Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilPeter Šmíd
1
SYSTÉMY PRO PODPORU MANAGEMENTU 2 Metriky
2
METRIKY (1) Kategorie, které je vhodné hodnotit z hlediska přínosů IT systémů či jejich dílčích vylepšení: – kvalita systému – kvalita informací – užití informací – spokojenost uživatelů – účinek na jednotlivce – dopad na organizaci Upraveno z Čech a Bureš (2007)
3
METRIKY (2) Rozdělení ukazatelů umožňujících posouzení přínosů systému – finanční a nefinanční – kvalitativní a kvantitativní – přímé a nepřímé – krátkodobé a dlouhodobé – absolutní a relativní Upraveno z Molnár (2001)
4
PŘÍKLADY METRIK Tvrdé metrikyMěkké metriky zkrácení průběžné doby vývoje a výroby snížení počtu reklamací zvýšení počtu zákazníků zvýšení podílu na trhu snížení doby prostoje výrobního zařízení zkrácení doby obsluhy zákazníka rozšíření výrobního sortimentu zvýšení profitů společnosti zlepšení dobrého jména podniku spokojenost zákazníků zvýšení zákaznické věrnosti flexibilita podniku zlepšení pracovního prostředí reakce na nové potřeby trhu zvýšení kvalifikace pracovníků přidání hodnoty produktu či službě
5
TVRDÉ versus MĚKKÉ METRIKY Znaky tvrdých metrik – měřitelnost – prokazatelnost – objektivita – snazší zpracovatelnost – větší věrohodnost a akceptovatelnost – snazší komunikovatelnost se stakeholdery
6
PŘEHLED STAKEHOLDERŮ SPOLEČNOSTI STAKEHOLDEŘI SPOLEČNOSTI Veřejnost Obchodní partneři (zejména dodavatelé) Akcionáři, vlastníci a investoři Finanční instituceKonkurentiZákazníciZaměstnanciMédiaLobbisté Občanská a obchodní sdružení Odbory a profesní organizace Politické strany Veřejné a vládní instituce Upraveno dle Probst, Raub a Romhardt (2003) a Business Leaders Forum (2010)
7
ZDROJE Business Leaders Forum. (2010) Stakeholdeři. Server Společenská zodpovědnost firem - Steinerová, M. (editor). [Online] Dostupné z: http://www.csr- online.cz/Page.aspx?stakeholderi [Citace: 02/06/2010]http://www.csr- online.cz/Page.aspx?stakeholderi Čech P. a Bureš, V. (2007) Software pro manažery. Hradec Králové, Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové. ISBN: 978-80- 7041-597-9. Molnár, Z. (2001) Efektivnost informačních systémů. 2. vydání, Praha, Grada. ISBN: 80-247-0087-5. Probst, G., Raub, S. a Romhardt, K. (2003) Managing Knowledge: Building Blocks for Success. Chichester, John Wiley & Sons, Ltd. ISBN: 978-0-471-99768-9. A další zdroje uvedené na http://spm12.pbworks.comhttp://spm12.pbworks.com
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.