Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012."— Transkript prezentace:

1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012 Ročník/věková kategorie4. ročník OA Vyučovací předmět/klíčová slova Mikroprostředí, makroprostředí. Anotace Prezentace je zaměřena na externí a interní vlivy působící na podnik.

2 Marketing Prostředí marketingu Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státním rozpočtem České republiky. CZ.1.07/1.5.00/34.0025

3 Prostředí marketingu Každý podnik se nachází v určitém prostředí. = souhrn všech vnitřních a vnějších sil působících na podnik. Rozlišujeme: mikroprostředí makroprostředí

4 Prostředí marketingu Podnik

5 Vnitřní prostředí podniku Lidské zdroje, úroveň vedení podniku Finanční situace a schopnosti Surovinové a materiálové zdroje Image a Goodwill firmy

6 Mikroprostředí podniku = síly v bezprostřední blízkosti podniku Existuje zde oboustranné ovlivňování: mikroprostředí působí na podnik a podnik ovlivňuje jednotlivé prvky mikroprostředí.

7 Mikroprostředí podniku Dodavatelé: poskytují zásoby pro další výrobu produktů Distributoři: zajišťují skladování, přepravu pro další prodávání produktů Zákazníci: dělí se na tzv. cílové trhy (spotřebitelské trhy, průmyslové, trhy státních zakázek, mezinárodní trhy) Konkurence: soupeření o zákazníky Veřejnost: určité potřeby, hodnoty, trendy

8 Veřejností rozumíme: místní komunita – obyvatelé bydlící v oblasti, organizace a úřady zájmové skupiny – občané prosazující společenské zájmy (Greenpeace, Hnutí na ochranu zvířat,…) sdělovací prostředky – tisk, rozhlas, TV ovlivňují pohled veřejnosti na činnost podniku široká veřejnost – nevystupuje vůči podniku organizovaně, představuje však celkový pohled veřejnosti na podnik

9 Makroprostředí podniku = širší společenské síly, které ovlivňují celé mikroprostředí Podnik samotný je nemůže ovlivnit, ale musí je sledovat a vhodně reagovat. S T E P analýza

10 Makroprostředí podniku Demografické prostředí: věk, pohlaví, rasy, zaměstnání, vzdělání Ekonomické prostředí: příjmy a změny, změny spotřebních zvyklostí, hosp. cyklus Přírodní prostředí: suroviny, ceny energií, růst znečištění, klima, reliéf

11 Makroprostředí podniku Technologické prostředí: technologické změny, vývoj a výzkum Politické prostředí: legislativa, politická stabilita Sociální a kulturní prostředí: zvyky, nálada

12 Zdroje informací: Vysekalová, J., Strnad, P., Vydrová, J.: Základy marketingu pro střední školy. Praha: Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-668-9 Kotler, P., MARKETING PODLE KOTLERA Jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4

13 Děkuji za pozornost Ing. Liběna Krchňáková OA Ostrava-Poruba


Stáhnout ppt "Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012."

Podobné prezentace


Reklamy Google