Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
KOMUNIKACE A JEJÍ VYUŽITÍ V ŘÍZENÍ
Zuzana Arazimová Jana Houčková Jana Syslová
2
KOMUNIKACE důležitá část manažerské činnosti
přenos informací od odesílatele k příjemci
3
MODEL KOMUNIKACE
4
SOUBOR SOC.DOVEDNOSTÍ Sociální zralost Sociální citlivost
Umění jednat s lidmi Schopnost vcítit se Přesnost posuzování Komunikační dovednosti
5
FORMY KOMUNIKACE 1. VERBÁLNÍ KOMUNIKACE a) ústní
b) písemná 2. NONVERBÁLNÍ KOMUNIKACE mimika, gestikulace, haptika, posturika, vizika, fonetika, proxemika 3. ELEKTRONICKÁ KOMUNIKACE telefon, telegraf, internet, , skype, icq, sms,…
6
DALŠÍ ROZDĚLENÍ Formální Neformální Interpersonální komunikace
Skupinová komunikace Masová komunikace
7
KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI
a) Aktivní naslouchání b) Technika kladení otázek c) Zabránění případnému nedorozumění d) Zabezpečit potřebnou efektivitu komunikace
8
KOMUNIKAČNÍ ŠUMY faktory (okolnosti), které snižují účinnost komunikačního procesu vznikají na straně sdělujícího, na straně příjemce a také při přenosu
9
SMĚRY KOMUNIKACE V ORGANIZACI
1. Sestupná komunikace 2. Vzestupná komunikace 3. Horizontální komunikace 4. Diagonální komunikace
10
CÍLE VNITROFIREMNÍ KOMUNIKACE
Propojení firmy a jednotlivých pracovníků Základní oběh informací potřebných pro výkon práce každého pracovníka Harmonizace potřeb jednotlivce a firmy Vzájemné poznání, pochopení, propojení, podpora a spolupráce Formování a udržování, popřípadě změna firemní kultury
11
PROSTŘEDKY KOMUNIKACE VE FIRMĚ
Rozhovor (osobní telefonický), porada, diskuze Intranet, , internet Nástěnka (klasická, elektronická) Písemné sdělení, pokyn, dopis, směrnice Setkání se zaměstnanci, společné porady
12
BARIÉRY V KOMUNIKACI Neodpovídající a nefunkční organizační uspořádání
Nedostatečné, nepřesné, zastaralé informace, nefunkční informační systém Nedostatečná odpovědnost zaměstnanců Nereálná očekávání a záměna práce a zábavy Narušené vztahy, konflikty, nekvalitní firemní kultura typu
13
ZDOLÁVÁNÍ KONFLIKTU Intrapersonální (osobní, vnitřní)
Interpersonální (mezi 2 osobami) Vnitroskupinová (uvnitř skupiny) Meziskupinové (mezi slupinami)
14
ŘEŠENÍ KONFLIKTU Pasivně – vyřeší se samy Násilím – fyzické, psychické
Vyjednáváním, diskuzí – kompromis uspokojení Opačným delegováním - autorita
15
LITERATURA Internet LEDNICKÝ,V.: Základy managementu
LEDNICKÝ,V. a BLÁHA,J.: Příručka základů managementu ZUZÁK:Management pro PaA
16
Děkujeme za pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.