Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Urgence Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.907.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Urgence Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.907."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Urgence Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.907 Datum vytvoření: 15. března 2013 Vzdělávací oblast: Písemná a ústní komunikace Ročník: druhý – obchodní akademie, masér sportovní a rekondiční, čtvrtý – sociální činnost Název školy: Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zrakově postižené, Brno, Kamenomlýnská 2

2 Anotace. V rámci výuky obchodní korespondence si žáci pomocí tohoto učebního materiálu osvojí dovednost napsat urgenci. Prezentace obsahuje výkladovou část, v závěru je zadání pro tvorbu konkrétní písemnosti.

3 Metodické pokyny Předložený materiál slouží jako podklad k výkladu urgence v rámci probíraných obchodních písemností. V závěru je úkol pro praktickou tvorbu. Zadání úkolu předpokládá, že si žáci individuálně založili svou fiktivní firmu, za kterou urgenci píší. Pro použití materiálu je nutná počítačová učebna vybavená dataprojektorem.

4 Zdroje   KULDOVÁ, O.,FLEISCHMANNOVÁ, E. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti. 6., upravené vydání. Praha: Fortuna, 2007, s. 68–72. ISBN 978-80-7373-009-3   FLEISCHMANOVÁ, Emílie a kol. Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 2. První vydání. Praha: Fortuna, 2005, s. 68. ISBN 80-7168-924-6

5 Urgence – písemnost při porušování kupních smluv

6 Urgence - pobídka   Dodavatel je povinen dodržet termín dodání, který je uvedený v kupní smlouvě či na potvrzené objednávce.   Pokud dodavatel nedodá objednané zboží, může odběratel odstoupit od kupní smlouvy.   Zákazník může stanovit náhradní dodací lhůtu a požadovat penále.   Penále však musí mít oporu v kupní smlouvě.   Posíláme doporučeně.

7 Urgence ze strany kupujícího   prodávající nedodal objednané zboží   prodávající nedodal část objednaného zboží   kupující nedostal odpověď na svou poptávku či na svou žádost o upravení nabídky   prodávající nedodal potřebné doklady ke zboží: záruční list dodací list fakturu nákladní list …

8 Urgence ze strany prodávajícího   kupující si nevyzvedl objednané zboží u výrobce   kupující si nevyzvedl připravené zboží na odběrném místě   prodávají neobdržel od kupujícího odvolávku (návěští) a přepravní dispozice – prodávající pak nemůže v dohodnutém termínu vyexpedovat objednané zboží

9 Stylizace   zdvořilá, ale důrazná   dáme jasně najevo, že nedodáním zboží nás prodávající uvedl do obtížné situace   1. urgence je taktní, chyba se může stát, nepodsouváme zlé úmysly či schválnosti, můžeme zmínit dosavadní dobrou spolupráci (když byla)   2. urgence rozhodná, nikoli nezdvořilá   formulář nebo individuálně psaný dopis   v názvu dopisu nestačí uvést pouze urgence, ale např.: „Urgence kancelářských potřeb“ apod.

10 Osnova   odvolání na objednávku či kupní smlouvu (číslo a datum objednávky, druh zboží)   upozornění, že zboží již mělo být dodáno, způsobené potíže   požadavek na rychlé jednání nebo stanovení náhradního termínu   upozornění, že odstoupíme od kupní smlouvy nebo budeme požadovat penále   závěr by měl vyznít optimisticky – vyjádříme přesvědčení, že se situace stala nedopatřením a že k obdobné situaci v budoucnu již nedojde

11 Odpověď na urgenci   individuálně psaný dopis   pečlivá stylizace   omluva, že zboží nebylo dodáno včas   vysvětlení, proč k tomu došlo   způsob nápravy   vyslovení důvěry v další spolupráci   doporučeně

12 Vyberte vhodná vyjádření   Podle objednávky č. … jste nám měli dodat …   Již před dvěma týdny prošla lhůta, ve které jste nám měli …   Zpožděním dodávky nám vznikly nemalé potíže …   Díky vašemu zpoždění jsme se dostali do nepříjemné situace …   Očekáváme co nejrychlejší nápravu, nejpozději však objednané zboží potřebujeme do …   Obratem odpovězte, kdy zboží dodáte!   Pokud zboží do uvedeného termínu nedodáte, budeme nuceni od kupní smlouvy odstoupit.

13 Úkol Firma Květ (s. r. o., Havlenova 56, Brno, PSČ 603 00, jednatel Pavel Janáček) vám potvrdila objednávku na úpravu areálu vaší firmy. Do konce uplynulého měsíce měly být již všechny práce dokončeny, firma však stačila pouze odvézt zbytek stavební suti a vysekat staré dřeviny. Ještě je potřeba vybudovat přístupový chodník a založit parkovou úpravu včetně vysázení okrasných dřevin. Požadujte co nejrychlejší dokončení všech prací, zvláště pak přístupového chodníku, bez něhož je provoz vaší firmy značně omezen. Pokud do 14 dní firma práce nedokončí, budete požadovat vyplacení sjednaného penále. V příloze přikládáte kopii potvrzené objednávky.

14 Řešení


Stáhnout ppt "Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Urgence Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.907."

Podobné prezentace


Reklamy Google