Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC"— Transkript prezentace:

1 FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
Seminář pro všeobecné letectví Ing. Michal Dvořák vedoucí odd. FIC 1

2 FIC Praha FIC Praha: Stanoviště letových provozních služeb
poskytující: Letovou informační službu Pohotovostní službu neřízeným letům VFR v sektoru Čechy Služby jsou poskytovány bezplatně v režimu H24 Provozní frekvence: 126,1 PRAHA INFORMATION (sektor Čechy part West) 136,175 PRAHA INFORMATION (sektor Čechy part East) Telefonní kontakt: 2

3 E W N Morava S FIC Praha Poskytování FIS (FL95B): FIC Praha APP K.Vary
Radiové krytí 1000ft AGL LKKV APP K.Vary Morava S N APP Ostrava APP Brno Mimo TMA/CTR 3

4 FIC Praha Přechod na spojení na FIC Praha:
V případě nedostatečného radiového krytí: zkoušet znovu později nastoupat zkusit druhou frekvenci Přechod na spojení je nepovinný, nutný pouze požaduji-li informace Je vhodné během letu monitorovat příslušnou frekvenci FIC (např. informace o provozu podává FIC i z vlastní iniciativy) Pro odchod z frekvence není nutné povolení, je však vhodné ho oznámit 4

5 FIC Praha Poskytované radarové služby:
FIC Praha poskytuje v rámci letové informační služby omezené radarové služby: Informace o provozu a rady k vyhnutí Informace o význačné oblačnosti, případně rady k obletění Informace pomáhající letadlu při navigaci (doporučené kurzy k obletění omezených či řízených prostorů, pomoc bloudícímu letadlu apod.) Informace se poskytují na vyžádání nebo z iniciativy dispečera Veškeré instrukce se vydávají jako doporučené. 5

6 Radarový systém IDP na FIC Praha
6

7 FIC Praha Povinnosti pilota:
Bez ohledu na rady a informace poskytnuté stanovištěm FIC musí pilot : Vyhnout se sám veškerým aktivovaným omezeným prostorům včetně prostorů publikovaných zprávou NOTAM (v případě potřeby se může FIC pokusit zkoordinovat průlet prostoru s jeho uživatelem) Nejpozději 3 minuty před vstupem do CTR/TMA sám přejít na spojení na příslušné stanoviště ATC a vyžádat si povolení ke vstupu Pro případný vstup do TMA Praha je vyžadován letový plán a předběžná koordinace prostřednictvím stanoviště FIC 7

8 FIC Praha Letový plán: Pokud neřízený let s letovým plánem neodstartuje do 60 minut od EOBT, je nutné oznámit na ARO nový čas EOBT (popř. vyslat zprávu DLA) nebo letový plán zrušit. Let s FPL musí po vzletu z neřízeného letiště v sektoru Čechy předat na FIC hlášení o odletu. Získaný čas slouží pro potřeby poskytování pohotovostní služby. Let s FPL musí po přistání na neřízeném letišti v sektoru Čechy předat na FIC Praha telefonicky hlášení o přistání. Pokud FIC do 30 minut po vypočteném času přistání neobdrží hlášení o přistání, musí kontaktovat záchranné koordinační středisko RCC a vyhlásit údobí nouze! 8

9 „RUŠÍM LETOVÝ PLÁN“ FIC Praha
Ukončení letového plánu (přistání na neřízeném letišti): Hlášení o přistání telefonicky na FIC Praha ( ) nebo na jiné nejbližší stanoviště ATS. Možno zajistit i prostřednictvím služby AFIS/RADIO, odpovědnost však zůstává na pilotovi Pokud nemáme mobil a na letišti není telefon, je možné podat hlášení i radiotelefonicky za letu na letištním okruhu, pokud se předpokládá bezpečné přistání. V prostoru třídy G nebo E lze kdykoliv za letu zrušit celý letový plán frází „RUŠÍM LETOVÝ PLÁN“ V takovém případě se letu nadále neposkytuje pohotovostní služba. 9

10 FIC Praha Provádění výsadků: Provozovatel letiště musí:
20 min předem oznámit zahájení (pokud možno včetně výšky, typu letadla a C/S) na FIC Praha či jiné nejbližší stanoviště ATS totéž ihned po ukončení nebo přerušení na dobu delší než 60 minut Pilot musí: 5 min před zahájením výsadkové činnosti tuto oznámit na FIC Praha či jiné stanoviště, které v tomto prostoru poskytuje FIS Každý výsadek oznámit na frekvenci AFIS/RADIO, FIC Praha nebo jinému nejbližšímu stanovišti ATS (předpis L2, platí i v omezených prostorech!) Vyžádat si povolení ke stoupání do prostoru třídy C V prostoru třídy C žádat povolení i ke každému výsadku a klesání 10

11 FIC Praha Zobrazení význačné oblačnosti:
Význačná oblačnost je na FIC Praha k dispozici i přímo v radarovém zobrazení, na jehož základě dispečer může nabídnout doporučené kurzy k jejímu obletění. Informace je založena na odrazivosti vodních částic v atmosféře a je proto jen orientační. Zobrazuje se zejména oblačnost se silnějším deštěm nebo bouřkami standardní výnos z meteoradaru (přechod bouřkové fronty) indikace v radarovém zobrazení na FIC Praha 11

12 FIC Praha Nouzové situace:
V případě nouzové situace letu VFR se dispečer FIC Praha snaží pomoci pilotovi poskytováním rad a informací, mimo jiné např.: Minimální bezpečné výšky nad překážkami v jeho prostoru Informací o ostatním známém provozu a rad k vyhnutí Doporučených kurzů na vhodné letiště Informací o letištích či nouzových plochách v blízkosti Informací o význačných orientačních bodech v okolí pro obnovení vlastní navigace Zjištěním místa s vhodnějšími meteorologickými podmínkami Informováním ostatních stanovišť a zajištěním průletu omezenými či řízenými prostory NEBOJTE SE OZVAT! 12

13 http://lis.rlp.cz/, FIC Praha
Další informace a kontakty na stanoviště FIC: Na webovém portálu LIS: použít odkaz FIC Praha: 13

14 FIC Praha Děkuji za pozornost 14


Stáhnout ppt "FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC"

Podobné prezentace


Reklamy Google