ale výrobek v dané geografické lokalitě není k dispozici nepoužitelnost ačkoliv zákazníci si mohou dovolit koupit výrobek a chápou jeho přínos, nemají dostatek znalostí a zdrojů, jak ho použít

10 Bariéry nevyužití tržního potenciálu
bez užitné hodnoty klíčová užitná hodnota výrobku není pro většinu potenciálních zákazníků významná vysoké náklady nemohou si výrobek dovolit koupit z důvodu nízké kupní síly

11 5.2 Relativní (poměrové) ukazatele trhu
Tržní podíl (TP) TP = velikost prodeje/velikost trhu Penetrace (PN) PN = velikost trhu/potenciál trhu Prognóza TP (PTP) PTP=Prognóza prodeje/prognóza velikosti trhu

12 5.2.1 Penetrace trhu penetrace trhu vyjadřuje, jaký podíl z celkového počtu domácností vlastní daný výrobek (v případě výrobků dlouhodobé spotřeby), v tomto případě nás zajímá vlastnictví výrobku, ne jeho pouhý nákup penetrace trhu může rovněž vyjadřovat, jaký podíl z celkového počtu domácností pravidelně nebo příležitostně nakupuje daný výrobek (jedná se o výrobek krátkodobé spotřeby např. cornflakes) penetrace trhu se udává v procentech


Stáhnout ppt "5.Měření trhu."

Podobné prezentace


Reklamy Google