Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilViktor Horák
1
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do 31.08.2012 – SŠHGS) Ověřeno : I. pololetí šk. r. 2013/2014 DUM 597 Klíčová slova: Výzkum, informace, primární a sekundární zdroje informací. Anotace: Odborná prezentace pro výklad učitele na téma: Marketingový výzkum
2
Marketingový výzkum
3
Souhrn všech aktivit, které zkoumají všechny jevy a vztahy na trhu a vlivy marketingových nástrojů. Uskutečňujeme ho proto, že marketingové řízení potřebuje vysoce kvalitní a objektivní informace
4
Proces marketingového průzkumu Definování problému analýza situace (zpracování projektu) (určení zdrojů informací) Sběr informací (sekundární a primární údaje) Analýza a interpretace informacízávěrečná zpráva (řešení problému)
5
Zpracování projektu výzkumu Vyjasnění si co je předmětem výzkumu Jaké informace má výzkum přinést Uvedení: –Cíl výzkumu –Metody výzkumu –Techniky výzkumu –Velikost zkoumaného vzorku –Způsobu zpracování informací, –Termíny a cenu
6
Analýza situace Provádíme analýzu v informační oblasti – které informace jsou pro řešení potřeba a které z nich je zapotřebí zjistit Musíme se rozhodnout které zdroje informací využijeme pro další fázi výzkumu
7
Zdroje informací Zdroje primárních informací Vlastní marketingový výzkum kvalitativní kvantitativní Zdroje sekundárních informací vnější vnitřní Psychologické metody Skupinové rozhovory Dotazování Rozhovor Využití sek. informací IMS Kartotéky, hlášení Cestovní zprávy Údaje o prodejích a nákupech Oficiální statistiky Obchodní komory Školy, knihovny Agenturní výzkumy
8
Otázky k procvičení 1.Co je podstatou marketingového výzkumu? 2.Popište proces marketingového výzkumu? 3.Popište metody využívané v rámci primárních zdrojů sběru informací? 4.Popište metody využívané v rámci sekundárních zdrojů sběru informací?
9
Použitá literatura KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Překlad Tomáš Juppa, Martin Machek. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247- 4150-5. MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2008, 3 sv. ISBN 978- 80-7402-002-5.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.