Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJana Kučerová
1
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012 Ročník/věková kategorie4. ročník OA Vyučovací předmět/klíčová slova Marketing, definice marketingu Anotace Prezentace je zaměřena na úvod do problematiky marketingu.
2
Marketing Definice marketingu Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státním rozpočtem České republiky. CZ.1.07/1.5.00/34.0025
3
Definice marketingu Marketing je proces řízení, jehož výsledkem je předvídání, poznání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojení potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem, zajišťujícím splnění cílů organizace.
4
Podle standardních definic je marketing soubor celé řady činností: nakupování prodej doprava skladování financování převzetí rizika - velkoobchody standardizace a roztřídění výrobků dle jejich kvality zajištění informací o trhu (o zákaznících, konkurenci, …)
5
Philip Kotler považován za jednu z největších autorit soudobého marketingu profesor mezinárodního marketingu na Northwestern University na přednáškách po celém světě školí marketingové profesionály.
6
Definice podle Philipa Kotlera: Marketing je společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a požadují, prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných výrobků s ostatními. (1991)
7
60. - 70.léta 20.století marketing je proces, určující požadavek zákazníka a usnadňující prodej konečným spotřebitelům marketing znamená využití času a místa prodeje marketing sestává z činností nákupu, prodeje, dopravy a skladování zboží marketing je provádění činností, pomocí kterých se hledá způsob, jak dosáhnout cílů organizace
8
Marketing se odlišuje od prodeje Prodej zboží je orientován na prodej jednostranný proces krátkodobé cíle orientován na objem důraz na jednotlivce málo se přizpůsobuje prostředí Marketing orientován na zákazníka výstup určuje marketingový výzkum oboustranný proces dlouhodobé cíle klade důraz na skupiny zákazníků vhodně se přizpůsobuje prostředí
9
Marketing usiluje o to, aby se vyrobilo to, co se prodá a ne naopak. Zjistí, co zákazníci nakupují, kde a jak zákazníci nakupují, jakou cenu jsou zákazníci ochotni zaplatit, jaká je konkurence oblasti v místě, kde se rozhodne firma podnikat, jak zákazníky oslovit…
10
Příklad marketingového přístupu Firma Baťa vyslala své pracovníky do Afriky zjistit, zda zde může vstoupit na trh: 1. pracovník - lidé chodí bosi (zápor) 2. pracovník prodejního oddělení - trh je přístupný, protože lidé chodí bosi. 3. pracovník s market. přístupem - lidé chodí bosi, je důležité změnit typ bot, tvar; rozdat boty náčelníkům - doporučí je ostatním (reklama); výměna zboží za zboží.
11
Marketing je uplatňován na každém trhu, kde nabídka převyšuje poptávku.
12
Otázky k zamyšlení Existují i jiné podnikatelské přístupy k trhu? Jaký vývoj mohl předcházet soudobému marketingu? Jaký vývoj podnikatelského přístupu k trhu může následovat?
13
Zdroje informací: Vysekalová, J., Strnad, P., Vydrová, J.: Základy marketingu pro střední školy. Praha: Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-668-9 Kotler, P., MARKETING PODLE KOTLERA Jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4
14
Děkuji za pozornost Ing. Liběna Krchňáková OA Ostrava-Poruba
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.