Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

SYSTÉMY PRO PODPORU MANAGEMENTU 2 Metriky. METRIKY (1) Kategorie, které je vhodné hodnotit z hlediska přínosů IT systémů či jejich dílčích vylepšení:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "SYSTÉMY PRO PODPORU MANAGEMENTU 2 Metriky. METRIKY (1) Kategorie, které je vhodné hodnotit z hlediska přínosů IT systémů či jejich dílčích vylepšení:"— Transkript prezentace:

1 SYSTÉMY PRO PODPORU MANAGEMENTU 2 Metriky

2 METRIKY (1) Kategorie, které je vhodné hodnotit z hlediska přínosů IT systémů či jejich dílčích vylepšení: – kvalita systému – kvalita informací – užití informací – spokojenost uživatelů – účinek na jednotlivce – dopad na organizaci Upraveno z Čech a Bureš (2007)

3 METRIKY (2) Rozdělení ukazatelů umožňujících posouzení přínosů systému – finanční a nefinanční – kvalitativní a kvantitativní – přímé a nepřímé – krátkodobé a dlouhodobé – absolutní a relativní Upraveno z Molnár (2001)

4 PŘÍKLADY METRIK Tvrdé metrikyMěkké metriky  zkrácení průběžné doby vývoje a výroby  snížení počtu reklamací  zvýšení počtu zákazníků  zvýšení podílu na trhu  snížení doby prostoje výrobního zařízení  zkrácení doby obsluhy zákazníka  rozšíření výrobního sortimentu  zvýšení profitů společnosti  zlepšení dobrého jména podniku  spokojenost zákazníků  zvýšení zákaznické věrnosti  flexibilita podniku  zlepšení pracovního prostředí  reakce na nové potřeby trhu  zvýšení kvalifikace pracovníků  přidání hodnoty produktu či službě

5 TVRDÉ versus MĚKKÉ METRIKY Znaky tvrdých metrik – měřitelnost – prokazatelnost – objektivita – snazší zpracovatelnost – větší věrohodnost a akceptovatelnost – snazší komunikovatelnost se stakeholdery

6 PŘEHLED STAKEHOLDERŮ SPOLEČNOSTI STAKEHOLDEŘI SPOLEČNOSTI Veřejnost Obchodní partneři (zejména dodavatelé) Akcionáři, vlastníci a investoři Finanční instituceKonkurentiZákazníciZaměstnanciMédiaLobbisté Občanská a obchodní sdružení Odbory a profesní organizace Politické strany Veřejné a vládní instituce Upraveno dle Probst, Raub a Romhardt (2003) a Business Leaders Forum (2010)

7 ZDROJE Business Leaders Forum. (2010) Stakeholdeři. Server Společenská zodpovědnost firem - Steinerová, M. (editor). [Online] Dostupné z: http://www.csr- online.cz/Page.aspx?stakeholderi [Citace: 02/06/2010]http://www.csr- online.cz/Page.aspx?stakeholderi Čech P. a Bureš, V. (2007) Software pro manažery. Hradec Králové, Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové. ISBN: 978-80- 7041-597-9. Molnár, Z. (2001) Efektivnost informačních systémů. 2. vydání, Praha, Grada. ISBN: 80-247-0087-5. Probst, G., Raub, S. a Romhardt, K. (2003) Managing Knowledge: Building Blocks for Success. Chichester, John Wiley & Sons, Ltd. ISBN: 978-0-471-99768-9. A další zdroje uvedené na http://spm12.pbworks.comhttp://spm12.pbworks.com


Stáhnout ppt "SYSTÉMY PRO PODPORU MANAGEMENTU 2 Metriky. METRIKY (1) Kategorie, které je vhodné hodnotit z hlediska přínosů IT systémů či jejich dílčích vylepšení:"

Podobné prezentace


Reklamy Google